Kävisitkö kahvilassa johon ei pääse lapset?
Kommentit (54)
Lapsivapaa kahvila, kyllä kiitos!
Mammat tukkivat kahvilat usein tuntikausiksi vaunuillaan, omia eväitä mussutetaan ja taaperon piltit pitäisi kahvilayrittäjän vielä lämmittää mikrossa. Valitetaan, kun Janica-Petterille ei ole rasvatonta soijamaitoa ja allergioita ei ole huomioitu.
Paskaiset vaipat jää haisemaan vessan roskikseen, pahimmassa tapauksessa vaipat vaihdetaan pöydässä. Vessaa pidetään varattuna, kun lasta istutetaan potalla.
Joka asiasta valitetaan, ja jos rattaiden tiellä olemisesta huomauttaa, saa vain murhaavia katseita osakseen. Puhumattakaan lasten sotkemisesta ja huutamisesta.
On muuten totta, että vähiten rahaa tuova asiakas valittaa eniten. Ja näiden mammojen kohdalla se on totta poikkeuksetta. Jos itse perustaisin kahvilan, huolehtisin siitä, että sisäänkäynti olisi täynnä korkeita kynnyksiä ja jyrkät rappuset. Ja lappu ovelle: lastenrattaat jätettävä ulos.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 85 % palstalaisista on lastenvihaajia. Mitä muuta ne on?
En ole lastenvihaaja vaikka mietinnässä on kahvila mihin alle 18v. eivät pääse. Ap
Ota selvää juridisista käytännöistä nyt heti kärkeen. Ikä ei ole hyväksyttävä syrjimisperuste muuten kuin erikseen lainsäädännössä määritellyissä tapauksissa. Yksikään ruokakauppa ei voi olla myymättä karkkirasiaa alle 18-vuotiaalle.
On jo olemassa hotelleja mihin ei lapset pääse, miksi ei voisi olla kahvilaa? On myös huoltoasemia minne ei 21 jälkeen ole alle 18v. Tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 85 % palstalaisista on lastenvihaajia. Mitä muuta ne on?
En ole lastenvihaaja vaikka mietinnässä on kahvila mihin alle 18v. eivät pääse. Ap
Ota selvää juridisista käytännöistä nyt heti kärkeen. Ikä ei ole hyväksyttävä syrjimisperuste muuten kuin erikseen lainsäädännössä määritellyissä tapauksissa. Yksikään ruokakauppa ei voi olla myymättä karkkirasiaa alle 18-vuotiaalle.
Oikeastaan kauppias saa päättää mitä myy ja kelle. Ihan itse kaupat esimerkiksi määrittävät ikärajoja energiajuomille. Ja on kauppoja mihin koululaiset eivät saa tulla kouluaikana jne.
Nimenomaan vain sellaisissa kävisinkin.
Ehdottomasti.
Childfree konseptille on valtavasti kysyntää varsinkin isoimmissa kaupungeissa.
Toivottavasti kahvilat, ravintolat, lentöyhtiöt jne. ymmärtävä suomessaki tämän kaupallisen potentaalin paremmin jatkossa ja saadaan nauttia lapsivapaista palveluista ja nautinnoista entistä enemmän.
Esim. jenkeissä on hyvin ymmärretty tämä. Maksavia asiakkaita on paljon ja tarjontaa löytyy
Missä oikein asutte kun ette ole tuollaisiin kahviloihin törmännyt?
Itse asun keskisuuressa kaupungissa ja täällä on montakin kahvilaa, jotka ovat "profiloituneet" niin ettei niissä näy lapsiperheitä. Kahvilat ei siis ole mitenkään erikseen kielletty lapsilta, mutta jostain syystä niissä ei mammoja käy.
En. Eivät lapset mua häiritse. Jos haluan olla rauhassa, menen paikkaan, jossa saan olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein asutte kun ette ole tuollaisiin kahviloihin törmännyt?
Itse asun keskisuuressa kaupungissa ja täällä on montakin kahvilaa, jotka ovat "profiloituneet" niin ettei niissä näy lapsiperheitä. Kahvilat ei siis ole mitenkään erikseen kielletty lapsilta, mutta jostain syystä niissä ei mammoja käy.
No mä asun Tampereella ja täällä ei ole tietääkseni ikärajallisia kahviloita eikä kyllä erikseen profiloituneita kahviloita missä ei lapsia näkisi.
Silloin kun ei ole alaikäisiä mukana, voisin käydäkin kahvilassa, jossa on ikäraja.
En kävisi. En viihdy muutenkin "ongelmallisten" ihmisten kanssa oli niillä lapsia tai ei. Siellä sitten saavat pahoittaa mieltään rauhassa siitä sopiiko sinne tulla punaisessa paidassa, ja kyllä särkyi feg shui kun naapuripöydssä läikytti joku kahvia.
Itseasiassa ainakin illalla useissa Helsingin kahviloissa on jo k20. Tosin vauvan kanssa sinnekin on päästy.
En muista ikinä, että lapset olisivat olleet haitaksi kahvilassa, vaikka niissä varsinkin nuorena paljon kävin. En siis kaipaa mitään k18 kahvilaa. Mutta jos kaipaan kahvia, ja kohdalla sattuu olemaan k18 kahvila, niin ei ikäraja ole mikään syy jättää sinne menemättä.
Ei minua pikkulapset häiritse, mutta teinitön kahvila on plussaa
Ns. paremmissa kahviloissa ei yleensä ole tätä ongelmaa. Ehkä se kahvi ja pulla on siellä liian kallis mamman kukkarolle? Eikä tenejäkään näy, varmaan samasta syystä.
Engel, Ekberg, Strindberg. Siinä omat suosikkini.
🇺🇦🇮🇱
Voisi myös perustaa äiti-lapsikahviloita. Hgissä jotain kai onkin. Saavat siellä melskata ja imettää rauhassa. Toki isätkin pääsisivät mukaan.