Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tiedostanut sen, että kaikkien pitäisi elää suurinpiirtein toimeentulotuen verran kuluttaen

Vierailija
15.11.2018 |

jotta päästöt saataisiin kuriin. Ylimääräinen tulotaso mahdollistaa kuluttamisen ja kuluttaminen juuri lisää päästöjä.
Pystyisitkö sinä elämään toimeentulotuen summalla tai mielummin hieman sen alle?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se löydy inan googlettamalla. Mutta jos sanon että 500 € + asuminen niin ei kauas heita

Ai hitto minä olen koko sen ajan kun olen tehnyt töitä elänyt ekologisemmin kuin tt-tuen saajat!

Taas kyseenalaistan miksi käyn töissä.

Paljon sun asumiskustannukset on ja monta sun kanssa asuu?

Vierailija
22/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, en kyllä ymmärrä mihin kukaan ihminen tarvitsee vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen yli 500 euroa kuukaudessa.

Mitkä on sun "pakolliset" laskut?  Tää on sellanen jännä asia mikä aina kummittelee kun puhutaan kuluista. Toimeentulotuessa ne on kotivakuutus ja lääkkeet.

Toimeentulotukeen kuuluu vakuutuksen ja lääkkeiden lisäksi myös sähkö (ja ehkä myös vesi?, en ole varma, olen aina asunut niin, että vesi kuuluu vuokraan).

Eli pakolliset laskut ovat ne, jotka mahdollistavat peruselämisen. Eli ainakin valoa ja lämpöä tulisi jokaisen kotona olla.

Jos siihen lisäksi haluaa puhelinliittymää, nettiä, jotain taivaskanavia, lehtitilauksia... niin ne sitten tuosta 500 eurosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, en kyllä ymmärrä mihin kukaan ihminen tarvitsee vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen yli 500 euroa kuukaudessa.

Mitkä on sun "pakolliset" laskut?  Tää on sellanen jännä asia mikä aina kummittelee kun puhutaan kuluista. Toimeentulotuessa ne on kotivakuutus ja lääkkeet.

Voisiko siis liikkeetkin saada jonkun muun maksamaan jos en vaan kävisi töissä? Mitä muuta voisin saada?

Nyt ei ole tarkoitus elää toimeentulotuella vaan tulla toimeen vastaavalla summalla rahaa.

Vierailija
24/30 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap - ja pskat. Ei pidä paikkaansa.

Niin, mikä ei pidä paikkaansa? Jos sulla on joku hyvä pointti asiaan, niin kerro se.

Oliko aplla muuta kuin "pointti"? Esim faktoja antaa?

Mitä faktoja sä tarttet. Sen että vähemmällä rahalla voi kuluttaa vähemmän. Jos sulla olis tonni kuussa enemmän rahaa niin mitä sillä tekisit?

Vierailija
25/30 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset laskut: Asumiseen liittyvät kulut (mm.asuntolaina, yhtiövastike, sähkö, vakuutus) netti, puhelinlasku.

Miehen autoon liittyvät kulut. Tarvitsee sitä töiden takia.

Mahdolliset läkkeet.

Vierailija
26/30 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan vielä: Nyt ei ole tarkoitus elää toimeentulotuella vaan tulla toimeen vastaavalla summalla rahaa.

Elintasoammehan on laskettava nykyisestä jos aiomme yleensä asua tällä pallolla ilmastonmuutoksen takia.

Vierailija
27/30 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huvikseni kokeillut elämistä tuolla n.450€ :lla kuukaudessa.Siis ei olisi ollut pakko, vaan tein tälläistä pientä empiiristä tutkimusta noin vuoden verran.Siis olettaen,että tuo summa jää käytettäväksi ruokaan, nettiin ja vaatteisiin, muunhan yhteiskunta kustantaa, jos tarve.Pystyin käymään jopa kahvilassa ja elokuvissa.Sanottava on, että helposti pärjää yksi henkilö.Edellyttää, että käyttää julkisia,ruoka tehdään itse edullisista raaka-aineista, ostetaan harkiten ja tarpeeseen vaatteita.Hankalinta oli lastenlasten muistamiset.

Vierailija
28/30 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei oikeastaan ole summasta kiinni vaan kulutuksen ladusta.

Vierailija
29/30 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laadusta

Vierailija
30/30 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta helppo tapa lähestyä asiaa on hinta. Et voi väittää, että enemmän rahaa on enemmän kulutusta. Toki laatukin vaikuttaa.

Mutta mä en niele ihan mukisematta esim. sitä että uusi vähempi päästöinen auto olisi parempi kuin vanha kuitenkin käyttökelpoinen auto. Eikö vanha pitäisi kuluttaa loppuun ennenkuin uutta rakennetaan.