Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa pimeää, älkää mummelit luottako suojateihin nyt

Vierailija
16.11.2018 |

Kannattaa jättää sellainen rako, että ehtii mennä ennen autoa. Nytkin mummeli meni, oli vaalea takki ja heijastinkin killui, silti näin vasta ihan läheltä hänet suojatiellä. Ihan tappokelit on kyllä jalankulkijoille nyt.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijan kannattaa myös hidastaa ennen suojatietä. Liikenne on yhteispeliä.

Vierailija
2/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin todella hiljaa mutta se on epävarmaa huomaako siellä pimeässä ketään ihmistä. Hänellä oli vaalea takki, se auttoi. Tummassa takissa olisi mennyt kuin haamu näkymättömänä. Ettekö te voi käsittää, että nyt ei näe jalankulkijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatiehän on valoisaankin aikaan vitsi kun mammat kiireellä kuskaa lapsiaan kännykkäsurffaten.

Vierailija
4/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valveutuneena mummelina olen enemmän huolissani lapsista ja ihan aikuisistakin ihmisistä. Toki pimeitä mummojakin hiipii tuolla sysipimeässä.

Vierailija
5/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki. Mutta ei se siltikään poista sitä tosiasiaa, että siihen täysin varoittamatta suojatielle pimeästä sujahtavaan hiippariin ei välttämättä ehdi reagoida, vaikka ajaisi kuinka hiljaa, autolla on kuitenkin aina jonkunnäköinen jarrutusmatka. Kun joillakin tosiaan on se ihastuttava tapa, että ryysätään suojatielle ihan suin päin yhtään katsomatta ympärilleen, yhdelle tällaiselle olen kerran pitänytkin ihan kunnon saarnan, toivottavasti sai poikanen traumat loppuelämäkseen ja oppi käyttämään heijastinta tai edes katsomaan ympärilleen ennenkuin ylittää tien. 😂 Siinä oli onnettomuus niin lähellä.

Ja niin, ennen kuin joku mielensä pahoittaa, olen sekä autoilija että jalankulkija, kuten varmaan suurin osa ihmisistä ja sen vuoksi ihmetyttääkin aina tuo ihmeellinen vastakkainasettelu ja se, että yhtään ei jotkut tunnu osaavan ajatella nenäänsä edemmäs.

Vierailija
6/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki. Mutta ei se siltikään poista sitä tosiasiaa, että siihen täysin varoittamatta suojatielle pimeästä sujahtavaan hiippariin ei välttämättä ehdi reagoida, vaikka ajaisi kuinka hiljaa, autolla on kuitenkin aina jonkunnäköinen jarrutusmatka. Kun joillakin tosiaan on se ihastuttava tapa, että ryysätään suojatielle ihan suin päin yhtään katsomatta ympärilleen, yhdelle tällaiselle olen kerran pitänytkin ihan kunnon saarnan, toivottavasti sai poikanen traumat loppuelämäkseen ja oppi käyttämään heijastinta tai edes katsomaan ympärilleen ennenkuin ylittää tien. 😂 Siinä oli onnettomuus niin lähellä.

Ja niin, ennen kuin joku mielensä pahoittaa, olen sekä autoilija että jalankulkija, kuten varmaan suurin osa ihmisistä ja sen vuoksi ihmetyttääkin aina tuo ihmeellinen vastakkainasettelu ja se, että yhtään ei jotkut tunnu osaavan ajatella nenäänsä edemmäs.

Kuten sanottu, yhteispeliä. Kaikkien tielläliikkujien pitää ottaa toinen huomioon, varsinkin näillä keleillä. Vastuuta liikenteen sujuvuudesta ei voi sysätä vain toiselle osapuolelle.

Vierailija
7/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten en pääse heijastavissa lenkkareissa ja heijastinliivissä yli? Nähdään liian hyvin?

Vierailija
8/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, yhteispeliä. Kaikkien tielläliikkujien pitää ottaa toinen huomioon, varsinkin näillä keleillä. Vastuuta liikenteen sujuvuudesta ei voi sysätä vain toiselle osapuolelle.

Nimenomaan. Se vain tuntuu monesti olevan niin, että kävelijöillä on hirveä tarve sysätä se vastuu autoilijoille.

Vierailija
9/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengestään tässä neuvotaan pitämään kiinni. Katsokaas joskus sieltä auton sisäpuoleltakin tihkusateessa aamuista kaupunkia.

Vierailija
10/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valveutuneena mummelina olen enemmän huolissani lapsista ja ihan aikuisistakin ihmisistä. Toki pimeitä mummojakin hiipii tuolla sysipimeässä.

Se vielä, että jos mummo ylittää onnistuneesti tien niin todennäköisesti muutaman metrin päässä perässä köpöttelee pimeä pappa.

Vierailija
11/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vielä, että jos mummo ylittää onnistuneesti tien niin todennäköisesti muutaman metrin päässä perässä köpöttelee pimeä pappa.

Tämä vähän sama juttu kuin hirvivaroituksessa.

Vierailija
12/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi sitten en pääse heijastavissa lenkkareissa ja heijastinliivissä yli? Nähdään liian hyvin?

Mistä minä tiedän, eikö ole jalankulkijoille liikennevaloja?  Meilläpäin niitä autoja menee sen verran harvaan, että jalankulkija saa vuoronsa kyllä.

Vierailija
13/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastin - halpa henkivakuutus.

Vierailija
14/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeällä minulla on aina kaksi heijastinta takissa ja vieressä kävelevät äiti ja tytär tummissa vaatteissa. Kummallakaan ei ole heijastinta. Bingotkoon äiti hengellään, jos haluaa, mutta lapsen riskeeraaminen on moraalitonta.

Vierailija
15/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä jalankulkija käytännössä luopuu oikeudestaan tulla päästetyksi suojatien yli.

Vierailija
16/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös kilistellä avaimia, jos vaikka kohtaatte uhkaavan lakupätkän kadulla! Eivät kuulemma heijastimia pelkää!!

Vierailija
17/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatteihin ei voi luottaa koskaan!

Vierailija
18/22 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun riittäiskin se, että varoo suojateitä, mutta kun poukataan tien yli ihan mistä sattuu - ilman heijastimia ja valoja tietenkin. Meinasin pari päivää sitten aamupimeässä teilata pyöräilijän (ei niin minkäänlaista tuikkua fillarissa eikä heijastimiakaan), joka ylitti tien puskan takaa. Onneksi ajelin hiljaa, kun ei katuvalotkaan jostain syystä palaneet... Piru että säikähtää kun yhtäkkiä nokan edessä on hahmo :(

Vierailija
19/22 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa heijastinliivit koko perheelle ja ilman niitä ei kuljeta pimeässä.

Vierailija
20/22 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoin todella hiljaa mutta se on epävarmaa huomaako siellä pimeässä ketään ihmistä. Hänellä oli vaalea takki, se auttoi. Tummassa takissa olisi mennyt kuin haamu näkymättömänä. Ettekö te voi käsittää, että nyt ei näe jalankulkijoita.

Ovatko autosi valot surkeat vai onko tuulilasi naarmuilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi