Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin lomalle, mutten jaksa herätä hotellien aamupala-aikaan lomalla! Onko keittiöllinen huone ainut vaihtoehto?

Vierailija
14.11.2018 |

Haluan lomalla nukkua pitkään, enkä herätä klo 9 ehtiäkseni hotellien aamupalalle. Ne loppuvat hyvin yleisesti 10-11 aikaan aamulla. Kotona loma-aikaan syön aamupalan yleensä 11-12.

Onko olemassa myöhäisten aamupalojen hotelleja vai onko minun vain varattava huoneisto keittiöllä ja tehtävä aamupala itse? Tämä vaihtoehto olisi sitten sellainen, että jaksaisin tasan ostaa maitoa ja muroja..

Kaipaisin runsasta hotelliaamupalaa, mutta myöhäisempään aikaan.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö kahviloissa

Vierailija
2/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet sitten vasta lounaalle syömään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut koko päivän ja sit illalliselle. Alkavat yleensä klo 19.

Vierailija
4/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempänä hyvät vaihtoehdot. Hellahuinekin hyvä, pääsee parhaassa tapauksessa tutustumaan paikallisiin pikkukauppoihin ja kokkailemaan itse.

Ylipitkät buffat ovat terveysriski, vältä niitä.

Vierailija
5/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt aamupalalla ja menet vielä sen jälkeen takaisin nukkumaan. Tämä on minusta ihana vaihtoehto, harrastan kotonakin jos herään viikonloppuna "aikaisin" ja olen nälkäinen.

Tai sitten otat huoneen ilman aamupalaa ja käyt kahvilassa aamiaisella. Monissa kaupungeissa on runsas tarjonta All day breakfast -paikkoja.

Vierailija
6/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aamupala tarjoillaan yleensä aamulla, eikä iltapäivällä. Hotellinen on aika vaikea pitää aamiaiskattausta iltapäivään, koska silloin pitäisi jo aloittaa lounastarjoilu. Vaihtoehtona on lähinnä se keittiöllinen huone, jossa itse voit kokkailla aamupalasi haluamaasi aikaan,  huonepalvelun käyttäminen tai hotelli sellaisella á la carte - ravintolalla, josta saa myös aamiaisruokia ympäri vuorokauden.

Vierailija
7/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Voithan mennä aamiaiselle johonkin kivaan kahvilaan vaikka.

Vierailija
8/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valitset aamupalattoman hotellin, mitä turhaa siitä maksaa, jollet meinaa mennä?

Minusta taas hotellien aamupala on juurikin se paras juttu lomalla.

Vierailija
9/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin että jollain hotelliketjulla olisi ollut kampanja vuosi tai kaksi takaperin myöhäisistä aamiaisista... En ikävä kyllä muista enempää, mutta niitäkin siis on!

Minäkin kannatan.heräämistä aamupalalle ja takaisn nukkumaan menoa kuten aikaisempi postaaja :)

Vierailija
10/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain nimenomaan lomalaisille suunnatuissa hotelleissa on myöhäisempääkin aamiaista tarjolla, usein tosin vähän suppeampana kuin se varsinainen kattaus. Ainakin All Inclusive -paikoissa olen tähän törmännyt. Niistä voi myös pyytää ennakkoon aamupalaboksin, lähinnä tarkoitettu retkille lähtijöille mutta miksei sitä voi puputtaa omassa huoneessakin.

Vierailija
11/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounas ei ole sama kuin aamupala. Harvemmin lounaalla saa aamiaistarpeita, enkä halua syödä mitään pihviä ja perunoita aamupalalla.

ap

Vierailija
12/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Berliiniin, siellä saa yleisesti kahviloista ja baareista aamiaista 24h/24. Itse olen syönyt baarissa juusto- ja kananmuna-aamiaisen puoli neljältä aamulla.

Vierailija
13/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma!

Työmatkoilla ei mitään ongelmaa, kun pitää joka tapauksessa herätä 6-7 aikaan. Joskus on jopa ongelma, kun viikonloppuisin aamupala alkaa vasta siinä vaiheessa kun pitäisi olla jo menossa.

Itsekin söisin aamupalaa mieluiten vasta 11-12. En ole löytänyt muuta ratkaisua kuin se, että lyhyemmillä (alle viikko) lomilla herään niin, että ehdin aamupalalle ja yli viikon lomilla otan huoneiston keittiöllä ja teen itse.

Vierailija
14/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toi sama ongelma kun dokasin vielä väkeviä. Aina jäi hotelliaamiaiset väliin. Siirry miedompiin juomiin.

Vierailija
15/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet johonkin kahvilaan jossa myydään aamiaista 24/7. Ei ole vaikeaa. Olen tehnyt niin aina lomallani. En pysty syömään ennen puolta päivää mitään, vaikka joskus heräisinkin.

Vierailija
16/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa, jos löytyisi sellainen hotelli, missä voi mennä aamutakissa aamiaiselle ja sitten takaisin nukkumaan.

Vierailija
17/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounas ei ole sama kuin aamupala. Harvemmin lounaalla saa aamiaistarpeita, enkä halua syödä mitään pihviä ja perunoita aamupalalla.

ap

Huutonaurua!!!!!!!! On sulla ongelmat ja alat vielä vänkäämään! ;DDDD

Vierailija
18/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kahviloissa voi tilata esim. englantilaisen aamupalan ihan mihin aikaan haluaa. Otat aamupalattoman hotellin ja nautit aampalasi kahvilassa. Itse teen usein niin, vaikka heräänkin ajoissa, pääsee maistamaan eri kahviloiden aamupalatarjontaa. Voi tosin tulla hieman kallimmaaksi kuin hotellin buffet.

Vierailija
19/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellien aamupalat ihania. Tuoretta vastapuristettua appelsiinimehua, leikkkeleitä, hedelmiä, ihanaa puuroa, leipää...herkkua

Hölmöä jättää väliin, kun se kuuluu hintaan.

Vierailija
20/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotelleissa tarjottu kahvi on yleensä aina täyttä kuraa, joten paremman aamupalan saa hyvistä kahviloista joista saa esim. laadukkaita täytettyjä leipiä.