Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa ammattisaikuttajat!

Vierailija
14.11.2018 |

Samperi kun noilla on virat, ei saa poiskaan potkittua niin helposti.
Ollaan viikko töissä ja kaksi saikutetaan, milloin mistäkin syystä.
Lapsia tehtaillaan ja saikutus alkaa hyvissä ajoin raskauden edetessä. Palataan hoitovapaalta pariksi viikoksi ja taas saikkua saikkua saikkua.
On ollut hyviä sijaisia, jotka joutuvat lähtemään kun saikkumaikut palaavat, sitten kun taas jäävät pois niin nämä tavoille opetetut sijaiset on jo kiinnitetty muihin hommiin. Taas uusia opastamaan, heti kun hommat alkaa olla hallussa, palaa saikuttaja voivottelemaan ja välttelemään töitään. Kestämätöntä! Toki joskus sairastavat oikeasti ja lapsensa, mutta on myös nähty kaupungin yössä heilumassa kun paukkunutta selkää piti olla parantelemassa. Aaaargh!
Piti saada vähän avautua... tuskin tulee tilanne muuttumaan ennen kuin ymmärtävät irtisanoutua, ja miksi niin tekisivät? Liksa juoksee vaikka kotona makaisi puolet vuodesta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kirjoittaisit minun yhdestä työkaverista. Ei ole elämänsä aikana ikinä tehnyt täyttä työviikkoa, kun aina on joku "sairaus". 

Vierailija
2/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset pitäis päästää eläkkeelle, eivät jaksa tehdä töitä tai kiinnostua niistä kuin normi ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

f2feef2 kirjoitti:

Ihan kuin kirjoittaisit minun yhdestä työkaverista. Ei ole elämänsä aikana ikinä tehnyt täyttä työviikkoa, kun aina on joku "sairaus". 

Puhut vissiin minusta. 20 vuotta sitten sairastuin MS-tautiin.

Ei ollut oma valinta.

Vierailija
4/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle eivät pääse, se on aivan varma asia. Työnantajan sen sijaan pitäisi havahtua tilanteeseen ja siirtää tämä sarjasaikuttaja muihin tehtäviin, ei se virka silloin suojaa jos työnantaja tosissaan puuttuu siihen. Valitettavan moni työnantaja on laiska, etenkin julkishallinnon puolella.

Vierailija
5/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itte ylpeä että oon ollut 3v työelämässä valmistumisen jälkeen ja en ole saikuttanut kertaakaan. Saikuttaminen kertoo paljon asenteesta.

Vierailija
6/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan saikuttajia. He yrittävät omalla esimerkillään osoittaa, että systeemissä on jotakin vikaa kun sairaslomalla saa saman rahan kuin kävisi töissä. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
7/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itte ylpeä että oon ollut 3v työelämässä valmistumisen jälkeen ja en ole saikuttanut kertaakaan. Saikuttaminen kertoo paljon asenteesta.

Sama! Viisi vuotta työelämässä, korkean stressin työssä ja kaksi sairaspoissaoloa: 3pv influenssan vuoksi ja yksi päivä migreeniä. Ei tulisi mieleenkään olla poissa minkään pikkuflunssan takia.

Vierailija
8/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutin tätä, koska ei se kerro huonosta asenteesta jos vaikka sattuu saamaan kulkutaudin ja jää kotiin sen sijaan että menisi vaikka hoitamaan vanhuksia. Eikä sairastuminen muutenkaan ole asennekysymys.

Vierailija
9/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat pikkujouluissa varmasti jonkun palkinnon, kun olet noin erinomainen ihminen.

Itse taidan mennä seuraavassa oksennustaudissa töihin, että minäkin saan jonkun tarran vihkoon ja voin olla itsestäni ylpeä.

Vierailija
10/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut tällä että sairaspoissaolo olisi syntiä, mutta aiheeton sellainen liippaa jo läheltä. Jos työpaikalla kuulee jonkin pöpön liikkuvan, ovat saikkumaikut saman tien poissa, vaikkeivät olisi koko päivänä liikkuneet edes samassa kerroksessa kuin sairastuneet! Kerran pidimme omana tietonamme kollegan oksennustaudin, ja myöhemmin tästä kuullessaan lusmu lähes kimpaantui kun hänelle ei oltu kerrottu! No juuri siksi kun olisi muka heti sairastunut, vaan nytpä oli töissä, KUTEN KUULUUKIN.

Ap

Vierailija
11/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

f2feef2 kirjoitti:

Ei ollut oma valinta.

Miten olisi osittainen työaika?

Vierailija
12/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle eivät pääse, se on aivan varma asia. Työnantajan sen sijaan pitäisi havahtua tilanteeseen ja siirtää tämä sarjasaikuttaja muihin tehtäviin, ei se virka silloin suojaa jos työnantaja tosissaan puuttuu siihen. Valitettavan moni työnantaja on laiska, etenkin julkishallinnon puolella.

Et taida tietää miten näihin ihan oikeassa elämässä puututaan.

Oikeassa elämässä työnantaja järjestää työolot ja ja-tehtävät sellaisiksi, että sairas pystyy tekemään niitä töitä.

Usein sovitaan myös säännöllisestä etätyöstä ja siitä että voi sairastaa tavallista pidemmän ajan omalla ilmoituksella. Tällaisten toimien on tarkoitus vähentää kuormitusta siltä saikuttajalta.

Hänelle voidaan myös hankkia parempia työvälineitä. Siihen saa jopa tukea valtiolta.

Se puuttuminen ei todellakaan ole mikään rangaistus sille sairastelijalle, eikä mikään automaattisiirto toisiin tehtäviin.

Vierailija
13/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan työelämässä ihmetytti sairaspoissaolojen lisääntyminen lasten syys- ja talvilomien aikaan, esim. Jotkut matkustelivat ulkomailla "sairas"loman aikaan! Eräs mies remontoi autoja ollessaan selästä "sairas"lomalla! Ovat omia havaintoja.

Vierailija
14/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

f2feef2 kirjoitti:

Ei ollut oma valinta.

Miten olisi osittainen työaika?

No osittaistahan minä teenkin. 50% työaikaa.

Sitä vaan ei moni töissä tunnu ymmärtävän. Odotetaan kovasti, että tekisin yhtä paljon töitä kuin kokopäiväisetkin.

Vaikka miten monta kertaa asiasta muistuttaa, niin töitä tulee yhtä paljon ja samalla aikataululla kuin niille jotka tekevät täyttä työpäivää.

Aika ankeaa tämä näinkin on.

Vierailija
15/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on hankala migreeni, joka saattaisi oikeasti tarvita pitkiä saikkuja. Sisältää halvauttavia oireita..

kävä kyllä helposti käy näin, että epäillään minun käyttävän hyväksi järjestelmää kun voin parikin viikkoa olla pois. Pelkään töitä tosi paljon, sillä en kestä stressiä. Toivoisin enemmän ymmärrystä ihmisiltä.

Vierailija
16/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

f2feef2 kirjoitti:

Ei ollut oma valinta.

Melko marttyyrimainen vastakommentti, kun tässä oli ihan selvää että kirjoittaja tarkoitti monenlaisia "sairauksia"

Vierailija
17/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas on hankala migreeni, joka saattaisi oikeasti tarvita pitkiä saikkuja. Sisältää halvauttavia oireita..

kävä kyllä helposti käy näin, että epäillään minun käyttävän hyväksi järjestelmää kun voin parikin viikkoa olla pois. Pelkään töitä tosi paljon, sillä en kestä stressiä. Toivoisin enemmän ymmärrystä ihmisiltä.

Tuollaiselle tilalle löytyy ymmärrystä, etkö pysty puhumaan oireistasi töissä jos pelkäät ymmärtämättömyyttä? Esimerkkitapauksiani ei vaivaa mikään tällainen, kertovat nääs hyvinkin laveasti elämästään "työnteon ohessa"...

Vierailija
18/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan saikuttajia. He yrittävät omalla esimerkillään osoittaa, että systeemissä on jotakin vikaa kun sairaslomalla saa saman rahan kuin kävisi töissä. Suomi on sairaiden paratiisi.

Sun kannattaa hankkia joku vakava sairaus.

Pääset sitten sinäkin sinne paratiisiin.

Pidän peukkuja sun puolesta.

Vierailija
19/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselle tilalle löytyy ymmärrystä, etkö pysty puhumaan oireistasi töissä jos pelkäät ymmärtämättömyyttä? Esimerkkitapauksiani ei vaivaa mikään tällainen, kertovat nääs hyvinkin laveasti elämästään "työnteon ohessa"...

Jos nyt puhutaan jostain yksityisestä, ne ottaa ensisijaisesti hakijoita, joilla ei ole kroonisia sairauksia. Yritykset eivät oikeasti ole kauhean ymmärtäväisiä. Miksi olisivat? Jos jo julkisilla duuneilla suhtaudutaan "krooniseen saikutteluun" kriittisesti..

Vierailija
20/25 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, että miten jotkut on vatsataudissa monta krt vuodessa? Itsellä ollut vatsatauti viim.2004. Meidän työpaikalla yksi työntekijä on viikon saikulla parin kk välein eli tiedetään jo etukäteen asia ja ei ole kyse muusta kuin huililomasta. Minkälaiset lääkärit näitä saikkuja kirjoittaa? Toiset tekee sitten jatkuvasti hänenkin työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän