Tyypillinen suomalainen tekee työnsä vain juuri ja juuri niin hyvin että saa pitää työpaikkansa, jos uhkaa saada potkut niin yhteys liittoon
Kommentit (9)
Miksi tehdä paremmin jos paremmin tekemisen tuotot valuu muiden taskuihin?
No ei varmaan ensimmäisenä nousekkaan niiden liksat, jotka rimaa hipoen suoriutuu.
Meillä oli saksalainen remonttimies korjaamassa suomalaisten kolleegojen jälkiä ja ihmetteli samaa. Saksassa pyritään tekemään sellaistä jälkeä, että siitä voi olla ylpeä ja asiakas on ihan oikeasti tyytyväinen.
Suomessa saa samasta työstä saman palkan. Ei sillä ole väliä kuinka hyvin teet työsi. Miksi siis tehdä töitä paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli saksalainen remonttimies korjaamassa suomalaisten kolleegojen jälkiä ja ihmetteli samaa. Saksassa pyritään tekemään sellaistä jälkeä, että siitä voi olla ylpeä ja asiakas on ihan oikeasti tyytyväinen.
Siksi kai moni saksalainen soittaakin paikalle puolalaisen putkimiehen...Samalla riidat Saksan maahanmuuttopolitiikasta ovat kestäneet jo pitkään. - Saksassa työttömyysetuuksien ehtojen tiukentaminen 2000-luvulla on Saksassa nopeuttanut työllistymistä, mutta varjopuolena on epätyypillisten ja matalapalkkaisten työpaikkojen yleistyminen. - Kaikesta päätellen Suomi seurannee perässä.
Miksi sykkisin firmalle joka kieltäytyy tekemästä vakisopparia kellekään ja on jo etukäteen ilmoittanut että kun osa-aikaissopimukseni raja tulee vastaan niin lennän pellolle? Jos työnantajilla ei ole minkäänlaista lojaaliutta työntekijöille niin heidän on turha sitä odottaa heiltäkään.
Itselle on tärkeää olla ylpeä omasta työstään. Toki suunnittelen myös uraa ja etenemistä, keskityn asioihin, joilla on suurin merkitys ja teen ne erityisen hyvin. En nauttisi työstä, jossa ei ole haastetta ja jossa en saa ylittää itseäni ja olla ylpeä suorituksestani. Vaikka en ole kaikista yrityksistä/työnantajista pitänyt, olen silti tehnyt hyvää työtä, koska aina on jokin yhteistyökumppani/asiakas, jolta olen sitten myöhemmin saanut suositukset ja päässyt etenemään. Toki olen samalla hakenut muualle, mutta en pilaa mainettani tekemällä rimaa hipoen. Nykyään tienaan n. 5k nettona ja olen todella hyvässä asemassa, työ ei ole mennyt hukkaan. Olen 32.
Jaa. Miksi ei riitä, että tekee vaaditun ja ei yhtään enempää? Mun liksa ei ainakaan nouse raatamisesta. Hommat hoidan niin, että ei tuu sanomista. En halua saada burn outia tälleen alle kolmekymppisenä. Työelämässä kun pitäis jaksaa vielä 40 vuotta.