Oletko tiedostanut sen, että kaikkien pitäisi elää suurinpiirtein toimeentulotuen verran kuluttaen
jotta päästöt saataisiin kuriin. Ylimääräinen tulotaso mahdollistaa kuluttamisen ja kuluttaminen juuri lisää päästöjä.
Pystyisitkö sinä elämään toimeentulotuen summalla tai mielummin hieman sen alle?
Kommentit (30)
Olen elänyt ihan onnellisena. Mutta nyt kun käy töissä on kaikennäköisiä kuluja: auto, vaatteet, kiva asunto. Lisäksi raskaan työviikon/vuoden jälkeen on kiva ja pakko palkita itseään jotenkin: reissut. Ei todellakaan mitään jaksamista miettiä ympäristösyistä asioita: esim helpompi käydä kaupassa kuin kierrellä kirppiksiä.
Olisiko mahdollista keventää työelämää -> rauhallisempi ja ekologisempi elämäntyyli.
Ei muuten mitään hajua, paljonko toumeentulotuen perusosa on. Oon kumminkin sossutäti, ja myönnän asiakkaillebtäydentävää ja ehkäisevää harkinnanvaraista toimeentulotukea. Kai se jotai 473e on, mutta vaikka perheelle tarkoitettu "normi"... en elä normin mukaan oman perheen kanssa.
Töissä käynti tosiaan työpaikasta riippuen lisää kuluja kun jossain työssä pitää olla itse ostetut kalliit työvaatteet joita pitää ostaa säännöllisesti lisää kun eivät hinnasta huolimatta nykyään kestä kauaa käyttöä.
Eihän edes sossupummit elä sillä. Niille maksetan ensin ne kaikki pakolliset menot ja sitten se ylijäämä 500 euroa jää sitten tuhlattavaksi.
Meilläkään ei mene tuota summaa sen jälkeen kun autojen (työssäkäynnin takia tarpeen) ja asumisen kulut maksettu. Eli ilmeisesti saamme AP:lta papukaijamerkin.
Eiköhän se löydy inan googlettamalla. Mutta jos sanon että 500 € + asuminen niin ei kauas heita
Ap - ja pskat. Ei pidä paikkaansa.
Totta, en kyllä ymmärrä mihin kukaan ihminen tarvitsee vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen yli 500 euroa kuukaudessa.
En pystyisi. Tuhlaan 3000 € kuukaudessa. Ihan huvikseni.
Pystyisin väliaikaisesti ja olen elänytkin suunnilleen tuolla summalla. En ole yltiöpäisen tavaran haalimisen kannalla mutta nykyään kun tulotaso mahdollistaa, kulutetaan miehen kanssa rahaa mm. keikoilla käymiseen ja ulkona syömiseen valehtelematta tuhansia euroja vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän edes sossupummit elä sillä. Niille maksetan ensin ne kaikki pakolliset menot ja sitten se ylijäämä 500 euroa jää sitten tuhlattavaksi.
Meilläkään ei mene tuota summaa sen jälkeen kun autojen (työssäkäynnin takia tarpeen) ja asumisen kulut maksettu. Eli ilmeisesti saamme AP:lta papukaijamerkin.
Mutta oletko tosissasi valmis elämään loppuelämäsi noin? Oletko varma ettet asumisellasi ylitä "sossupummin" elintasoa? Ja käytä autoa muuhun kuin pakolliseen? Et lennä koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten mitään hajua, paljonko toumeentulotuen perusosa on. Oon kumminkin sossutäti, ja myönnän asiakkaillebtäydentävää ja ehkäisevää harkinnanvaraista toimeentulotukea. Kai se jotai 473e on, mutta vaikka perheelle tarkoitettu "normi"... en elä normin mukaan oman perheen kanssa.
Siis 473€ pakollisten elämään menemisen kulujen jälkeen jää käteen?
Vierailija kirjoitti:
Totta, en kyllä ymmärrä mihin kukaan ihminen tarvitsee vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen yli 500 euroa kuukaudessa.
Mitkä on sun "pakolliset" laskut? Tää on sellanen jännä asia mikä aina kummittelee kun puhutaan kuluista. Toimeentulotuessa ne on kotivakuutus ja lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se löydy inan googlettamalla. Mutta jos sanon että 500 € + asuminen niin ei kauas heita
Ai hitto minä olen koko sen ajan kun olen tehnyt töitä elänyt ekologisemmin kuin tt-tuen saajat!
Taas kyseenalaistan miksi käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin väliaikaisesti ja olen elänytkin suunnilleen tuolla summalla. En ole yltiöpäisen tavaran haalimisen kannalla mutta nykyään kun tulotaso mahdollistaa, kulutetaan miehen kanssa rahaa mm. keikoilla käymiseen ja ulkona syömiseen valehtelematta tuhansia euroja vuodessa.
Te senkin ilmaston tuhoajat.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä ei pidä paikkaansa? Jos sulla on joku hyvä pointti asiaan, niin kerro se.
En mutta onneksi Ahmed ja Abdul ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on sun "pakolliset" laskut? Tää on sellanen jännä asia mikä aina kummittelee kun puhutaan kuluista. Toimeentulotuessa ne on kotivakuutus ja lääkkeet.
Voisiko siis liikkeetkin saada jonkun muun maksamaan jos en vaan kävisi töissä? Mitä muuta voisin saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä ei pidä paikkaansa? Jos sulla on joku hyvä pointti asiaan, niin kerro se.
Oliko aplla muuta kuin "pointti"? Esim faktoja antaa?
Tai jos on varaa voi maksaa kestävämmästä laadusta, mittatilaustuotteista ja palveluista.