Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppiiko lapsi keskimääräistä hitaammin, jos...

Vierailija
14.11.2018 |

Hän ei kävele ilman tukea 1v 2kk ikäisenä, eikä kovin kummoisesti seisoskelekaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa. Meidän tuollainen poikamme on nyt 24v ja kauppatieteiden maisteri. Töissä. Harrastuksia. Puhuu sujuvasti 3 kieltä eli testattu kielitaidon taso erinomainen. Toki on vienyt 24 vuotta, että hän pääsi tuohon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani oppi kävelemään 1v4kk iässä. Olihan se keskimääräistä hitaammin, mutta eipä siitä jälkikäteen ole ollut haittaa. Nykyisin hän hiihtää helposti 50 km:n matkoja, ja ensimmäisenä yliopistovuonna tuli 80 op selvästi yli nelosen keskuarvolla.

Vierailija
4/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin hidas kävelemään lähtijä, 1v4kk. Nyt on 15-vuotias 9,7 ka ysillä. Ihan normaalisti on tuntunut oppivan, myös liikunta 10.

Vierailija
5/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

ap.

Vierailija
6/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Meillä esikoisella kesti ennen kuin kävely lähti noin 1,5-vuoden iässä sujumaan. 3-vuotiaana puhe on yhä hyvin epäselvää. Lapsi käy myös toimintaterapiassa.

Vierailija
7/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on pienenä karkeamotorisissa taidoissa ( kuten kävely) hieman keskimääräistä hitaampi oppija, ei tarkoita että olisi sitä muissakin taidossa tai motorisissa taidoissakaan enää myöhemmin elämässä.

Vierailija
8/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kehittyvät omaan tahtiinsa. Sen huomaa jopa siskoni kolmesta terveestä lapsesta. Ensimmäinen puhui sanoja ja lyhyitä lauseita 1,5 v ikäisenä, toisen lapsen suusta ei meinaa tulla lauseita vielä kolmevuotiaanakaan (nyt 4 v), kolmas lapsi sanoo epäselvästi jotain kolmesanaisia lauseita kaksivuotiaana, mutta lähinnä vain kaksisanaisia "Pois tieltä!"

Kävelemään ensimmäinen oppi 1 v 1 kk iässä, toinen 11 kk iässä, kolmas 1 v 2 kk iässä.

Minä opin kävelemään ilman tukea 1,5 vuoden ikäisenä. Jalat harallaan, perse pitkällä.

Synnyin kaksi kuukautta liian aikaisin 32-viikkoisena keskosena. Sain hapenpuutteen vuoksi aivovamman ja CP-vamman.

Ja ihan normaali minusta on tullut. Kyllähän minua lapsena kuntoutettiin, eikä cp-vammaa enää edes huomaa muut kuin minä itse. Olen opiskellut yliopistossa ihan kuin muutkin. Olen urheilullinen ja osaan kävellä ongelmitta :D

Vierailija
9/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se vähän keskimääräistä hitaammin olla, mutta ainahan noin puolet porukasta jää keskiarvon toiselle puolelle eikä se tarkoita mitään viivästymää.

Meillä on lapset oppineet kävelemään 1v5kk ja 1v3kk ikäisinä (isänsä 1v5kk ikäisenä). Esikoisella oli pieni asentovirhe jalassa mikä häiritsi tasapainoa ja hän oli vähän arempi liikkuja noin 4-vuotiaaksi, jolloin oppikin vuoden aikana luistelemaan, hiihtämään, pyörälemään, uimaan jne. Kuopus taas potkupyöräili, pelasi jalkapalloa ja kävi taaperotanssissa alle puolen vuoden sisällä siitä kun otti ensi askeleet. Nyt kouluiässä molenmat on liikunnallisesti ikätasossa, kielellisesti ikätasoon nähden vahvat taidot ja sosiaalisesti toinen pärjää ja toinen loistaa.

Vierailija
10/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin 1v3kk ikäisenä ensiaskeleeni ylipäätään. Olen OTM, puhun kuutta kieltä. Kömpelö tosin yhä.