Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo suosii omaa lastaan, mitä tehdä? Hermot kiristyvät työyhteisössä!

Vierailija
14.11.2018 |

Perheyritys, jossa omaa lasta suositaan, hänen ei tarvitse tehdä yhtä paljon kuin muiden, on usein myöhässä jne., eikä siitä seuraa hänelle mitään, ei edes puhuttelua. Muiden tekemiset syynätään raskaammalla kädellä, mikä on alkanut aiheuttaa närää ja epätyytyväisyyttä muissa työntekijöissä. Moni miettii pois lähtemistä. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen. Näinhän se menee. Kannattaa tehdä työnsä ja ottaa siitä palkka. Ei muilla ole mitään väliä, tehköön työnsä tai sitten ei. Jos et kestä, niin irtisanoudu. Mutta tätä se on joka paikassa, jos ei sukulainen niin kaveri.

Vierailija
22/60 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman puhuville pukumiehille maksetaan meidänkin firmassa. En tiedä miksi, mutta ei ole minun asiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä niin muistaa, että pomon lapsi perii yrityksen jonain päivänä ja on sun tuleva pomo.

Ei ole, koska olen jo suunnitellut muuta. Samoin moni muista hyvistä työntekijöistä. Vain ne jäävät, jotka eivät muualle pääse.

Miksi et lähde jo nyt?

Määräaikainen sopimus vielä pari kuukautta. Varmasti kerjäävät jatkoa, en aio suostua. Tehköön keskenään, kun se niin hyvin heiltä sujuu. 😂

Niin varmasti kerjäävät. 😂😂😂

Vierailija
24/60 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheyritys, jossa omaa lasta suositaan, hänen ei tarvitse tehdä yhtä paljon kuin muiden, on usein myöhässä jne., eikä siitä seuraa hänelle mitään, ei edes puhuttelua. Muiden tekemiset syynätään raskaammalla kädellä, mikä on alkanut aiheuttaa närää ja epätyytyväisyyttä muissa työntekijöissä. Moni miettii pois lähtemistä. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

No tietenkin suosii. Se on heidän perheyritys! Oma lapsi on todennäköinen yrityksen jatkaja.

Vierailija
25/60 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä niin muistaa, että pomon lapsi perii yrityksen jonain päivänä ja on sun tuleva pomo.

Ei ole, koska olen jo suunnitellut muuta. Samoin moni muista hyvistä työntekijöistä. Vain ne jäävät, jotka eivät muualle pääse.

Miksi et lähde jo nyt?

Määräaikainen sopimus vielä pari kuukautta. Varmasti kerjäävät jatkoa, en aio suostua. Tehköön keskenään, kun se niin hyvin heiltä sujuu. 😂

Niin ovat jo kerran tehneet ja suostuin, joten enköhän tiedä mistä puhun.

Vierailija
26/60 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asia teille muille kuuluu? Kyseessä on pomon firma ja rahat. Asia olisi eri jos pomo olisi jonkun muun palkkalistoilla.

Eihän tuo reilua ole mutta eipä asialle mitään mahdakaan. Jos alkaa liikaa nyppiä niin etsit uuden työpaikan, sillä siitä pääsee.

Vierailija
27/60 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksan aina hämmästyä siitä, että työntekijät ovat idiootteja. Aivan kuten jo on moneen kertaan sanottu, niin totta kai pomon lapsi on eri asemassa kuin muut. Pomon lapselle on työn suhteen myös erilaiset tavoitteet kuin rivityöntekijöillä. Ja ne tavoitteet eivät näy niille rivityöntekijöille, mutta jokainen aivot omaava osaa ne kyllä päätellä.

Kateus ja katkeruus on ihmisessä ikävä piirre ja aiheuttaa vahinkoa lähinnä hänelle itselleen.

Vierailija
28/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksan aina hämmästyä siitä, että työntekijät ovat idiootteja. Aivan kuten jo on moneen kertaan sanottu, niin totta kai pomon lapsi on eri asemassa kuin muut. Pomon lapselle on työn suhteen myös erilaiset tavoitteet kuin rivityöntekijöillä. Ja ne tavoitteet eivät näy niille rivityöntekijöille, mutta jokainen aivot omaava osaa ne kyllä päätellä.

Kateus ja katkeruus on ihmisessä ikävä piirre ja aiheuttaa vahinkoa lähinnä hänelle itselleen.

Nimenomaan. Tällainen ”pomon lapsi” -valitus kumpuaa siitä kun palkkaduunari ei ymmärrä yrityksen pyörittämistä eikä asioita oman työtehtävänsä ulkopuolelta. Nähdään vaan se oma työtehtävä ja peilataan kaikki siihen.

”Pomon lapsesta” koulitaan johtajaa, ei firman perusduunaria. Hänellä saattaa jo tehdä ja harjoitella perusduunin lisäksi korkeamman tason tehtäviä, mistä kateellinen ap ei tiedä mitään.

Eipä olisi kivaa olla töissä tällaisessa ap:n tavalla toimivassa kyräilevässä ja seläntakana paskaa puhuvassa työyhteisössä. Symppaan ”pomon lasta”.

Vierailija
29/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu asiaan.

Itse olen mieheni yrityksessä töissä, teen 4h päivää koska haluan myös olla kotona kun lapset tulee koulusta.

Plkkani on isompi kuin muilla työntekijöillä, en ole ikinä sitä ääneen sanonut mutta tiedän että asiasta puhutaan ja sitä pidetään epäreiluna vaikka ei sitä ole. En kuitenkaan ruoea asiaa selittämään kenellekkään jos eivät itse siitä tule keskustelemaan.

Yrityksen perustajilla kun on oikeus nostaa itselleen sellaista palkkaa kun haluavat kunhan firma pysyy pystyssä.

Vierailija
30/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lähde jo nyt?

Niin ovat jo kerran tehneet ja suostuin, joten enköhän tiedä mistä puhun.

Työilmapiirin myrkyttäjät ovat työpaikan pahin syöpä. Sinulle ja firmalle on parasta lähteä eri teille ja voitatte molemmat.

Vierailija
31/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin työni. Ei ole minun asiani puuttua johdon rekryihin omassa yrityksessään. Hyvä vaan kun pitävät huolen jälkikasvustaan.

Vierailija
32/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysyä hyvissä väleissä sen lapsen kanssa. Hänestä tulee pomosi.

Tyypillinen suomalainen asenne. "Tää tulee olemaan mun loppuelämän työpaikka, vaikka jokainen päivä syö minua henkisesti sisältä..." 

:D

Vierailija
33/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lähde jo nyt?

Tottakai parempi vaihtoehto on olla vaikkapa työttömänä kuin töissä. Nykytrendi.

Vierailija
34/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen asenne. "Tää tulee olemaan mun loppuelämän työpaikka, vaikka jokainen päivä syö minua henkisesti sisältä..." 

Sinä myös. Työttömänä ehdottomasti onnellisempi. Onnea täydellisen työyhteisön metsästykseen.

Vierailija
35/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo saa maksaa liksaa lapsilleen ja vaimolleen vaikka me ei tekisi mitään. Omistaja päättää

Vierailija
36/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte tietää, mitä se pomon lapsi saa palkkaa? Tai paljonko tekee töitä.

Meillä lapset ei edes tee yrityksessä mitään, mutta saavat silti palkkaa. Sitä kutsutaan tulonsiirroksi, joka tietyssä vaiheessa kannattaa tehdä juuri näin.

Vierailija
37/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosta se on. Lapsi on yrittäjän statuksella eikä töissä. Siksi hänellä on eri säännöt ja jos et kestä, lähde menemään. 

Onko teillä joku yhteinen työtehtävä, joka kusee lapsen aikataulujen vuoksi vai ihan muusta syystä mietit asiaa? Olen ollut töissä viereisessä huoneessa ison firman perijän kanssa, kun oltiin molemmat n. 25 v. Minä istuin kuin niitti 40 h/vko omassa pisteessäni ja ahkeroin. Tämä toinen tuli ja meni ja teki töitä ja ei tehnyt. Ei koskettanut minua, koska meidän työmme eivät olleet sidoksissa toisiinsa. Hänestä kuitenkin tuli aikanaan miljonääri ja arvostettu toimitusjohtaja yritykseensä. 

Vierailija
38/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte tietää, mitä se pomon lapsi saa palkkaa? Tai paljonko tekee töitä.

Meillä lapset ei edes tee yrityksessä mitään, mutta saavat silti palkkaa. Sitä kutsutaan tulonsiirroksi, joka tietyssä vaiheessa kannattaa tehdä juuri näin.

Tuota kutsutaan peitellyksi osingonjaoksi. Palkkaa saa toki maksaa, eikä sen tarvitse olla mitenkään taulukkopalkkainen työpanokseen nähden, mutta lapsen tulee kyllä olla ihan oikeasti töissä, jotta verottajan mukaan saa maksaa palkkaa. 

t. Kirjanpitäjä

Vierailija
39/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä myös. Työttömänä ehdottomasti onnellisempi. Onnea täydellisen työyhteisön metsästykseen.

Sen ei tarvitse olla täydellinen. Minulle riittää se, ettei jokainen työpäivä ei aiheuta itsetuhoisia ajatuksia tai mielipahaa. Parempaan kannattaa vaihtaa, mutta toki jos koulutus riittää sämpylälinjaston valvomiseen, niin sitten tietenkin joutuu tyytymään.

Vierailija
40/60 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän ne aina. Olen ollut muutamassa fiksussa firmassa töissä, jossa omistajat ilmoittivat ihan avoimesti, että eivät palkkaa omia perheenjäseniään. Periaatteesta. Tiesivät että se syö muiden motivaatiota ja rehellisyyttä yleensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi