Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos toisen osapuolen ÄO on esim. 110 ja toisen 140, voiko parisuhde teidän mielestänne onnistua?

Vierailija
13.11.2018 |

Jos kumppaneilla on yleensäkin iso ÄO-ero niin voiko suhde toimia?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kykenevät abstraktiin ajatteluun ja voivat olla kiinnostuneita samoista asioista. Heillä voi olla myös samantasoinen koulutus jne. Tyhmemmälläkin voi olla ominaisuuksia ja alueita, joilla hän on vahvempi.

Paljon vaikeampaa olisi, jos toisen äo olisi 80 ja toisen 110. Silloin olisi vaikeaa löytää yhteistä säveltä.

Vierailija
22/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä oltu kohta 15 vuotta, eikä olla testattu kumpi viisaampi.

Älykäs ei välttämättä ole viisas, tai viisas älykäs. Viisas ei ole älykkään synonymi

Selvennykseksi:

Viisaus:

on kykyä käyttää tietoa ja kokemusta hyvien päätösten ja arviointien tekemiseksi.[1] Viisaus muodostuu monipuolisten elämänkokemusten myötä ja on arvostettua syvällistä tietämystä, jota katsotaan olevan vain harvoilla. (wikipedia)

Älykkyys: 

on arkikielen ja psykologian käyttämä käsite, joka viittaa yksilön oppimisen ja sopeutumisen kykyyn. Älykkyys on yksi lahjakkuuden puolista. Linda Gottfredsonin määritelmän mukaan älykkyys on: ”Älykkyys on hyvin yleinen mielen kyky joka mm. käsittää kyvyn järkeillä, suunnitella, ratkaista ongelmia, ajatella käsitteellisesti, ymmärtää monimutkaisia ajatuksia, oppia nopeasti ja oppia kokemuksesta.”

(wikipedia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan huippuälykäs haluaisi seurustella muiden kuin samantasoisten kanssa.

Vierailija
24/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyykyyys on logiikkaa. Hahmottaaa ja ymmärtääää sekä voiii ennnustaaa etttä millä tavoiin asia tuleeee etenemäään ja esiiittää siiihen ratkaisuja taai valjastaa sen kysybta/tarrrjobtasektorille ja tieenata rahaa esim.

Eriiilaisiaa luonteita ja taiiipumuuksia on eriilaisiisssa ilmiöiissä mutta loooginen ymmärrrys lähteee ihhmisestä itsestäään.

Suuuriina älykkkyyttä on minuusta se etttä kykeneee hahmottttamaan luontreen kuvan tietyistä palasiiista ja ymmärtämään sen toimiivuuden.

Jaa tietyysti mahhdollisimman nooeastii.

Esiim älykkyystesteissä se menee vissiiin niin että alkuun se luonne on hyvi helposti selvitetttävissä muttta yhä vakeammmaksi sen tekee se etttä se luonne pyritäään yhä enemmmän piilotttamaan vaikeampi selkoiiseksi jollloin enemmmän on kyeettävä oivaltamaaan. Tälllöin itsee kuuun olen tyhmää niiin kääytän enemmmän ituitiota tieetyn järjeeen tukenaa.

Vierailija
25/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyykyyys on logiikkaa. Hahmottaaa ja ymmärtääää sekä voiii ennnustaaa etttä millä tavoiin asia tuleeee etenemäään ja esiiittää siiihen ratkaisuja taai valjastaa sen kysybta/tarrrjobtasektorille ja tieenata rahaa esim.

Eriiilaisiaa luonteita ja taiiipumuuksia on eriilaisiisssa ilmiöiissä mutta loooginen ymmärrrys lähteee ihhmisestä itsestäään.

Suuuriina älykkkyyttä on minuusta se etttä kykeneee hahmottttamaan luontreen kuvan tietyistä palasiiista ja ymmärtämään sen toimiivuuden.

Jaa tietyysti mahhdollisimman nooeastii.

Esiim älykkyystesteissä se menee vissiiin niin että alkuun se luonne on hyvi helposti selvitetttävissä muttta yhä vakeammmaksi sen tekee se etttä se luonne pyritäään yhä enemmmän piilotttamaan vaikeampi selkoiiseksi jollloin enemmmän on kyeettävä oivaltamaaan. Tälllöin itsee kuuun olen tyhmää niiin kääytän enemmmän ituitiota tieetyn järjeeen tukenaa.

Joss täytyy ollla nopea. Ja taaas logiiikkaa.

Vierailija
26/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan jaksaisi kovin kauaa katsella minua paljon tyhmempiä/ paljon älykkäämpiä. Kaikki ystäväni ovat aina olleet jotakuinkin samalla tasolla älykkyyden kanssa.

Tyhmempien kanssa haluaa joskus repiä hiuksia päästä pois ja älykkäämmän kanssa tulee epävarma olo. (Onneksi ne ovat harvassa :'D)

Joskus oli jokin tutkimuskin, että ihminen viihtyy max.10 heitolla olevan ilmisen kanssa verrattuna omaan älykkyyteen.

Vierailija
27/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan jaksaisi kovin kauaa katsella minua paljon tyhmempiä/ paljon älykkäämpiä. Kaikki ystäväni ovat aina olleet jotakuinkin samalla tasolla älykkyyden kanssa.

Tyhmempien kanssa haluaa joskus repiä hiuksia päästä pois ja älykkäämmän kanssa tulee epävarma olo. (Onneksi ne ovat harvassa :'D)

Joskus oli jokin tutkimuskin, että ihminen viihtyy max.10 heitolla olevan ilmisen kanssa verrattuna omaan älykkyyteen.

Kylllähän ihmisyydessä ja esiim rakkauudesssa selllainen mystisyyys on meille jo aluuun alkaeeen tarinoideeen kertojillle osa ihmiisyyytttä. Joss on täyysiiin rationaaalinen ja joteenkiin ahdiiistunut niiin kylllä se maksimisssaan 100 keestääävä elääämä on sittten sitä.

Vierailija
28/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika suurelta erolta. Riippuu tietysti siitä, mitä kukin arvostaa.

Vierailija
29/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 pojoa on valtava ero, mutta tosiaan jos molemmat reilusti keskiarvon paremmalla puolella, ehkä se ei tunnu niin radikaalilta? Mä luulen, että toi +-10 pistettä on se hyvä vaihteluväli kumppanuudelle.

Vierailija
30/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin yliopistonainen näyttää olevan varsin tyytyväinen kehitysmaalaisen miehensä kanssa.

Sulla on rajoittunut käsitys älykkyydestä. Suomessa koulutus annetaan tarjottimella.

Miten itse selviäisit matkasta kymmenen maan läpi ilman passia ja rahaa? Mitä taitoja tähän tarvitaan?

Vierailija
31/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sille älykkäämmälle vähän kuin eläimen kanssa puuhailisi. Jotkut tykkää.

Vierailija
32/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on turvallinen olo koska vaimo osaa ajatella niin selkeästi kaikista asioista, eikä hätäile. Pitää myös lapset kurissa, kun itse en raaski käskyttää ja käsille läpsiä. Rakastan jämäkkää ja järkevää vaimoani.

Vierailija
33/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteenä parisuhteelle saattaa olla se, että on idiootti. Älykäs idiootti on usein pahempi kuin keskimääräinen idiootti.  Ei se äö ole niin olennainen asia.

Vierailija
34/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on sille älykkäämmälle vähän kuin eläimen kanssa puuhailisi. Jotkut tykkää.

Säälin sua, tuolla ajattelulla sulta jää aika paljon paitsi ihmisistä ja maailmasta. Et pysty näkemään ihmisten monimuotoisuutta.

Vierailija
35/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin sua, tuolla ajattelulla sulta jää aika paljon paitsi ihmisistä ja maailmasta. Et pysty näkemään ihmisten monimuotoisuutta.

Mutta kas, empatia taitaa myös olla älykkyyttä. Ei tosin vielä millään mittareilla mitattavaa.

Vierailija
36/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky sopeutua on myös älykkyyttä. Maailma ei ole huomenna enää sama kuin tänään.

Vierailija
37/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kas, empatia taitaa myös olla älykkyyttä. Ei tosin vielä millään mittareilla mitattavaa.

Mikä eläimissä nyt yhtäkkiä on vikana? Ovat kuulemma jopa ihmisen parhaita ystäviä.

Vierailija
38/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneäly ja sosiaalinen älykkyys on niitä mitä tarvitaan enemmän parisuhteessa, verrattuna matemaattiseen päättelykykyyn. Vaikka olisikin nero jossain matikassa, mutta täysin ameeban tasoa ihmissuhteissa ja vuorovaikutuksessa, niin ei se sekään toimi. Ellei pariudu toisen samanlaisen kanssa.

Vierailija
39/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sanoi, että "onneksi et ole persu, mä en kestäisi niiden vouhotusta". 

Fiksu ottaa fiksun kumppanin, tyhmä ottaa sen, jonka saa.

Vierailija
40/55 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla naisilla on vastaava tilanne, jolloin he puhuvat miehilleen hitaammin.

Kätevä tapa naisilta hidastaa suunsa toimimaan samaan tahtiin kuin aivonsa.