Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautumista taas nettikirppiksistä!

Vierailija
12.11.2018 |

Tuovat kyllä ihmisten huonoimmat puolet esiin. Joo, tämä on pitkä rant, helpottaa vain kirjoittaa auki miten kusipäitä ihmiset ovat vaikka kukaan ei tätä lukisikaan. ... :-)

Eli tilanpuutteen takia oli pakko myydä aivan ihana lipasto. Ja vaikka itse sanonkin, niin todella ihana ja erikoinen lipasto. Ranskalainen pähkinäpuinen todella metka ja ihana lipasto, täyspuuta, tosi hyvä laatuinen, pientuotantona tehty. Hinta uutena 2000 euroa.

En millään olisi halunnut luopua, mutta kun tilaa ei vain ollut. Lipasto oli ollut minulla alle vuoden, joten ei tosiaan ollut kulunut käytössä.

Pätkäisin ensin hinnaksi 1/3 uuden hinnasta, eli reilu 600. Oletinkin, että tuossa on tinkimisvaraa ja eka ostaja yrittikin saada sen 400. Ilmoitin että no way, jolloin sovimme että 500 sillä ehdolla että hakee samana päivänä.

Kaiken piti olla klaari että tulee hakemaan samana iltana, kysyi vain sopivaa aikaa, jonka kerroin.

No, sittenpä naikkonen hävisi kuin tuhka tuuleen. Ei vastannut viesteihin tai puheluihin. Vihdoin sain hänet kiinni ja ilmoitin, että lipasto pitää hakea tänään jos haluaa kaupat, koska olen täysin varattu muissa jutuissa huomisen.

No sieltä tuli kiukutteleva ja nuriseva nainen. Vaati maksaa vain 450, kiukutteli kun piti hakea tänään, kiukutteli kun oli huono ilma, kiukutteli kun joutui minun kanssani kantamaan lipaston jopa 1,5 metriä autolle kun kuulemma hän joutuu sitten seuraavana päivänä sen takia sairaalaan välilevyjen takia (olin laittanut ilmoitukseen että kantajat tarvitaan ja on painava kun on täyspuuta). No sekin oli kiukuttelun kohde että on huono juttu kun on täyspuuta kun painaa.

Sitten oli vielä kalabaliikki saada se hemmetin lipasto autoon. Ilmoituksessa oli tarkat mitat, hän ei vain ollut huomannut niitä, joten lipasto ei meinannut mahtua.

Siis mistä näitä naikkosia tulee!?!? Sai 2000 lipaston 450 hintaan, eikä voinut muuta kuin valittaa. Ja jos on tuon verran varaa laittaa huonekaluun rahaan, niin tuskin se 50 tai edes 150 joka piti tinkiä olisi kaatanut taloutta.

Ja kuka ostaa huonekalun katsomatta mittoja! Tai huolehtimatta, että sen voi saada kuskattua!

Siis oikeasti, mistä noin tyhmiä ja röyhkeitä naisia tulee!!!!!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohareista ja säätämisestä on tullut trendi ihan viimevuosina. Olen myynyt melkein 20 vuotta, eka  huutiksessa ja nyt torilla ja ekat oharitkin tuli vasta pari vuotta sitten. Nyt melkein joka kolmas ostaja on joko säätäjä tai katoaa ennen noutoa.

Vierailija
22/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin, kun ilmoituksessa on nopeimmalle ja autokuljetusta vaativa tavara. Joku käsittää tämän siten että länttää heti kättelyssä av varauksen (face) ja sitten alkaa vinkumaan ettei olekaan sitä autoa ja pitäisi saada ilmainen tuonti siihen ja siihen aikaan. Eikä löydy kantajiakaan sieltäpäästä. Jos ei ole millä hakea ja tietää ettei saa keneltäkään tuttavaltaan apua, niin miksi ihmeessä pitää tavara edes varata! Itsekästä! Ja kaikenhuippuna on kun antaa ilmaista tavaraa niin heti kärppänä ollaan varaamassa, mutta haku ei sitten meinaa millään järjestyä. Pelkkää ahneutta tuollainen. Omakotitalossa kun asuu, niin mielellään antaisi vaikka ilmaiseksi itselle turhia tavaroita, kun ei ole pihassa lajitteluroskiksia kuten kerrostaloissa ja rivareissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin, kun ilmoituksessa on nopeimmalle ja autokuljetusta vaativa tavara. Joku käsittää tämän siten että länttää heti kättelyssä av varauksen (face) ja sitten alkaa vinkumaan ettei olekaan sitä autoa ja pitäisi saada ilmainen tuonti siihen ja siihen aikaan. Eikä löydy kantajiakaan sieltäpäästä. Jos ei ole millä hakea ja tietää ettei saa keneltäkään tuttavaltaan apua, niin miksi ihmeessä pitää tavara edes varata! Itsekästä! Ja kaikenhuippuna on kun antaa ilmaista tavaraa niin heti kärppänä ollaan varaamassa, mutta haku ei sitten meinaa millään järjestyä. Pelkkää ahneutta tuollainen. Omakotitalossa kun asuu, niin mielellään antaisi vaikka ilmaiseksi itselle turhia tavaroita, kun ei ole pihassa lajitteluroskiksia kuten kerrostaloissa ja rivareissa.

Muistin tästä oman tapaukseni, kun myin vanhaa, hyväkuntoista lipastoa Facebookissa. Joku sen heti varasikin ja pyysi kuljettamaan sen, suostuin tähän pienestä lisämaksusta, mutta muistutin, että tarvitsee sitten omat kantajat, en voi viimeisillään raskaana auttaa kantamisessa. Juu juu, tämä selvä, tottakai. Mies nosti lipaston kärryyn kaverinsa kanssa ja minä lähdin viemään lipastoa.

Perillä sitten ostaja valitteli, miten ei voi kyllä lipastoa kantaa lainkaan, kai minä sen voin kantaa. Sanoin, etten todellakaan voi, lipasto oli iso, eikä sitä olisi yksin voinut kantaa mitenkään, minä taas en saanut nostaa mitään painavaa, kun olin viimeisilläni raskaana. Voivotteli vain, etten ottanut kantajia mukaan, ei hän voi kantaa jne. Sanoin hänelle, että kerroin hänen tarvitsevan omat kantajat ja hän sanoi että hänellä on, en jää tähän ihmettelemään, myyn sitten seuraavalle. Tästähän rouva hätääntyi, että hän haluaa sen lipaston, käski odottaa ja katosi sisälle.

Hetken päästä tuli takaisin jonkun miehen kanssa, ilmeisesti oli naapuri. Äkkiäkös "Pentti" sen kantaa tuonne kolmanteen kerrokseen kuulemma. Ukon ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun luuli kyseessä olevan pieni lipasto ja olikin ihan kunnon kokoinen. Lopulta tilanne ratkesi, kun toinenkin naapuri ilmestyi paikalle ja he sitten kantoivat lipaston tälle rouvalle ylös.

Vierailija
24/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on ihme nettikirppistelyssä, että vaikka miten halvalla myisi tyyliin eurolla jotain, kunhan saisi pois kotoa pyörimästä, niin yksikään ei ole kiinnostunut, koska ei viitti vaan euron takia ajella hakemaan. Mutta annas olla, kun pistät saman tavaran ilmaiseksi, jonoa riittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme