Imetys kielletty ja imetys sallittu -kyltit esiin, jottei muut maksavat asiakkaat kärsi turhaan ja valita?
Ulkomailla näkynyt näitä imetyskielto-kylttejä, aika monissa paikoissa jo, ja lisääntyy vaan
http://mykindofparenting.com/wp-content/uploads/2015/01/No-Breastfeeding...
Siitä kaikki tietää ettei paikassa ole soveliasta paljastella mitään ruokinta-ruumiinosia eli mikään ei jää epäselväksi esim. ravintolan tai ostoskeskuksen suhteen.
Miksi niitä ei ole vieläkään saatu Suomeen?
HUOM: Ne alueet joilla imetykset on puolestaan sallittu, on merkitty kylttiin ilman tuota punaista kieltoa. Silloin äiti tietää että sinne on turvallista mennä hoitamaan ruokinnat eikä muut ala paheksua.
Kommentit (22)
Minun puolestani voitaisiin alkaa vaatia burkhaa myös. Pahoitan niin mieleni naisten paljastelusta.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani voitaisiin alkaa vaatia burkhaa myös. Pahoitan niin mieleni naisten paljastelusta.
Jatkan vielä, että jopa Arabiemiraateissa saa imettää, kunhan mitään ei näy. Että nyt mennään kerralla oikein kunnolla takapajulaan.
Aika monissa maissa on ollut niitä lapsikieltokylttejä ravintoloiden, kahviloiden ja deli-herkkukauppojen ovissa. Myös joissakin julkisissa kulkuneuvoissa.
Mikä estäisi niiden tuomisen myös tänne? Haluaa kai ne vanhemmatkin joskus käydä kahdestaan ulkona syömässä ilman niitä lapsia? Tuskin haluavat silloin kuunnella ja katsoa muidenkaan lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että jopa Arabiemiraateissa saa imettää, kunhan mitään ei näy. Että nyt mennään kerralla oikein kunnolla takapajulaan.
Eikö siellä heitetty joku länsimainen mamma vauvansa kanssa putkaan, kun imetti ravintolan nurkassa harson takana?
Vierailija kirjoitti:
Aika monissa maissa on ollut niitä lapsikieltokylttejä ravintoloiden, kahviloiden ja deli-herkkukauppojen ovissa. Myös joissakin julkisissa kulkuneuvoissa.
Mikä estäisi niiden tuomisen myös tänne? Haluaa kai ne vanhemmatkin joskus käydä kahdestaan ulkona syömässä ilman niitä lapsia? Tuskin haluavat silloin kuunnella ja katsoa muidenkaan lapsia?
Miksi mua pitäisi häiritä muiden ihmisten lapset, jos olen ilman omia lapsiani syömässä? Entä jos menen ihan yksin syömään, onko ajatuksena sitten se, että häiriinnyn kaikista muista ympäristössä olevista ihmisistä?
Tuommoset kyltithän olisivat selkeä ratkaisu tähän saapa vs, eipä saa -ongelmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mua pitäisi häiritä muiden ihmisten lapset, jos olen ilman omia lapsiani syömässä? Entä jos menen ihan yksin syömään, onko ajatuksena sitten se, että häiriinnyn kaikista muista ympäristössä olevista ihmisistä?
Sulla taisi mennä koko pointti lahjakkaasti taas ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoset kyltithän olisivat selkeä ratkaisu tähän saapa vs, eipä saa -ongelmaan!
Tarkoittaako tuollainen kyltti sitten sitäkin, ettei saa olla avokauluksisessa paikassa sillä alueella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä heitetty joku länsimainen mamma vauvansa kanssa putkaan, kun imetti ravintolan nurkassa harson takana?
Meininki siis kuin vauvapalstalla :)
Kyllä siellä saa imettää kaavun alla. Aloittajan fantasiassa ei saisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taisi mennä koko pointti lahjakkaasti taas ohi.
No jos mielestäsi meni, voisitko selittää?
Vierailija kirjoitti:
Ei estä mikään. Yrittäjät vain tietävät, että se olisi bisnesmielessä itsemurha.
Jos tuo kyltti tulisi johonkin päin Suomea niin kaikki lähiömammat olisi juuri siellä oven takana riipparit paljaana ja heiluen, huutamassa että "Suomalainen lapsiviha!"
Suomi on maailman vähiten lapsivastainen maa, näkeehän sen siitä että täällä ei ole mitään lapsia koskevia kieltoja ja voit mennä vauvasi kanssa ihan mihin vaan, vaikka strippiklubiin jos huvittaa! Jenkeissä joutuisit siitä vankilaan.
Ja esim. Ranskan Pariisissa on ravintoloita ja kahvoloita joihin ei saa mennä lasten kanssa. Käännyttävät pois ja näyttävät kylttiä. Siellä metroonkaan ei saa viedä lastenrattaita, eikä moniin busseihin. Täällä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei estä mikään. Yrittäjät vain tietävät, että se olisi bisnesmielessä itsemurha.
Ehkä suomalaiset ajattelee niin, mutta monissa muissa maissa ne ovat olleet menestys ja niitä tulee lisää ja lisää. Olen itse nähnyt niitä paljon Briteissä, Irlannissa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja USA:ssa tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo kyltti tulisi johonkin päin Suomea niin kaikki lähiömammat olisi juuri siellä oven takana riipparit paljaana ja heiluen, huutamassa että "Suomalainen lapsiviha!"
Suomi on maailman vähiten lapsivastainen maa, näkeehän sen siitä että täällä ei ole mitään lapsia koskevia kieltoja ja voit mennä vauvasi kanssa ihan mihin vaan, vaikka strippiklubiin jos huvittaa! Jenkeissä joutuisit siitä vankilaan.
Ja esim. Ranskan Pariisissa on ravintoloita ja kahvoloita joihin ei saa mennä lasten kanssa. Käännyttävät pois ja näyttävät kylttiä. Siellä metroonkaan ei saa viedä lastenrattaita, eikä moniin busseihin. Täällä saa.
Ei pääse lapsen kanssa baariin tai strippipaikkaan.
Mikä hyöty on siitä, ettei pääse lastenvaunujen kanssa julkisiin kulkuneuvoihin? Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meininki siis kuin vauvapalstalla :)
Kyllä siellä saa imettää kaavun alla. Aloittajan fantasiassa ei saisi ollenkaan.
Kaavun alta ei näy mitään eikä kukaan tajua asiaa, siellä voit vaikka harrastaa itsetyydytystä :D
Harso huomataan ja seuraamukset voivat olla toiset. Tiedän koska ystävätär kuuli tapauksesta kun asui siellä miehensä kanssa vuoden, miehen työn takia.
Jos joku yrittäjä laittaisi kyltin, hänelle kävisi kuten kävi Teri N:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse lapsen kanssa baariin tai strippipaikkaan.
Mikä hyöty on siitä, ettei pääse lastenvaunujen kanssa julkisiin kulkuneuvoihin? Ei mikään.
Suomessa voit mennä mihin vaan, ei tule kukaan kieltämään mitään! :D
Peitän rintaa imettäessä minkä pystyn. Ei kiinnosta häiriintyykö joku lapseni ruokailusta. Ja rinta on muutakin kuin ruoka, esim lohtu.
Mua ärsyttää kanssaihmisissä monikin asia, en silti ole kieltoja vaatimassa.
Mikään laki ei voi imetystä kieltää. Olen imettänyt myös lentokentän jonossa seisten, kaupassa ja kävellessä. Hyvin harvassa paikassa on siisti imetyshuone. Ja jos on niin harvoin vapaa.
Linkkis ei toimi.
Onko niillä alueilla, joilla ei saa imettää, myös kaikenlaiset avarat kaula-aukot kielletty?