Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä huomaa että on "vanha". Meillä käytettiin ulkohuussissa sanomalehteä pyyhkimiseen

Vierailija
14.11.2018 |

kun kerron näitä juttuja teini sanoo, äiti nyt eletään 2000-lukua.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä se ulkohuussikin niinkuin vakituisessa asunnossa :)

Vierailija
2/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne Sanomakonsernin lehtiä? Nyt on Sen suuri vaara!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin lapsena leikittiin käpylehmillä ja talvisin hiihdettiin.

Vierailija
4/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanhana olet siis saanut lapsesi.

Vierailija
5/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä tosi vanha.

N50

Vierailija
6/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden musiikinkuuntelulaite oli putkiradio.

Vierailija
7/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lehdet monesti sopivat juuri paskapaperiksi.

Vierailija
8/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet kuusikymppisenä onnistunut vielä lapsia saamaan?

Ei kai enää sotien jälkeen kukaan nyt mihinkään helvatan sanomalehteen ole pyrstöään pyyhkinyt?

Karkeaa kuin mitä, ei ime yhtään mitään ja ihanasti bonuksena saa rektuminsa sotkettua painomusteeseen.

Vierailija
9/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubble Bobble oli hienoimpia tietokonepelejä :S

Vierailija
10/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mökilläkö? Vai minkä ikäinen oikein olet?

Itse olen nelikymppinen ja jopa mummolassani maalla oli lapsuudessani ollut sisävessa jo parikymmentä vuotta. Sanomalehteen pyyhkimisestä en ole ikinä edes kuullut.

Vierailija
11/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa vieläkin jotkut sairaalloisen pihit ihmiset pyyhkivät sanomalehteen eli tuo liittyy minusta juurikin pihiyteen eikä mihinkään vanhanaikaisuuteen. On siinä muuten hanuri varmaan hyvässä kunnossa ja mielenkiintoisen värinen. Itse en ole moiseen omassa elämässä törmännyt. Kyllä normaalit ihmiset ovat käyttäneet vessapaperia ainakin 70-luvulta asti.

N47

Vierailija
12/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 58-v. enkä koskaan ole nähnyt missään ulkohuussissa sanomalehteä vessapaperina.

Vierailija
13/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ne tv-sivut kosteena on hyvä tuki sormiläpi-papereille tai haista kaa. Vaikka sisäwc:ssä.

Vierailija
14/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää sotien jälkeen kukaan nyt mihinkään helvatan sanomalehteen ole pyrstöään pyyhkinyt?

Karkeaa kuin mitä, ei ime yhtään mitään ja ihanasti bonuksena saa rektuminsa sotkettua painomusteeseen.

Molemmissa mummoloissa ja 4:n tädin kodissa oli ulkohuussi vielä 70-luvulla ja sanomalehtipalalla pyyhittiin! Olen v.52 syntynyt.

Vierailija
15/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkari oli mustavalkoinen, kanavia oli 2 ja kaukosäätimestä ei ollut kukaan ikinä kuullutkaan. Lankapuhelimessa oli pyöritettävä levy jolla numero valittiin. Kaupassa ei ollut mitään pakasteruokia koska mikroakaan ei vielä ollut.

Vierailija
16/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen syntynyt -52 ja meillä oli ulkohuussi ja sanomalehtiä revittiin paperiksi.  Kyllä!   Eli ihan parikymppiseksi se meni näin, sitten muutin kotoo pois ja siellä, mihin muutin, oli sielläkin ulkohuusi, mutta sentään jo vessapaperirullat käytössä.  Enkä mä nyt mikään muumio vielä ole, en ainakaan koe niin.

Itse en ajattele tuota niinkään, mutta siitä tuntee olevansa vanha, kun katsoo näitä Haluatko miljonääriksi -kilpailuja.  Joutuu ihmettelemään, miten joku kolmevitonenkaan tai nelikymppinen (saati nää nuoremmat) ei tiedä ihan mulle päivänselviä asioita. 

Toisaalta mä en sitten tiedä mitään näistä nykyhetken tubettajista sun muista.  Vanhuudesta kai sitten sekin kertoo. Toisaalta sitä vaan miettii, että kumpi oikeastaan on yleissivistyksen kannalta tärkeämpää tietää, kuka kirjoitti "Seitsemän veljestä," vai joku hetkellinen tubettaja, jota kukaan ei muista viiden vuoden päästä. 

Vierailija
17/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani oli ulkohuusi vielä 70-luvun puolivälissä. Sanomalehteä kyllä käytettiin minun lapsuudessani (s.1954). Ja myös kyläkaupan "leipäpaperia", jota oli paksu nippu kaupan tiskillä ja johon kauppias kääri leivät. Ja laski myös  ostosten summan. Se oli vessapaperiksi ehkä hiukan liukasta, mutta tosi hyvää lasten piirustuspaperia. Monikäyttöistä kyllä. Tekemäni wc-paperivarkauden ajankohta (ehkä kesä 1965 tai 1966) kertoo sen, ettei se ollut vielä yleisessä käytössä maalla. Varkaus kohdistui Helluntaiherätyksen kesäjuhlien vessaan, joka sekin oli vielä ulkovessa. Puolustuksekseni voin kertoa, että en ollut ainoa tämän ihmeellisen hyödykkeen kotiinviejä, koska maalla ja erityisesti meidän silloisen kotimme ulkovessan tausta näkyi kaikille, jotka viitsivät oikaista  erään tilallisen navetan takaa. Ja nämä vaaleanpunaiset paperit erottuivat hyvin. Emme siis olleet itse juhlissa, vaan pistäydyimme uteliaina lapsosina juhlakentällä, joka sijaitsi uimarantamatkamme varressa.

Vierailija
18/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 58-v. enkä koskaan ole nähnyt missään ulkohuussissa sanomalehteä vessapaperina.

En minäkään ja olen 64-vuotias. 

Ihan rullat oli ja kotiasunnossa sisävessa. Jossain maalla olen kyllä käynyt ulkohuussissa vielä 2000-luvun puolella. 

Vierailija
19/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ulkohuussi vielä 80-luvulla, mutta vessapaperi oli kyllä käytössä!

Vierailija
20/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa mummoloissa ja 4:n tädin kodissa oli ulkohuussi vielä 70-luvulla ja sanomalehtipalalla pyyhittiin! Olen v.52 syntynyt.

Olet itse inkerinsuomalainen paluumuuttaja ja nuo sukulaiset asuivat Neuvostoliitossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä