Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-vaimon viha ja halu myrkyttää lapset..

Epätoivo
12.11.2018 |

Avioero on kova paikka. Petetyksi tuleminenkin on kova paikka.

Mutta kuinka kauan vihanpito voi jatkua? Miksi äiti myrkyttää lapsensa omalla katkeruudellaan vielä eron jälkeenkin? Miksi isän uudesta kumppanista pitää luoda paholaisen ruumiillistuma?

Hulluinta jutussa on se, että lapset pitävät oikeasti minusta.. ja ovat ihan sekaisin äitinsä manaamisista. En tiedä miten selittäisin lapsille asian etten ole viemässä häneltä lapsia.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala on ymmärtää, miksi lapsiaan varmasti rakastava äiti tekee lapsilleen jotain noin julmaa. Vaikka kuinka inhoaisi eksää ja eksän nyksää, pitäisi lapsille suoda oikeus hyviin väleihin molempiin vanhempiin.

Entä kun lapset eivät halua minkäänlaisia välejä moraalittomaan pettäjään? Eksän syy?

Ei se isä lapsia ole pettänyt, vaan heidän äitiään. Lapsi kyllä ymmärtää jos hänelle selittää että äiti ja isä eivät ole onnellisia yhdessä.

Missään nimessä ei lapsille mennä haukkumaan toista huoltajaa tai hänen kumppaniaan. Terapia on sitä varten jos ei pääse asiasta yli.

Entä kun lapset eivät halua minkäänlaisia välejä moraalittomaan pettäjään?

No mistä ne lapset tietää että isä on moraaliton pettäjä, jos äiti ei tätä heille kerro? Nuo asiat eivät kuulu lasten isäsuhteeseen mitenkään, eikä niitä pidä siihen tuoda. Eikä äitisuhteeseenkaan. Jos aikuiset eivät osaa olla keskenään, erotkoon. Mutta aikuisten ongelmia ei pidä levitellä lasten käsiteltäväksi.

Toki voi ja pitää sanoa, että isä ja äiti eivät enää rakasta toisiaan eivätkä siksi asu yhdessä, mutta teitä lapsia molemmat rakastaa aina. Mutta mitään pettämisperusteluja ei tarvitse lasten tietää.

Ja olen siis sillä kannalla, että petturit maata kiertävälle radalle. Mutta lasten puolia pidän ensin. Vaikka ei ole edes omia. Olen itse avioerolapsi ja kärsin näistä asioista jonkun verran, vaikka mitään myrkytyssessioita minulle ei pidettykään. Aistin silti sen kireyden ja pistin merkille epäsoveliaat sanavalinnat esim. toisia ihmisiä kuvailtaessa. Tämä kaikki ahdisti minua lapsena, kun halusin olla lojaali molemmille vanhemmilleni.

Vierailija
22/56 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole se uusi nainen joka ihmettelee. Sekstaili miehen kanssa kun tämä oli vielä vaimomsa kanssa yhdessä.

Sitten vielä kehtaa ihmetellä miksi ex vaikuttaa katkeralta. Ohhoh, olisiko itsellään mitään osuutta asiaan? Toivottavasti vihanpito jatkuu ikuisuuksiin.

Ja tämä on sitten lasten kannalta hyvä juttu että äiti ja isä riitelee?? Ei voi kun ihmetellä..

Jos hoitaa asiat paskasti, saa myös paskaa takaisin. Niin se vaan menee.

Mitä pahaa ne lapset teki, kun he saavat tässä tilanteessa sitä paskaa?

Syntyivät pettäjän lapsiksi.

Ja syntyivät sen lapsiksi, joka ei arvosta lastensa isäsuhdetta pätkääkään. Sen, joka aivopesee lapsiaan omalla aikuisten paskallaan, joka ei lasten elämään kuulu.

Voi lapsiraukat siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala on ymmärtää, miksi lapsiaan varmasti rakastava äiti tekee lapsilleen jotain noin julmaa. Vaikka kuinka inhoaisi eksää ja eksän nyksää, pitäisi lapsille suoda oikeus hyviin väleihin molempiin vanhempiin.

