Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaisi syödä, että vatsa toimisi hyvin?

Vierailija
14.11.2018 |

Suositelkaa, kiitos.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Että vatsalaukku toimii hyvin? Tai suolisto? Tai ruoansulatus? vai mikä?

Vierailija
2/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti terveellisesti ja kuitupitoista ruokaa. Jätä herkut poi. Älä ole noin avuton tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuja, rusinoita, pellavansiemeniä, kaurapuuroa, vehnä ja kauraleseitä, salaatit ja vihannekset. Mutta ei terveyskaupan rohtoja.

Vierailija
4/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä syömisestä, mutta magnesium on oiva ulostuslääke. Ja edullinen.

Alkuillasta tupla-annos, niin seuraavana aamuna olet vessassa.

Toisin kuin esim. microlax, magnesium tyhjentää miellyttävästi koko suoliston.

Vierailija
5/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pari raakaa porkkanaa, kiiwi, Molkosania, pari kuivattua luumua, omenaviinietikka-vettä, sitruunamehua, vähän jugurttia, muutama pala täysjyvä leipää ja paljon vettä. Ja reilusti kasviksia leivän päälle ja lautaselle. Näin mun vatsa toimii edes kohtuullisesti, mutta jos laiminlyön noita niin sitten ei toimi ollenkaan...

Vierailija
6/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon antibiootti kuuri ratkaisee ongelmasi

Vierailija
7/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luumuja, rusinoita, pellavansiemeniä, kaurapuuroa, vehnä ja kauraleseitä, salaatit ja vihannekset. Mutta ei terveyskaupan rohtoja.

Vitsit, miten kipeä olisin, jos söisin näin. Luumut ja rusinat vetää täysin umpeen, pellavansiemenet taas saa vatsan sekaisin, kaurapuurosta tulee tuskanhiki ja vatsanväänteet ja lopulta oksennus. Salaatit ja vihannekset sopii sentään, leseistä en tiedä (kun en ole kokeillut).

Tuo kaurapuuro on kamalin ehdotus. Se oikeasti saa tuskallisen kipeäksi heti syömisen jälkeen.

Itse ehdotan aloittajalle vihanneksia, kaikenlaisia. Niiden kanssa vaikka juustoa - itse teen usein ”pohjatonta pizzaa” eli wokkivihannekset uunipellille ja loppuvaiheessa juustoraastepussi päälle.

Vierailija
8/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttaa yleisesti ottaen kevyt ruokavalio. Leipää voi syödä esimerkiksi palan päivässä. Aikaisemmin puputin ainakin kuusi palaa päivässä ja eron kyllä huomaa. 

Vierailija
9/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa myytävät, usein ylihintaiset, pieruherat kannattaa jättää ostamatta.

https://www.google.fi/search?q=huonolaatuinen+lis%C3%A4ravinne&rlz=1C1A…

Vierailija
10/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin syömään pari porkkanaa joka ilta, se tuntuu toimivan minulla. 

Vierailija
11/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuja, kiivejä, kauraLESEpuuro (tai paremminkin velli), jyviä, pähkinöitä, paljon kasviksia ja marjoja, ei sokeria, ei herkuttelua, ei mielellään gluteenia (ei ainakaan vehnää), maitotuotteet ihan minimiin tai kokonaan pois.

Paljon raikasta vettä, vähintään pari litraa joka pvä.

Ja lopulta: apteekista Visiblin viimehädässä. Auttaa noin parin pvn kuluessa ja säännöllisesti käytettynä vatsa toimii päivittäin kuin unelma. On luonnollinen kuituvalmiste.

Vierailija
12/19 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella sitä omaa vatsaa ja testailla mikä auttaa toimintaa ja mikä aiheuttaa kremppaa.Jos itse esimerkiksi söisin ruisleipää, minulla olisi hirmuiset ilmavaivat, joten en syö sitä, tai joskus ihan pikkuisen palan, koska ikävä kyllä pidän kovasti ruisleivän mausta. Samoin eri vihannekset ja hedelmät sopivat eri tavalla eri ihmisille - jos otan taas itseni esimerkiksi, voin syödä mitä tahansa muuta ilman kummempia vaivoja, paitsi viinirypäleitä, jotka eivät sovi minulle lainkaan, äitini puolestaan on fodmap-tapaus, ja hänen kasvisvalikoimansa on aika suppea jos hän haluaa välttää vatsavaivoja.

Tosin ruokavaliota ei kannata hirveän radikaalisti muuttaa kertaheitolla, muutamalla tutullani on sellaisesta ruoansulatus riemastunut pahan kerran ja ovat sitten joutuneet ruoka-aine kerrallaan rakentamaan itselleen toimivan ruokavalion.

Vierailija
13/19 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 10 mandariinia päivässä, ainakin mulla lensi vesiripuli 10 x päivän aikana

Vierailija
14/19 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuja!

Vierailija
15/19 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö 10 mandariinia päivässä, ainakin mulla lensi vesiripuli 10 x päivän aikana

Ja tuo on sinun käsityksesi hyvästä vatsan toiminnasta? Sitähän ap tiedusteli.

Vierailija
16/19 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lehmistä pöllityt maidot tukkii ihmisen systeemiä, eihän ne tuotteet meidän elimistöön kuulu. Ja sit kannattaa syödä kaikkee ”kosteeta” ruokaa, niinku keittoja, marjoja ja vihanneksii

Vierailija
17/19 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja ja suklaa paskattaa mukavasti.

Vierailija
18/19 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran viilidieetillä, 7-9 purkkia päivässä, ei mitään muuta.

Ja kaikki kakka pakeni suolesta iloisesti pöristen!

Se dieetti ei sitten montaa päivää kestänyt ;D

Vierailija
19/19 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin salaatit ja vihannekset vetää ripulille, jos niitä on yhtään enemmän. Paras on varmaan riisi ja liha/kala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi