Aliarvostetuimmat muusikot suomessa
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Tuomas Holopainen. Tai moni varmasti tunnistaa nimen, mutta ei tiedä hänen merkitystään ja arvoaan Nightwishille?
Kyllä tietää jos mitään musiikkiakaan liittyvää seuraa. On nimittäin tehnyt asian itse erittäin selväksi joka ainoassa mediassa. Sillähän on omat Aku Ankka-hahmot, perinnemusiikkipalkintoja (koska jollain levyllä soi kantele?), feikki-intiaaninimi, nimikkohyönteinen ja mitä vielä. Kaikilla on kieli syvällä Holopaisen pakaroiden välissä ja musiikkimedia kirjoittanee mitä käsketään. Muuten tulee managerilta Vihainen Puhelu.
Euroviisuista tuttu Softengine. Aivan uskomattoman hyviä biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Rane Raitsikka
Ääni Ranelle! Todella harva tietää miten kovasta kaverista on kyse. Soittanut ympäri maailmaa todella kovien jätkien kanssa.
Ehdottomasti Elviira & Rake. Kun kuuntelin ensimmäisiä kertoja biisin Aurinkotuulessa minulle tuli sekä kylmät väreet että kyyneleet silmiin.
Jukka Syrenius
Elonkorjuu-yhtyeen kitaristi. Katsokaa vaikka Youtubesta bändin studiolive "The Ocean Song" ohjelmasta Pop Story vuodelta 1971. Siinä on sellaista heavyprogea, että oksat pois. Täytyy vielä mainita myös bändin rumpali (tuolloin noin 17-vuotias Eero "Marin veli" Rantasila. Elonkorjuu perustettiin 50 vuotta sitten, piti välillä n. 25 vuoden tauon ja aloitti uudestaan 2000-luvun alkupuolella, joten tarina jatkuu...
Bändi teki vuonna 1972 albumin "Harvest Time", se jäi silloin vähälle huomiolle, mutta on nykyään ehkä Suomen keräilyarvoltaan kallein levy (1500 euroa tai jotain sinne päin). Minulla se kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rane Raitsikka
Ääni Ranelle! Todella harva tietää miten kovasta kaverista on kyse. Soittanut ympäri maailmaa todella kovien jätkien kanssa.
No minä ainakin tiedän. Ostin lapsena, siis 17-vuotiaana, Unicef-yhtyeen singlen vuodenvaihteessa 1983-1984. Maksoi noin 15 markkaa, siis silloin...
Ensiferumin perustajajäsen ja pää biisintekijä, kitaristi, laulaja Markus Toivonen.
Olin tulossa sanomaan samaa eli J P Leppäluoto ja Charon yhtye muutenkin. On nykyisin yksi itselle rakkaimmista bändeistä. Sen lisäksi itse olen tykästynyt For My Pain ja Reflexion bändiin ja niiden laulaja Juha Kylmäseen. Moni tuskin on edes kuullut näistä mitään. Omasta mielestä hienoja lyriikoita ja musiikkikin yllättävän hyvää. Sentenced saa varmaan jo aika hyvää arvostusta Suomessa. Tässä ovatkin tämän hetken lempi bändini Suomesta ja kaikki vielä jo lopettaneetkin :(
Tämä on mielenkiintoista. Kaikki nämä räppärit, JVG, Cheek, Pyhimys, Spekti, kuvittelee itsestään paljon. Ainakin nämä em herrat on aikamoisia kukkoja livenä. Musikaalisuus ja taidot on käytännössä pyöreä nolla. Cheekikin jostain syystä yritti englanninkielisille markkinoille. Tuloksena sketsintasoista räpellystä huonosti lausuttuna. Jos mahdollista niin vieläkin huonompaa kuin herran suomenkieliset tekeleet.
