Jos miehellä ei ole ollut aikaisempia seksisuhteita
Onko oikein, että mies edellyttää, että seurustelukumppaninsa on neitsyt, jos hän itsekin on?
Kommentit (17)
Saa kai sitä edellyttää ihan mitä haluaa.
Kyllä. Ainahan silloinkin jos vaatii hyvännäköistä kumppania, edellytetään että itsekin on hyvännäköinen joten pätee muissakin jutuissa. Ei ole vara vaatia toiselta jotain ominaisuutta, ellei itse omaa vastaavaa ominaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Mitä tällä on väliä? No, sanotaan että mies on 24 ja nainen 21...?
Normaalisti ei todellakaan vaadita,että toinen on neitsyt...ja olisin erittäin varautunut tollanen äijän kanssa joka tollasta edes viitsii sanoa ääneen
M43 kirjoitti:
Saa kai sitä edellyttää ihan mitä haluaa.
Niin luulisi, mutta jos mies haluaisi seurustelukumppaninsa olevan neitsyt, täällä ainakin sellainen leimattaisiin pahemman laadun misogyniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti ei todellakaan vaadita,että toinen on neitsyt...ja olisin erittäin varautunut tollanen äijän kanssa joka tollasta edes viitsii sanoa ääneen
Miksi olisit varautunut? Siis oletetaan, että olisit "äijälle" ensimmäinen ja sinä hänelle.
No jos mä olisin säästänyt itseäni sille oikealle, niin haluaisin kyllä, että kokemus olisi yhtä tärkeä ja ainutlaatuinen sille toiselle...että joo...haluaisin toisenkin olevan neitsyt.
Kyllä ymmärrän miksi haluaa toisenkin olevan neitsyt. Kysymys on elämänarvoista. Haluaa löytää jonkun, jolla on samanlaiset.
Voipi vaan olla vaikea löytää ns. normipiireistä...uskonnollisista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No jos mä olisin säästänyt itseäni sille oikealle, niin haluaisin kyllä, että kokemus olisi yhtä tärkeä ja ainutlaatuinen sille toiselle...että joo...haluaisin toisenkin olevan neitsyt.
Tätä hieman tarkoitan.. Jos nainen on säästänyt itseään "sille oikealle" on ihan ymmärrettävää, että hän edellyttää samaa tulevalta kumppaniltaan. Mutta jos mies haluaisi samaa, on se jotenkin epäilyttävää.. Kertoo ehkä liiallisesta omistushalusta tai jotain...
Eipä tuollaiselle ole mitään yksiselitteistä vastausta, että onko se "oikein" vai ei.
Itsekin olen kokematon ja haluaisin ehdottomasti myös kokemattoman kumppanin, jos koskaan päättäisin lähteä etsimään parisuhdetta – mutta enpä kyllä itsekään voi sanoa, onko tuo välttämättä "järkevä" tai realistinen kriteeri. Varsinkin mitä vanhemmaksi käy (itsekin olen kuitenkin jo 25).
Ja kun sitä kauanodotettua hääyötä sitten vihdoin päästään viettämään, todetaan että ihan p*kaa. Seksi on kamalaa ja huonoa ja vaikka mitä. Liekö hyväkin lopputulos jollei kumpikaan osaa mitään ja ujostuttaakin niin valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä hieman tarkoitan.. Jos nainen on säästänyt itseään "sille oikealle" on ihan ymmärrettävää, että hän edellyttää samaa tulevalta kumppaniltaan. Mutta jos mies haluaisi samaa, on se jotenkin epäilyttävää.. Kertoo ehkä liiallisesta omistushalusta tai jotain...
Itse kokisin, että ero johtuu erilaisesta suhtautumisesta nais- ja miespuolisiin neitsyihin.
Nainen on "tehnyt valinnan ja säästänyt itseään sille oikealle", mies puolestaan "ei vain ole saanut". Näin siis monen mielissä (ja monestihan tämä on kyllä tottakin...).
Jos jostain löytyisi mies, jolla on hallussaan kaikki kortit elämässä naisen saamiselle (tai naisten kaatamiselle...), mutta olisikin omasta valinnastaan neitsyt vaikka vielä kolmekymppisenäkin, niin sille voisi jo nostaa hattua.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun sitä kauanodotettua hääyötä sitten vihdoin päästään viettämään, todetaan että ihan p*kaa. Seksi on kamalaa ja huonoa ja vaikka mitä. Liekö hyväkin lopputulos jollei kumpikaan osaa mitään ja ujostuttaakin niin valtavasti.
Miksi se seksi johonkin hääyöhön pitäisi jättää? Fiksumpi tutustuu kumppaniinsa vuosia, ennen kuin edes ajattelee naimisiinmenoa. Mutta seksiä voi ihan hyvin kuvitella jo ensimmäisen vuoden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ainahan silloinkin jos vaatii hyvännäköistä kumppania, edellytetään että itsekin on hyvännäköinen joten pätee muissakin jutuissa. Ei ole vara vaatia toiselta jotain ominaisuutta, ellei itse omaa vastaavaa ominaisuutta.
No ei se nyt ihan näin ole. Esimerkiksi mulla on kriteerinä, että miehen pitäisi olla musikaalinen, ja ulkonäkö ei ole kovin tärkeää. Pitäisikö mun olla vain samanlaisen ihmisen kanssa, kun itse olen ihan kaunis? Lisäksi tykkään, että mies olisi hieman ekstrovertimmin suuntautunut kuin itse ihan käytännön syistä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollaiselle ole mitään yksiselitteistä vastausta, että onko se "oikein" vai ei.
Itsekin olen kokematon ja haluaisin ehdottomasti myös kokemattoman kumppanin, jos koskaan päättäisin lähteä etsimään parisuhdetta – mutta enpä kyllä itsekään voi sanoa, onko tuo välttämättä "järkevä" tai realistinen kriteeri. Varsinkin mitä vanhemmaksi käy (itsekin olen kuitenkin jo 25).
Ei se minustakaan ole kovinkaan järkevä kriteeri. Tai siten voi ainakin jättää potentiaalisesti hyvän kumppanin pois ihan vaan periaatteen vuoksi.
Toisaalta, minua miehenä häiritsee tässä asiassa pieni kaksinaismoralismi. "Tosi rakkaus odottaa" tai "Silver ring thing" ovat suunnattu lähinnä naisille, jotka säästävät itseään "sitä oikeaa" varten (jonka siis pitäisi olla myös neitsyt) Mutta jos mies edellyttää samaa, on se yleensä epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kokisin, että ero johtuu erilaisesta suhtautumisesta nais- ja miespuolisiin neitsyihin.
Nainen on "tehnyt valinnan ja säästänyt itseään sille oikealle", mies puolestaan "ei vain ole saanut". Näin siis monen mielissä (ja monestihan tämä on kyllä tottakin...).
Jos jostain löytyisi mies, jolla on hallussaan kaikki kortit elämässä naisen saamiselle (tai naisten kaatamiselle...), mutta olisikin omasta valinnastaan neitsyt vaikka vielä kolmekymppisenäkin, niin sille voisi jo nostaa hattua.
Olet varmaan oikeassa tuosta erilaisesta suhtautumisesta.
Mutta tuosta viimeisesta kappaleesta olen hieman eri mieltä. Tai siis, uskon, että olet varmasti törmännyt elämäsi aikana useisiin kuvaamasi miehiin, joille nostaisit hattua, mutta et vain ole tajunnut, että heillä ei ole seksuaalisia kokemuksia. Koska sinulle ei vain ole edes tullut mieleen, että he voisivat olla ns. "peräkammarin poikia" koska näyttää ulospäin, että he voisivat saada nyt kenet tahansa.
Minkä ikäisiä olette?