Myin tänään leimikon
Koivun tyvitukkia sekä kuusisorvitukkia muutama tuhat kuutiota. Huomenna pitää pankista varmistaa mahtuuko kaikki raha tilille vai pitääkö avata uusia tilejä.
Kommentit (13)
Metsän omistaminen on parasta mitä miehellä voi olla!
Nauti avohakkuuaukeastasi. Muistithan jättää ne kaksi pökkelöä, että ei tule omantunnontuskia.
Mistä ostit puutavaran? Suomessa pitää omistaa metsää noin 1500 ha, että sieltä saisi tuon koivumäärän.
Vierailija kirjoitti:
Nauti avohakkuuaukeastasi. Muistithan jättää ne kaksi pökkelöä, että ei tule omantunnontuskia.
Mistä luit, että tuossa on avohakkuu? Tuollaista koivua ei avohakkuissa Suomessa saa.
Sijoita metsään, eri-ikäiseen niin voit realisoida sen rahaksi. Olen ostanut metsärahoilla auton ja asunnon ja ylikin jäi.
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden kuluttua kuviolla on jo hyvä taimikko ja 20 vuoden kuluttua onkin jo uuden puuston ensiharvennus.
Kannattaa kysyä josko puun ostajalla olisi tarjota hyvää sijoitusta noille rahoille. Me ollaan jätetty kahdesta isosta myynnistä rahat kasvamaan korkoa. Paljon parempi tuotto mitä pankissa. 😃
Pyysitkö useamman tarjouksen? Kaveri sai ruotsalaiselta firmalta parhaimman tarjouksen.
Millaiset ovat hoitotoimenpiteet?
Kannattaa avata uusia tilejä, ei kaikki rahat yhdelle mahdu. Ja jos mahtuu, niin pöllytä niitä välillä, muuten homehtuvat. Suosittelisin kuitenkin useampia tilejä.
Minulla hakkuut teki Metsäliitto, koskaan ei ole ollut niin surkeaa jälkeä. Harvennuksen sijaan ylileveät ajourat, paljon kolhuja rngoissa ja metsäautotie on edelleen koneiden jäljiltä huonossa kunnossa, ajoivat ojat tukkoon kelirikkoaikana. Eu suosittele!
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostit puutavaran? Suomessa pitää omistaa metsää noin 1500 ha, että sieltä saisi tuon koivumäärän.
Et taida tietää, millainen on koivun tyvitukki ja paljonko niitä tarvitaan, että saadaan tuo puumäärä.
Olen perinyt 150 hehtaaria metsää, mutta yhtään puuta en ole vielä myynyt. Jotain harvennushakkuita pitäisi tehdä metsänhoitosuunnitelman mukaan.
Kyllähän tuo metsä luo turvaa...
Hyvä sulle!