Entä kun lapset eivät halua minkäänlaisia välejä moraalittomaan pettäjään? Eksän syy?

Ei se isä lapsia ole pettänyt, vaan heidän äitiään. Lapsi kyllä ymmärtää jos hänelle selittää että äiti ja isä eivät ole onnellisia yhdessä.

Missään nimessä ei lapsille mennä haukkumaan toista huoltajaa tai hänen kumppaniaan. Terapia on sitä varten jos ei pääse asiasta yli.

Olen samaa mieltään, mutta tosi paljon se siltä petetyltä vaatii. Oon itse petturi-isän lapsi. Pienenä olin äidin puolella isääni vastaan, myöhemmin vihainen äidilleni siitä että hän tavallaan oman pettymyksensä vuoksi vei multa isän. Nyt aikuisena naisena jollain tapaa taas ymmärrän myös äitiäni. Isä oli hälle paska puoliso jota ymmärrettävästi vihasi, vaikka mulle isä oli aivan hyvä isä.

Vierailija
24/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä ne lapset tietää että isä on moraaliton pettäjä, jos äiti ei tätä heille kerro? Nuo asiat eivät kuulu lasten isäsuhteeseen mitenkään, eikä niitä pidä siihen tuoda. Eikä äitisuhteeseenkaan. Jos aikuiset eivät osaa olla keskenään, erotkoon. Mutta aikuisten ongelmia ei pidä levitellä lasten käsiteltäväksi.

Toki voi ja pitää sanoa, että isä ja äiti eivät enää rakasta toisiaan eivätkä siksi asu yhdessä, mutta teitä lapsia molemmat rakastaa aina. Mutta mitään pettämisperusteluja ei tarvitse lasten tietää.

Ja olen siis sillä kannalla, että petturit maata kiertävälle radalle. Mutta lasten puolia pidän ensin. Vaikka ei ole edes omia. Olen itse avioerolapsi ja kärsin näistä asioista jonkun verran, vaikka mitään myrkytyssessioita minulle ei pidettykään. Aistin silti sen kireyden ja pistin merkille epäsoveliaat sanavalinnat esim. toisia ihmisiä kuvailtaessa. Tämä kaikki ahdisti minua lapsena, kun halusin olla lojaali molemmille vanhemmilleni.

Pidätkö lapsia aivan idiootteina, etenkin isompia lapsia? Eivät huomaa isälle mennessään, että siellä asuu uusi nainen? Mitään valehtelua en muutenkaan lapsille harrasta. Jos isä petti, se kerrotaan eli totuus. Isä on jo oman osansa valehdellut, se riittäköön sitä lajia. Jos isä tosiaan rakastaisi lapsiaan, ei laittaisi näitä heittopusseiksi ja olisi miettinyt lasten etua ennen pettämistä.

Vierailija
26/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole se uusi nainen joka ihmettelee. Sekstaili miehen kanssa kun tämä oli vielä vaimomsa kanssa yhdessä.

Sitten vielä kehtaa ihmetellä miksi ex vaikuttaa katkeralta. Ohhoh, olisiko itsellään mitään osuutta asiaan? Toivottavasti vihanpito jatkuu ikuisuuksiin.

Ja tämä on sitten lasten kannalta hyvä juttu että äiti ja isä riitelee?? Ei voi kun ihmetellä..

Jos hoitaa asiat paskasti, saa myös paskaa takaisin. Niin se vaan menee.

Mitä pahaa ne lapset teki, kun he saavat tässä tilanteessa sitä paskaa?

Syntyivät pettäjän lapsiksi.

Ja syntyivät sen lapsiksi, joka ei arvosta lastensa isäsuhdetta pätkääkään. Sen, joka aivopesee lapsiaan omalla aikuisten paskallaan, joka ei lasten elämään kuulu.

Voi lapsiraukat siis.

Niin, lapsiraukat. Isä ei pettäessään lapsiaan ajatellut vaan omaa alapäätään ja onneaan. Siinä jäi lasten etu kauas isän edun taakse. Kodinkin rikkoi lapsilta. Kyllä se isä on ollut niin huomaavainen lapsiaan kohtaan.

Vierailija
27/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aplla on epäselvä kirjallinen  ulosanti.  Jos puhut ja toimit yhtä epätarkasti, sinun kanssasi on todella vaikeaa toimia.

Vierailija
28/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisen pitänytkään oman itsensä takia olla hyväntahtoinen, iloinen ja onnellinen?

t.kristallikissa

Sinä et siltä ainakaan vaikuta.

Vierailija
29/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mammat nyt olekaan sitä mieltä, että kannattaa lähteä paskasta suhteesta jo lapsienkin vuoksi.

Eli kun mamma  paiskaa ukon pellolle ja jää lasten kanssa se on ok?

Miten aloitus eroaa tästä sinänsä viisaasta neuvosta?

Vierailija
30/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei voi todellakaan käsittää tuollaista käytöstä.  En ikinä tekisi tuota omille lapsilleni vaikka olisi miten ikävä erotilanne. 

Vierailija
31/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen monta kertaa ja vasta älysin, että tässä siis kirjoittaa tämä uusi naikkonen. Kirjoitustaitoa riittää yhtä paljon kuin älyä.

Vierailija
32/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ne lapset tietää että isä on moraaliton(?) pettäjä? Eipä muuten kuin siitä että äiti on lapsille näin kertonut. Millainen äiti sitten kertoo lapsilleen isästä tuollaista? -No huono äitipä tietenkin.

LApsilla on oikeus muodostaa oma moraalikäsitys, toisen vanhemman mustamaalaus sen sijaan on huonon vanhemman merkki. Miettikääpä tätä. Itse on valittu omaan moraaliin sopimaton puoliso lasten isäksi, ja sitten haukutaan se isä niille lapsille. Ei ole tervettä.

Vierailija
33/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltään, mutta tosi paljon se siltä petetyltä vaatii. Oon itse petturi-isän lapsi. Pienenä olin äidin puolella isääni vastaan, myöhemmin vihainen äidilleni siitä että hän tavallaan oman pettymyksensä vuoksi vei multa isän. Nyt aikuisena naisena jollain tapaa taas ymmärrän myös äitiäni. Isä oli hälle paska puoliso jota ymmärrettävästi vihasi, vaikka mulle isä oli aivan hyvä isä.

Juuri näin. Äitisi oli p*skaa, ja p*skat saavat vain p*skaa.

Höpö höpö. Kyllä heillä suhteen alussa rakkauttakin oli, mutta isäni sössi sen. Myöhemmin äitini pääsi yli katkeruudestaan, mutta mun lapsuuteni kannalta liian myöhään, sillä olin jo aikuinen silloin.

Vierailija
34/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta jos se toinen viel rakastaa miksi siitä pitäisi valehdella, ja voisi sanoa isä/äiti rakastui x, siksi erotaan

Vierailija
35/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina kannattaisi ottaa elämää niin vakavasti. Jos saa miehen lähtemään ilman riitoja ja jälkikitinöitä ja vielä tämän uuden puolison hoitamaan lapset, niin tilannehan on parempi kuin hyvä. Lapset heille hoitoon joka toinen viikonloppu, hyvät elatusmaksut itselle ja sitten vain nautiskelemaan elämästä uuden rakastajan kanssa.

Vierailija
36/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vinkki:Jos SINÄ ajattelet niitä lapsia ja haluat heille hyvää,pakkaat laukkusi ja lähdet,etkä ikinä pieraisekkaan noihin ihmisiin päin.

Annat miehen etsiä puolison,johon lasten äidillä ei ole ainoana tunteena pelkkää vihaa ja katkeruutta,vaan neutraali suhtautuminen ihmiseen,joka ei ole edes välillisesti syy heidän eroonsa.

Vai etkö sinä ajattele näitä lapsia ja halua heille hyvää?

Vierailija
37/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihan fiksulta serkun vaimolta meni pasmat sekaisin vuodeksi. Mies jäi kiinni pettämisestä ja muutti suoraan yhteen tämän uuden naisen kanssa. Ja vaimon olisi vaan pitänyt olla ok ja hoitaa lapset 75%, mies sitten hoitaisi loput.

Kyllähän hän kaiken vaikeaksi teki. Vaikka oli vihainen miehelle, ei lapsille. Ja kyllähän se lapsiin vaikutti.

Nyt pari vuotta erosta kaikki on ihan eri lailla. Viha ja loukkaantuminen on mennyt ohi ja pystyy keskittymään lasten asioihin täysellä panostuksella

Vierailija
38/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet se uusi nainen, ja haluat tilanteen paranevan, niin vetäydy sivuun ja kannusta miestä selvittämään asiat exänsä kanssa, esimerkiksi ihan terapiassa (siis ei siten että palaisivat yhteen vaan että välit korjaantuisivat). Lasten kanssa ole ystävällinen ja kärsivällinen. He ovat lapsia ja menettäneet perheensä. Sinä olet rakastunut aikuinen. Älä tuppaudu, älä loukkaannu, ole ystävällinen ja käyttäydy kuin aikuinen.

Vierailija
39/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ne lapset tietää että isä on moraaliton(?) pettäjä? Eipä muuten kuin siitä että äiti on lapsille näin kertonut. Millainen äiti sitten kertoo lapsilleen isästä tuollaista? -No huono äitipä tietenkin.

LApsilla on oikeus muodostaa oma moraalikäsitys, toisen vanhemman mustamaalaus sen sijaan on huonon vanhemman merkki. Miettikääpä tätä. Itse on valittu omaan moraaliin sopimaton puoliso lasten isäksi, ja sitten haukutaan se isä niille lapsille. Ei ole tervettä.

Sori, mutta on aika lapsellinen näkemys sinulla. Lapset eivät ole tyhmiä vaan etenkin isommat lapset ja teinit tajuavat nämä jutut kyllä varsin hyvin itsekin. Myös silloin, kun vanhemmat yrittävät näitä peitellä. Onpa sattunut sellaistakin, että lapsi huomaa uskottomuuden ennen petettyä puolisoa ja ajautuu hyvin raskaan valinnan eteen kun joutuu miettimään kertoisiko petetylle vanhemmalle. Jokainen pettäjä ottaa tietoisen riskin lapsensa asettamisesta tällaiseen tilanteeseen. Niin että voisi jo lopettaa sen petetyn syyllistämisen näissä tilanteissa, kyllä se pettäjä on toiminnallaan osoittanut vähintään yhtä suurta välinpitämättömyyttä myös lapsia kohtaan. Jos välittäisi lapsista, niin olisi hoitanut eron omalta osaltaan siististi ilman pettämisiä eikä altistanut heidän perhettään uskottomuuskriisille ja riitaisalle erolle.

Vierailija
40/56 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt tuollaisessa lapsuudessa, ja kyllä se oikeasti tuntui kamalalta kun toinen vanhempi haukkui toista vanhempaa ja loukkaantui tälle toiselle osoitetusta rakkaudesta ja arvostuksesta. Minun vanhemmillani oli siis myös pettämisestä johtuva ero.

Se voi olla loukattuna ja petettynä vaikeaa nähdä, ettei lapsi välttämättä kuitenkaan koe itseään petetyksi. Että lapsi voi oikeasti kärsiä sen pettäjä vanhemman jatkuvasta haukkumisesta. Se on kuitenkin oma vanhempi, ja kyllä omasta vanhemmasta pitää olla oikeus ajatella myös hyvää.

Uusien puolisoiden ei tätä vyyhtiä kuitenkaan kannata selvittää. Olisi hyvä hakeutua esim. perheterapiaan purkamaan tilanne, jotta vanhemmuus voisi toteutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän