Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku maistanut niitä gingerbread dumleja?

Vierailija
13.11.2018 |

Onko hyviä? Maistuuko se ginger voimakkaalta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan syötäviä ovat. Jos tykkäät dumleista muutenkin, ja piparkakuista, niin tykkäät luultavasti noistakin.

Vierailija
2/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkudumleja, ei kai pipareihin inkivääri kuulu? Ei noissa dumleissa ainakaan inkivääri maistu, ovat miedosti piparinmakuisia dumleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparkakkudumleja, ei kai pipareihin inkivääri kuulu? Ei noissa dumleissa ainakaan inkivääri maistu, ovat miedosti piparinmakuisia dumleja.

Gingerbread = pipari (= toosa)

Vierailija
4/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastin ja ilmeisesti pipareissa on usein inkivääriä, en vain itse sitä ole sieltä seasta tunnistanut toisin kuin esim. jenkki pipareista.

Vierailija
5/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu raa’alta piparitaikinalta ja tykkäsin paljon. Söin viime vuonna pussin illan aikana ja maha meni ihan sekaisin.

Vierailija
6/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,  ihan syötäviä ovat, mutta ei mun lemppari dumle-maku sentään. Se piparkakun maku on ehkä hieman keinotekoinen.

Vierailija
7/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ginger=inkivääri

Vierailija
8/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gingerbread = pipari (= toosa)

Tiedän mutta alueelliset erot "samojen" syötävien välillä ovat hyvin yleisiä.

Vierailija
9/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kai maistaa...

Vierailija
10/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ihan syötäviä ovat. Jos tykkäät dumleista muutenkin, ja piparkakuista, niin tykkäät luultavasti noistakin.

Ei se aina noinkaan mene.Itse tykkään suklaasta ja pipareista mutta piparinmakuinen suklaa oli jotain aivan kamalaa.

Vierailija
11/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ginger=inkivääri

Alapeukuttakaa vaan, mutta kaneli on cinnamon ja inkivääri ginger.

Vierailija
12/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele

Vierailija
13/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ginger=inkivääri

Alapeukuttakaa vaan, mutta kaneli on cinnamon ja inkivääri ginger.

Kukaan ei ole väittänytkään, että ginger olisi mitään muuta kuin inkivääri.

Vierailija
14/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Kummallinen maku, jotenkin tunkkainen ja keinotekoinen, epämiellyttävä jälkimaku. En olisi piparkakuksi arvannut ellen olisi itse paketin kyljestä lukenut.

Vierailija
15/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmästynyt että tämä on nyt varmaan kolmas joulu kun fazer tekee noita pipari-dumleja, olisi sitä muitakin makuja mitä voisi jouluna olla kuin tuo pipari... Varsinkin kun se yhdistelmä ei mielestäni toimi.

Vierailija
16/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ne piparkakun vai inkiväärin makuisia?

Vierailija
17/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ilmeisesti unohti viestistään tuon -bread lopun pois. (Gingerbread = piparkakku, ginger = inkivääri.) Maistuu kyllä piparkakku, mutta on vähän sellainen "teollinen" maku. Samaa tasoa, kuin esim. banaani- tai mansikkakarkit tai -jäätelö; eiväthän ne ihan "oikealta" banaanilta tai mansikalta maistu, mutta sinne päin. Ja ovat silti monen mielestä ihan hyviä.

Itse ainakin tykkäsin noista piparkakkudumleista! Mutta kuten joku aikaisempi postaaja jo totesikin, niin mahan niistä kyllä sekaisin saa, jos liikaa syö... Että en suosittele vetämään pussillista ainakaan pyhien aikaan vieraita odotellessa. xD

Vierailija
18/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin kyllä. Neljännestä löytyi hius. En enää toiste.

Vierailija
19/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse liiemmin välitä. Toki niitä voin syödä, mutta en niitä itselleni kotiin osta. Pidän kyllä muutoin dumbleista, etenkin ne lakut on mun suosikkeja. 

Vierailija
20/28 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ilmeisesti unohti viestistään tuon -bread lopun pois. (Gingerbread = piparkakku, ginger = inkivääri.) Maistuu kyllä piparkakku, mutta on vähän sellainen "teollinen" maku. Samaa tasoa, kuin esim. banaani- tai mansikkakarkit tai -jäätelö; eiväthän ne ihan "oikealta" banaanilta tai mansikalta maistu, mutta sinne päin. Ja ovat silti monen mielestä ihan hyviä.

Itse ainakin tykkäsin noista piparkakkudumleista! Mutta kuten joku aikaisempi postaaja jo totesikin, niin mahan niistä kyllä sekaisin saa, jos liikaa syö... Että en suosittele vetämään pussillista ainakaan pyhien aikaan vieraita odotellessa. xD

Laityoihan ap -bread lopun kts otsikko.