Mies oli tehnyt itselleen lasagnea. Onko tuo reilua?
Onko teidän mielestänne ok, että mies tekee itselleen pienen määrän lasagnea ja minulle ja taaperolle on eilisiä pinaattilättyjä ja perunoita ilman MITÄÄN kastiketta edes. Ja kyllä, teen itse myös ruokaa, mutta nyt oli miehen vuoro. Mielestäni tuo on todella epäreilua.
Kommentit (67)
Tee jotain miehen ehdotonta lempiruokaa sinulle ja lapsellesi etkä anna miehen ottaa sitä? Tai sitten juttelet miehen kanssa hänen tolkuttomasta käytöksestään ja pohdit uudemman kerran tätä perhekuviota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on siis kaksi taloutta saman ulko-oven takana. Perinteisesti sitä on kutsuttu kimppakämpäksi. Miehesi ja toisena osapuolena sinä lapsesi kanssa.
Ei parisuhde sitä tarkoita, ettei ihmisellä saa enää ikinä olla mitään omaa. Ei se niin mene, että kaikki omaisuus on automaattisesti yhteistä ja toisen itselleen vapaasti otettavissa.
On kyllä mustavalkoisen ajattelun huippu, että jos oletettavasti yhteisessä keittiössä, yhteisisesti hankituin välinein ja yhteisestä kaapista / jääkaapista otetuista raaka - aineista valmistettu ruoka olisi i esimerkki siitä, ettei ihmisellä saa olla mitään OMAA parisuhteessa.
Meillä on kyllä esim omat pankkitilit, omat puhelimet, omat autot, omat vaatteet, omia harrastuksia, omia ystäviä ja jopa omia ajatuksia.
Jos toinen on erikseen käynyt kaupasta ostamassa ainekset ja tehnyt itselleen ihan oman lasagnen. Millä perusteella oma lasagne on ehdottomasti aina eri asia kuin vaikka se oma puhelin tai oma vaate? Kulhollinen lasagnea on esine siinä missä mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tee oma lasagne? Mikä tässä nyt on ongelma.
Normaalit ihmiset olisivat niin tehneetkin, mutta av:n mammeroiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on siis kaksi taloutta saman ulko-oven takana. Perinteisesti sitä on kutsuttu kimppakämpäksi. Miehesi ja toisena osapuolena sinä lapsesi kanssa.
Ei parisuhde sitä tarkoita, ettei ihmisellä saa enää ikinä olla mitään omaa. Ei se niin mene, että kaikki omaisuus on automaattisesti yhteistä ja toisen itselleen vapaasti otettavissa.
On kyllä mustavalkoisen ajattelun huippu, että jos oletettavasti yhteisessä keittiössä, yhteisisesti hankituin välinein ja yhteisestä kaapista / jääkaapista otetuista raaka - aineista valmistettu ruoka olisi i esimerkki siitä, ettei ihmisellä saa olla mitään OMAA parisuhteessa.
Meillä on kyllä esim omat pankkitilit, omat puhelimet, omat autot, omat vaatteet, omia harrastuksia, omia ystäviä ja jopa omia ajatuksia.Jos toinen on erikseen käynyt kaupasta ostamassa ainekset ja tehnyt itselleen ihan oman lasagnen. Millä perusteella oma lasagne on ehdottomasti aina eri asia kuin vaikka se oma puhelin tai oma vaate? Kulhollinen lasagnea on esine siinä missä mikä tahansa.
Onko nykyparisuhteet sitä että kumpikin tekee omat ruokansa? Kukas lapsen ruuat tekee ennenkuin sille on opetettu veitsen ja hellan käyttö. Ja ottaako lapsi ruokiensa raaka-aineet isän vai äidin ostoksista?
Moukka mies. Käskisin viedä ruokansa muualle ja kamansa myös.
Vierailija kirjoitti:
Moukka mies. Käskisin viedä ruokansa muualle ja kamansa myös.
Ei ap voi heittää miestä kämpästä, kun mies sen omistaa.
Mies heitti mun viikonlopun herkut roskiin ja söi loput lasagnesta, kun olin elokuvissa ja hän tuli treeneistä.Mulla ei oo ajokorttia eikä kiinnosta lähteä 10 kilometrin päähän kauppaan kävellen :( arggggg!
Jos perheessä on sovittu että ruokaa tehdään vuorotellen niin kyllä se silloin on väärin että toinen vuorollaan tekee itselleen eri ruokaa kuin muille, pitäisi vähintään kysyä että haluatteko tätä samaa.
Pakasta pinaattiletut ja perunat ja sulata ne hänelle ruoaksi sitten kun teet seuraavan kerran ruokaa vain itsellesi ja taaperolle.
Onhan tuo on nyt outoa, että tehdään vähän lasagnea, että vaan parille sapuskalle riittää.
Mutta kun on sun vuoro tehdä ruokaa, niin toista temppu. Sun ja taaperon vuoro syödä maukasta lasagnea vuokatolkulla ja lämmittelet miehelle parisen pinaattilettusta.
Mä tiedän perheitä, joissa on mun ja sun ruuat, muttei ihan näin räikeesti jätetä toista huomiotta.
Itsehän olisin heittänyt se lasagnen ihan vaan ikkunasta ulos ja kysynyt, että käveletkö itse omin jaloin vai heitänkö perästä. Keskenkasvuisten pskläjien kanssa ei kuulu neuvotella ja vinkkinä, vielä vähemmän lisääntyä. Hyi hitto.
Ei ollut reilua, ei. Olisi pitänyt paistaa pihvi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo on nyt outoa, että tehdään vähän lasagnea, että vaan parille sapuskalle riittää.
Mutta kun on sun vuoro tehdä ruokaa, niin toista temppu. Sun ja taaperon vuoro syödä maukasta lasagnea vuokatolkulla ja lämmittelet miehelle parisen pinaattilettusta.
Mä tiedän perheitä, joissa on mun ja sun ruuat, muttei ihan näin räikeesti jätetä toista huomiotta.
Haluaisin, mutta ei onnistu. Mies ottaisi lasagnen itsellensä.
Ap
äkhh kirjoitti:
Itsehän olisin heittänyt se lasagnen ihan vaan ikkunasta ulos ja kysynyt, että käveletkö itse omin jaloin vai heitänkö perästä. Keskenkasvuisten pskläjien kanssa ei kuulu neuvotella ja vinkkinä, vielä vähemmän lisääntyä. Hyi hitto.
Varmasti joku, jolla on itsensä kanssa ongelmia , kuten sinulla ja tarvitsee apua, niin tekee noin, muttei kukaan tasapainoinen aikuinen. Asiat voi selvittää keskustelemalla. 5v ehkä voi suutuspäissään tehdä noin , mutta ei normaalisti kukaan muu.
Terveisin,
Perheellinen nainen
Ostin taaperolle tänään kaupasta suklaapatukan. Mies sanoi taaperolle ” ei saa.” Ja otti suklaan hänen kädestään. Taaperolle mies oli taas ostanut jonkin kasviskeiton ja minulle ei ollut ruokaa ollenkaan . Mies syö pitsaa , jota on itse tehnyt.
Ap.
Taloudessamme molemmat laitamme ruokaa, työvuorojen ja muun rytmityksen mukaan vaihtelevasti, kuitenkin niin, että vaimo useammin. Yhtä kaikki, minä yritän noudattaa tiettyä ruokavaliota, terveyssyistä, mutta vaimoa ei kiinnosta eikä hän oikein edes ymmärrä sitä ruokavaliota. Aika usein käy niin, että vaimo ja lapset syövät jotain muuta, ja minun on tehtävä omat ruokani. Ei se haittaa, kun olen tottunut asiaan.
Jos itselläni on kiire ja nälkä, voin syödä yleensä muutakin yhden aterian verran tai valikoida ainakin jotain pöydästä. Mutta sitä en kyllä hyvällä katsoisi, jos nainen alkaisi valittaa siitä, että teen itselleni parempaa ruokaa, saati jos jossain suutuspäissään vielä menisi syömään ne ruokani. Jos on minun kokkausvuoroni koko perheelle, teen yleensä sitten itselleni sopivaa ruokaa koko porukalle, en ala eri vaihtoehtoja väsäämään, jos siihen ei ole erityisiä syitä.
Niin, ja minä olen se parempi kokki, eli teen paremmat ruoat. Meillä on siis aika normaalia, että muu perhe popsii pinaattilettuja tai maksalaatikkoa mikrotettuna ilman lisukkeita, ja itse syön jotain hyvää kanawokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten edes voi tehdä pienen määrän lasagnea? Tai miksi? Isoin työ on kastikkeiden tekemisessä, samalla vaivalla teen yleensä vähintään tupla-annoksen meidän perheelle.
Kyllä sitä olisi riittänyt, mutta mies ei anna syödä sitä, koska se on hänen huominen ruokansa samalla.
Ap.
Kaksi kysymystä, joihin toivoisin sinun vastaavan:
1. Miksi sinä ruikutat täällä, etkä kysy mieheltä, miksi hän toimi noin?
2. Miten mies selittää sen, että tekee mieluummin kaksi eri ruokaa kuin yhden ison annoksen? Lasagne on sen verran työläs valmistettava, että ihan yhden hengen annosta ei edes viitsi alkaa tekemään.
Ja tuli mieleeni vielä kolmaskin kysymys:
3. Teetkö sinä itsekin miehelle eri ruokaa kuin itsellesi ja lapselle? Miehelle lihapihvi ja itsellesi ja lapselle kasviskeittoa?
Vierailija kirjoitti:
Ostin taaperolle tänään kaupasta suklaapatukan. Mies sanoi taaperolle ” ei saa.” Ja otti suklaan hänen kädestään. Taaperolle mies oli taas ostanut jonkin kasviskeiton ja minulle ei ollut ruokaa ollenkaan . Mies syö pitsaa , jota on itse tehnyt.
Ap.
Anna ku mä arvaan, sun miehes ei ole kantasuomalalainen? Ei suomalaiset miehet kokkaile kotona lasagnea ja pitsaa.
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Koska hän on niin hyvä isä? Rakastat häntä? Hän rakastaa sinua niin kovasti?
Joo ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Viimeistään tässä tämä provo meni liian pitkälle. Unohdit, mitä aloituksessa kerroit.
Vieläkö sinä nukut lattialla miehesi sängyn vieressä?
Mulla oli neitseellinen lisääntyminen.