Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos toisen osapuolen ÄO on esim. 110 ja toisen 140, voiko parisuhde teidän mielestänne onnistua?

Vierailija
13.11.2018 |

Jos kumppaneilla on yleensäkin iso ÄO-ero niin voiko suhde toimia?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on sille älykkäämmälle vähän kuin eläimen kanssa puuhailisi. Jotkut tykkää.

Säälin sua, tuolla ajattelulla sulta jää aika paljon paitsi ihmisistä ja maailmasta. Et pysty näkemään ihmisten monimuotoisuutta.

Mutta kas, empatia taitaa myös olla älykkyyttä. Ei tosin vielä millään mittareilla mitattavaa.

Mikä eläimissä nyt yhtäkkiä on vikana? Ovat kuulemma jopa ihmisen parhaita ystäviä.

Ei eläimissä ole mitään vikaa, mutta sinun melkein rasistisissa kommenteissasi on.

Vierailija
42/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo sanoi, että "onneksi et ole persu, mä en kestäisi niiden vouhotusta". 

Fiksu ottaa fiksun kumppanin, tyhmä ottaa sen, jonka saa.

Voin kuvitella teidän fiksusti suunnitellun elämänne. Samanlaiset arkutkin jo valittu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin yliopistonainen näyttää olevan varsin tyytyväinen kehitysmaalaisen miehensä kanssa.

Sulla on rajoittunut käsitys älykkyydestä. Suomessa koulutus annetaan tarjottimella.

Miten itse selviäisit matkasta kymmenen maan läpi ilman passia ja rahaa? Mitä taitoja tähän tarvitaan?

Valehtelun ja teeskentelyn taitoa.

Vierailija
44/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:-) Hyvä , kun lopulta sait edes tuon akan.

Vierailija
45/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, jos mies on se älykkäämpi osapuoli. 140 AO:n nainen halveksuu tavallista miestä.

Ei sentään, kaikilla on omat vahvuutensa, kuten myös heikkoutensa. Paitsi jos äo:ssa on hyvin suuri ero saattaa suhde olla todella haastava. Luulisin myös miehen ymmärtävän.

Vierailija
46/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin yliopistonainen näyttää olevan varsin tyytyväinen kehitysmaalaisen miehensä kanssa.

Sulla on rajoittunut käsitys älykkyydestä. Suomessa koulutus annetaan tarjottimella.

Miten itse selviäisit matkasta kymmenen maan läpi ilman passia ja rahaa? Mitä taitoja tähän tarvitaan?

Sitäkin, mutta myös paljon muuta. En usko, että tyhmä selviäisi hengissä tuosta matkasta. Voit kokeilla.

Vierailija
47/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella teidän fiksusti suunnitellun elämänne. Samanlaiset arkutkin jo valittu :)

Anteeksi, tuo oli rumasti sanottu. Ei suunnitelmallisuudesta ja elämänhallinnassa ole mitään vikaa. Mutta mitä vikaa on persuissa?

Vierailija
48/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 pojoa on valtava ero, mutta tosiaan jos molemmat reilusti keskiarvon paremmalla puolella, ehkä se ei tunnu niin radikaalilta? Mä luulen, että toi +-10 pistettä on se hyvä vaihteluväli kumppanuudelle.

Aika kapea siivu. 

Vierailija
49/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkin, mutta myös paljon muuta. En usko, että tyhmä selviäisi hengissä tuosta matkasta. Voit kokeilla.

Jos tuo pitää paikkaansa, miten tänne on tuota reittiä päätynyt niin tajuttoman tyhmän oloisia yksilöitä? Mieti vaikka sen Turun puukottajan naamaa. Sisäsiittoisuus paistaa siitä lätystä pitkälle.

Vierailija
50/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla naisilla on vastaava tilanne, jolloin he puhuvat miehilleen hitaammin.

Kätevä tapa naisilta hidastaa suunsa toimimaan samaan tahtiin kuin aivonsa.

:)

Vierailija
51/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Vanhemmillani on todella suuri älykkyysero ja silti ovat olleet yhdessä useamman vuosikymmenen

Miten sulle kävi?

Olen suljetulla osastolla.

Vierailija
52/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erinlaista  lahjakkuutta. Mies on erittäin sosiaalisesti ja kielellisesti lahjakas sekä hänellä on äärettömän hyvä yleissivistys. Minä taas matemaattisesti lahjakas sekä minulla on erittäin hyvä maalaisjärki. 

Ihailen mieheni puhetaitoja ja hän taas ihailee matemaattisia kykyjäni sekä juuri maalaisjärkeäni. 

Muuten yleisellä tasolla ollaan samalla aaltopituudella. 

Vierailija
53/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan tutkittu tosiasiakin, että kun ÄO ero on tuota luokkaa, ei normaali viestintä enää toimi ihmisten välillä. Ylipäätään ihmiset tulevat paremmin toimeen noin samalla tasolla olevien ihmisten kanssa. Kun toisella on 30 ÄO-pisteen etu puolellaan, hän voi aikalailla määrittää parisuhteen ehdot ja pystyy saamaan tahtonsa läpi kaikissa asioissa, joita pitää tärkeinä. Toki jos hän pitää puolison tyytyväisyyttä tärkeänä asiana, kumpikin hyötyy. Vähän niin kuin isäntä ja koira.

Vierailija
54/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkisissa asioissa tuolla erolla tuskin olisi edes mitään näkyvää vaikutusta. Molemmat on vielä keskiarvon yläpuolella. Toinen "vain" tosi älykäs ja toinen ihan huippuälykäs.

Selkeästi alle 100 pisteen keskiarvon alle jäävä ja huippuälykäs tuskin tulisi kovin hyvin juttuun keskenään. Syvälliset keskustelut ja muut henkevät väittelyt menisi aika mahdottomiksi. Molemmat turhautuisi sellaiseen. Itse en ainakaan jaksaisi parisuhdetta missä ei voisi keskustella kunnolla. Mutta riippuu varmaan persoonasta sekin.

Selitä pässi miten syvälliset keskustelut liittyvät älykkyysosamäärään? Onko älykäs jotenkin syvällisempi vai? Eikö tyhmempi voi puhua henkeviä? Outo kommentti, ei kovinkaan älykäs.

Vierailija
55/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 pojoa on valtava ero, mutta tosiaan jos molemmat reilusti keskiarvon paremmalla puolella, ehkä se ei tunnu niin radikaalilta? Mä luulen, että toi +-10 pistettä on se hyvä vaihteluväli kumppanuudelle.

Aika kapea siivu. 

No onhan siinä 20 pisteen sisällä monenlaisia mahiksia. Tietysti saa valita kumppaninsa vaikka millaisella piste-erolla, tää nyt on vaan yksi arvio siitä, mikä olisi se optimaalinen taso.