Kannattaako yli 50-vuotiaan edes hakea töitä?
Mun mieslestä ei kannata. Koulutuskaan ei auta. Eli tyytyy vaan osaansa...
Kommentit (16)
Ei ainakaan naisten kannata edes yrittää. Nuoret miehet vie voiton ja erityisesti eräillä matalapalkka-aloilla tummuus on valttia.
Kannattaako minkään ikäisen vaan laittaa kädet ristiin kyynärpäitä myöten?
Ei kannata. Eutanasia on ainoa vaihtoehto. Elämä on jo ohi.
Kyllä kannattaa, mutta ei niin että aloitat työhakemuksen sanoilla "Olen 54-vuotias..."
Ikää ei kannata kertoa ennen sopimuksen allekirjoittamista (jos soppariin pitää merkitä hetu).
No voi v***u sanon minä!
Mieheni sai 50v. "lahjaksi" irtisanomisen työpaikastaan jossa oli ollut 25 vuotta. Parisataa muutakin joutui pois tehtaan tuotannon supistumisen takia.
Mieheni ei asiaa surrut, vaan pyrki lähihoitajakouluun aikuislinjalle. Nyt hänellä on vakituinen työpaikka mieluisassa hoitoyksikössä. Palkka on tietysti vain puolet tehtaan palkoista, mutta emme ole pulassa sillä meillä ei ole enää lainoja.
Omasta asenteesta on moni asia kiinni.
Hyvät ja korkeapalkkaiset virat ne vasta aukeaakin yli 50 vuotiaille!
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan naisten kannata edes yrittää. Nuoret miehet vie voiton ja erityisesti eräillä matalapalkka-aloilla tummuus on valttia.
Entäs ne hyvin koulutetut jotka Ap mainitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne hyvin koulutetut jotka Ap mainitsi?
Koulutettu, mitä se sitten tarkoittaa. Ap ei maininnut hyvin koulutetuista mitään.
Jotkut saavat töitä ilman koulutustakin. Arvatkaa ketkä?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut saavat töitä ilman koulutustakin. Arvatkaa ketkä?
Ei kukaan. Ainoastaan oppisopimuskoulutus mahdollistaa asian, mutta sekin on tarkoitettu (yleensä) nuorille. Ja kysehän ei ole varsinaisesta palkkatyöstä.
Suomessa on paljon ulkomaalaisia naisia, nuoria ja terveitä. Heidän pitää tehdä töitä ja korvata saamansa sosiaaliturva. Huivit hyväksytään totta kai.
Jokainen pystyy siivoamaan, jos ei muuta koulutusta ole tai halua sitä hankkiakaan.
Miksei hakisi jos on työhaluja ja kokemusta. 50 v on parhaassa työiässä kokemuksen ja osaamisen suhteen. Oma motivaatio ratkaisee. Neuvottelin viime vuoden alussa kolmen työnantajan kanssa ja valitsin mielenkiintoisimman. Sain vielä nostettua palkkaa 300 .€ työnantajan ehdottamasta.
M52
En taida työllistyä enää. 6 lasta tehtynä ja kasvatettuna, koulutus olematon.
Kannattaa. Se on halvempaa kuin lottoaminen nykyään, jos ei laske ajalle hintaa. Lotossakin joku joskus voittaa, vaikka se on epätodenäköistä. Mutta ei siinäkään voita, jos ei veikkaa. Minä "lottosin ja voitin", sain vakinaisen työn, tosin olin 47. Mutta uskon, että olisin saman saanut vaikka olisin ollut yli 50.
Kai sitä tuohon ikään mennessä on parempaakin tekemistä keksinyt.