Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu ex kiristää rahaa, mitä teen?

Vierailija
15.11.2018 |

Polkupyöräni jäi exäni parvekkeelle. Nyt ex rahapulassa yrittää kiristää minulta 100€ jonka muka olen hänelle velkaa (en ole), tai hän myy pyörän eteenpäin. Klo 11 hän tulee hakemaan rahoja ja pelkään hänen aiheuttavan jonkun kohtauksen pihassa (kerrostalo). Olen jo sanonut etten rahoja anna, mutta uhkaavansävyisiä viestejä tulee silti. Poliisipäivystyksen numerosta ei vastata. Mitä teen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliisipäivystyksen numero?" Soita 112. Sieltä vastataan.

Vierailija
2/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko polkupyörä. Kuka viitsii tavallaan jatkaa suhdetta riitelemällä jostain pikku jutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku yhteinen tuttu hakemaan pyörä sinulle, ei varmasti kehtaa kaverille liikutella...

Vierailija
4/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae pyörää pois?

Vaihtoehdothan olivat maksa 100 tai ukko myy pyörän.

Vierailija
5/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita iskälle?

Vierailija
6/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin luotettavat ystävät tai omat vanhemmat mukaan tuollaiseen tilanteeseen, ja hakisimme pyörän yhdessä.

Vierailija
7/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteisiä kavereita tällä paikkkakunnalla. Pelkään, että rupeaa väkivaltaiseksi soitin jo 112, sieltä käskettiin soittaa poliisipäivystykseen, josta ei vastata. Olen köyhä opiskelija ja pyörä maksoi useamman satasen, joten en kovin mielelläni jättäisi sitä exän myytäväksi vasten tahtoani.

Vierailija
8/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita poliisille

Vierailija
9/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus varkaudesta

Vierailija
10/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus varkaudesta

Toivottavasti pyöräsi on turvamerkkitty. Sitten vaan rikosilmoitus varastetusta pyörästä ja tekijänkin osaat nimetä.

Vierailija
11/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkojen selvittely kuulu poliisille. Parasta vaan kun sovitte keskenänne kumman pitää antaa mitäkin. Jos ei yhteisymmärrystä synny niin oikeudenkäynnissä sitten. Tosin siinä tulee aika paljon ylimääräisiä kustannuksia noin pienen asian takia. Joten mitä jos nyt vaan sopisitte itse sotkunne?

Vierailija
12/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan maksa. Sehän kiristää sulta muuten rahaa koko loppuelämänsä, jolloin pyörän hinnaksi voi tulla vaikkaa 100 000 euroa. Jos menetät pyörän, se on vaan pyörä, ei esim. sun henki.

Eihän sun tartte saada poliisia oikeasti paikalle. Ilmoitat vaan eksälle, että poliisi tulee paikalle ja pyörästä on tehty rikosilmoitus, että se kannattaa palauttaa ensitilassa ihan ilmaiseksi.

Vierailija
13/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenäiset välinne vaikuttavat siltä, että on ihan vain itsellesi parempi kun annat asian olla. Myykööt sen vanhan fillarin ja elostelkoot niillä valtavilla masseilla mitä siitä saa. Jos joskus kannattaa sijoittaa itseensä, niin ehkä nyt on se hetki? Ajattele, että sen fillarin antamalla sijoitat itseesi. 

Ei se kundikaan siellä fiilistele tulevia masseja sun vanhan fillarin myynnistä. Se haluaa vain kiusaa. Ja onhan toikin tapa pitää susta kiinni. Vanhan polkupyörän myynti on kuitenkin kuin myisi kutomiaan villasukkia. Oikeaan hetkeen ja oikeassa foorumissa sillä saa vaivannäölleen jonkin korvauksen. Mutta 90%:sti se on vastaamista mitoista, väristä ja kunnosta. Sen lisäksi se pitäisi itse viedä kaupungin toiselle laidalle virka-aikana ja lopulta ostaja kuitenkin kieltäytyy ostamasta. Vihreä väri ei ollut tarpeeksi vihreä.

Nosta itsesi tämän yläpuolelle. Sano ex-miehelle, että hän saa myydä fillarin ja pitää kaikki siitä tulevat valtavat rahat. Tekstaa sille vaikka, että "kiitos viimeisistä".... eikö sitä niin maksullisille todeta ;)

Vierailija
14/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että pidä paska.

Vierailija
15/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet netissä riksoilmoituksen varastetusta pyörästä. Ilmoitat poikaystävälle, että rikosilmoitus on tehty ja jos nyt myy sitä eteenpäin niin hän välittää varastettua tavaraa.

Eiköhän pyörä ole sinun takapihalla aika nopeasti.

Vierailija
16/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa ap sanoo olevansa nainen ja exän olevan mies?

Vierailija
17/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet netissä riksoilmoituksen varastetusta pyörästä. Ilmoitat poikaystävälle, että rikosilmoitus on tehty ja jos nyt myy sitä eteenpäin niin hän välittää varastettua tavaraa.

Eiköhän pyörä ole sinun takapihalla aika nopeasti.

Eihän ex kumppani ole tehnyt mitään rikosta. Aloittaja itse on jättänyt polkupyörän ja tarinan mukaan ei ole edes yrittänyt käydä sitä hakemassa.

Sama kuin jos minä käyn viemässä polkupyörän sinun pihalle ja sitten teen rikosilmoituksen, että olet varastanut minun pyöräni. Parhaimmillaan sinä voit syyttää minua kunnianloukkauksesta tuollaisessa tilanteessa. Kun perusteettomasti väitän varkaaksi.

Vierailija
18/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun pyörää ei enää saa takaisin ellei maksa ja pyörä uhataan myydä eteenpäin ellei rahaa kuulu tasan klo 11.00, niin kyllä siinä on tapahtunut rikos. Samaa mieltä oltiin poliisilaitoksella kun kävin tekemässä rikosilmoituksen. Silloin kun pyörä sinne jäi oli puhetta, että voin säilyttää sitä siellä niin pitkään kuin on tarve.

Ap

Vierailija
19/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan on varkaus jos ei suostu palauttamaan pyörää.

Minulla oli muutto kesken hullun eksän luota ja tämä tuli paikalle kun oli enää yksi sohva muuttamatta ja löi oven takalukkoon. Ei tarvinnut kun soittaa poliisit paikalle ja ovi aukesi äkkiä kun huusivat oven läpi kirjaavansa asiasta rikosilmoituksen varkaudesta.

Laita eksälle viestiä että olet tehnyt rikosilmoituksen varkaudesta ja kiristyksen yrityksestä, ja voit perua sen mikäli pyörä palautuu välittömästi.

Vierailija
20/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päivitän nyt tännekkin tilannetta; kävin tekemässä rikosilmoituksen ja ilmoitin tästä pyörävarkaalle. Ensin ex heittäytyi täysin tietämättömäksi pyörästä (vaikka minulla kaikki uhkailu- ja kiristysviestit tallella) ja sitten sanoi vieneensä pyörän jo päiviä sitten lähikaupan pihaan.

Kävin kyseisen kaupan pihassa katsomassa, eikä siellä mitään pyörää ollut. Tämän lisäksi ex uhkaa syyttää minua perättömästä ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta. Hulluja mahtuu maailmaan monenlaisia...

Ap