Herttaisimmat kadunnimet?
Mitkä ovat ihanimmat, sööteimmät, herttaisimmat tai sympaattisimmat kadun-, tien-, polunnimet?
Mun suosikkejani on Halinallentie. Lähellä oleva Karhunpirtintie on myös aika ihana.
Kommentit (102)
Tampereella Lukonmäessä Lystikuja ja sen vieressä Lystihuoneenpuisto.
Sattuuko joku tietämään mikä on ollut tuo Lystihuone?
Malmilta/Tapanilasta Kotitie, Kotikuja, Kotinummentie ja Kujanen :) Yksi noista oli lapsuuteni osoite.
Olen asunut Sukkavartaankadulla. Ei todellakaan ole hajua että millainen kapistus se voisi olla.
Jyväskylässä on mm. Kyöpelinkuja, Aatami, Eeva, Suppilo, Sihti ja Hinkalo.
Sympaattisempaa osastoa ovat esimerkiksi Naavaparta, Menninkäisentie, Haltiattarentie ja Maahisentie.
Mansikkapolku ja Mustikkatie, molemmat löytyvät Kajaanista
Mesikämmenentie ja Pupuhuhdantie.
Kangasalla on Hiljaistenmiestenlaakso.
Haukiputaalla Linnunlaulu ja Kempeleessä Kuunsilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Sukkavartaankadulla. Ei todellakaan ole hajua että millainen kapistus se voisi olla.
Sukkavarras on vanhaa suomea, tarkoittaa sukkapuikkoa :) Samoin esim. varraslakki on vartailla eli puikoilla neulottu lakki.
Kotikatu. Löytyy ainakin Turusta.
Katinhäntä ja Rakkaudenpolku Naantalissa.
Kaustisenpolku ja Kaustisentie Kannelmäessä.
Tulee mieleen se Jaska Jokusen Kaustinen hyppelemässä siellä terveysaseman kulmilla :D
Nokian Tupsunluhta on hauska. Pirkkalan Hopeatäplä on herttainen, samoin alueen muut perhostiennimet kuten Kultasiipi, Sinisiipi, Keisarinviitta jne. Tampereelta tulee mieleen vielä Omakatu.
Peräsuolijoentie
Runkauksentie
Herttaista <3
Tumppi on myös Tampereella ja lyhyt kuin Tumppi. Vie Tupakkikivelle, jota ei tosin enää löydy kartoista kuin parkkitalona. Sijaitsee Hervannassa, jonne on pitänyt ennen kiivetä syvän Kanjonin pohjalta jyrkkä ja pitkä mäki, joten kiven luona on pysähdytty hevosten kanssa lepäämään ja pidetty tupakkitauko, joten ehkä sinne on heitetty myös tumpit.
Parin korttelin päässä on yhtä lyhyt puolestaan Tamppikuja, saanut nimensä vieressä Tampereen teknillisen yliopiston vieressä, jossa on Tamppi-niminen vappulehti.