Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokortilla maksamisesta

Vierailija
09.05.2006 |

Vaihdettiin pankkia (Nordea) ja samalla saatiin luottokortit (MasterCard).

En jaksanut kuunnella sen pankkitädin höpinöitä ja mulle jäi nyt vähän auki tuo luotolla maksaminen. Miten paljon yleensä on korko? Tuleeko niistä luotolla maksetuista jutuista lasku luottoyhtiöltä? Koska niitä pitää sitten maksella takaisin?

Kai ne tuolla jossain paperissakin lukee, mutta jos joku viitsisi vaivautua minulle vastaamaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue sentään ne paperit ihan ajatuksella : )

Vierailija
2/6 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kortti toimii siten, että voit maksaa sillä ostokset ja sovittuna päivänä (kerran kuussa) tililtäsi veloitetaan sovittu summa (esim. 3%) ostoista. Jos haluat, voit maksaa koko luoton pois ihan koska vain.

Sait varmaan pankista sitä varten tili- ja viitenumeron.

Kerran kuukaudessa saat tiliotteen kotiisi, missä näet koron, saldon jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vaan kolmoselle tiedoksi, että tarkoituksena ei todellakaan ole ryhtyä miksikään luotto-ongelmaiseksi ;)

Kunhan nyt mielenkiinnolla kyselin, että mitä oikein tulikaan hankittua...

Vierailija
4/6 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on Diners Club. Maksan sillä, ja sitten kerran kuussa tulee lasku luottoyhtiöltä, eräpäivä aina puolessa kuussa. Maksan laskun, mitään korkoja ei ole. Voisin valita myös sellaisen ominaisuuden, että saisin maksuaikaa, eli esim maksaisin pikkuhiljaa jotakin suurempaa ostosta, ja siinä olisi korko. Mutta tätä toimintoa mä en ole ottanut itselleni, eikä se yleensä sihan automaattisesti kuulukaan noihin luottokortteihin.

KOrkoa ei siis ole, mutta on vuosimaksu, jonka maksan luottoyhtiölle.

Maksuaikaa saan siis esim jos maksan 19.5 kaupassa jäätelön sillä, maksan tuon jäätelön takaisin 20.6. erääntyvässä laskussa. jos taas ostan maitoa 20.5., maksan sen takaisin vasta 20.7. erääntyvässä laskussa.

Nuo maksut ja eräpäivät sun muut vaihtelee eri luottokorteissa.

Kannattaa tosiaankin lukea ehdot ihan itse ennen käyttöä.

Vierailija
5/6 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen tässä samalla niitä pankista saatuja lappuja ja ehkä uskaltaudun sitä luottoa vaikka joskus vielä käyttämäänkin =)

t. ap

Vierailija
6/6 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lueskelen tässä samalla niitä pankista saatuja lappuja ja ehkä uskaltaudun sitä luottoa vaikka joskus vielä käyttämäänkin =)

t. ap