Todellesia menestyjiä ovat nämä metallibändit jotka kiertää maailmaa vuodesta toiseen. Eivät hirveästi pidä meteliä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas Holopainen. Tai moni varmasti tunnistaa nimen, mutta ei tiedä hänen merkitystään ja arvoaan Nightwishille?
Kyllä tietää jos mitään musiikkiakaan liittyvää seuraa. On nimittäin tehnyt asian itse erittäin selväksi joka ainoassa mediassa. Sillähän on omat Aku Ankka-hahmot, perinnemusiikkipalkintoja (koska jollain levyllä soi kantele?), feikki-intiaaninimi, nimikkohyönteinen ja mitä vielä. Kaikilla on kieli syvällä Holopaisen pakaroiden välissä ja musiikkimedia kirjoittanee mitä käsketään. Muuten tulee managerilta Vihainen Puhelu.
No ehkä Holopaisella on varaa tähän. Harvoja Taiteilijoita Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on varmaan arvostetumpi muualla kuin Suomessa.
Mungo Jerry Cotton kirjoitti:
Jukka Syrenius
Elonkorjuu-yhtyeen kitaristi. Katsokaa vaikka Youtubesta bändin studiolive "The Ocean Song" ohjelmasta Pop Story vuodelta 1971. Siinä on sellaista heavyprogea, että oksat pois. Täytyy vielä mainita myös bändin rumpali (tuolloin noin 17-vuotias Eero "Marin veli" Rantasila. Elonkorjuu perustettiin 50 vuotta sitten, piti välillä n. 25 vuoden tauon ja aloitti uudestaan 2000-luvun alkupuolella, joten tarina jatkuu...
Bändi teki vuonna 1972 albumin "Harvest Time", se jäi silloin vähälle huomiolle, mutta on nykyään ehkä Suomen keräilyarvoltaan kallein levy (1500 euroa tai jotain sinne päin). Minulla se kyllä on.
Elonkorjuu oli kova bändi! Mutta Harvest Timen jälkeen tekivät vähän outoa funkkia ja myöhemmät levyt ei oikein pääse samalle tasolle. Paha mennä sanomaan mitkä on kalleimpia levyjä mutta myös Haikaran lätyistä pyydetään aika kovia hintoja. Aika hitaasti liikkuvat tuon hintaluokan levyt eli erot pyyntihintojen ja toteutuneiden kauppahintojen välillä voi olla aika isoja. Discogsin mediaanihinta Harvest Timelle on EUR1,200.
Kun kitaristeista puhutaan niin heitän turkkulaisen nimen Niklas Winter.
Vierailija kirjoitti:
Netta Skog:n digihaitarin soitto on ehkä vähän liian uutta ja ihmeellistä suurelle yleisölle.
Esim. monesti soolokeikoilla ihmiset luulevat, että käyttää taustanauhoja vaikka kaikki on yleisön edessä soitettua looperin avulla.
Netta Skog - Far Beyond The Sun (Yngwie Malmsteen cover)
Ensiferumissakin korvasi kosketinsoittajan digihaitarilla niin muistan kun joskus facebookissa sanoi, että älkää syytelkö Ensiferumin äänimiestä siitä että haitari ei kuulu, koska käytti sitä perinteistä hanurisoundia hyvin vähän Enskassa. Ne Ensiferumin synasoundit oli livenä hanurista. :D Eli huilut, viulut jne.
Muutenkin Ensiferum ja Turisas tekee keikkaa enemmän maailmalla kuin Suomessa niin siksi Netta on varmaan niin tuntematon Suomessa.
Törkeän hyvä Netta on kyllä laulamaan
Mä melkein menin E:n keikalle Pariisiin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Erja Lyytinen
Minusta yliarvostettu muusikko. Ihan ok kitaristi soittamaan covereita (esim. Hendrix), mutta oma musa on sielutonta saman toistoa. Ei ole kummoinen laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Johanna Försti
Nainen vailla mitään karismaa. Menee Cheekin kanssa top 2 kun puhutaan karisman puutteesta.
Mathias Nygård