Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt jotain muutoksia elämässäsi syöpäriskisi vähentämiseksi?

Vierailija
12.11.2018 |

Mitä muutoksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina elänyt urheilullista, raitista, savutonta ja kokonaisuudessa katsoen terveellistä elämää.

Samoin vanhempani.

Isäni menehtyi keuhkosyöpään . Äitini haimasyöpään.

Minulla todettiin rintasyöpä vasemmassa rinnassa.

Eli olkaa onnellisia ja eläkää kuten haluatte. Pääasia että nautitte elämänne päivistä, ilman joutavaa vouhottamista ja pelottelua . Sillä vaikka syövältä säästyisitte, voi tiiliskivi pudota kauppareissulla päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värjäämisen olen lopettanut. Välttelen aika monenlaisia haitallisiksi tiedettyjä aineita. Hajusteet, parabeenit, palmuöljy jne. 

Vierailija
4/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähemmän lihaa ja pyrin välttämään lisäaineita valmistamalla mahdollisimman paljon ruuastani ns. alusta asti. Suosin luomutuotteita. 

Toki sitten kompensoidakseni tupakoin ja muutenkin nautin elämästä :) 

Vierailija
5/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän aurinkoa. En käytä hajustettuja tuotteita enkä tupakoi. En käytä alkoholia.

Pappani ja isäni kuolivat keuhkosyöpään, vaikka eivät tupakoineet, vain oleskelivat tupakansavussa, kuten minäkin lapsuudessani. Silloin ei tiedetty tästä vaarasta.

Vierailija
6/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön harvoin punaista lihaa enkä koskaan käristä ruokiani (karsinogeenit).

Muutenkin syön terveellisesti.

En juo alkoholia enkä polta.

Liikun joka päivä.

Saa nähdä hyödyttävätkö nämä mitään vai iskeekö syöpä silti. Vaikka iskisi, niin en kadu terveellisiä elämäntapoja. Koen niiden myötä saaneeni enemmän kuin mistä olen joutunut luopumaan.

Vierailija
7/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettanut tupakoinnin ja hiusten värjäyksen.

Vierailija
8/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh lihaa olen hivenen vähentänyt eli viikossa on muutama pelkkää kasvisruokaa-päivä. Ja keliakikkona olen lapsesta asti syönyt gluteenittomasti, hoitamatonhan aiheuttaa syöpää. Niin joo ja en tupakoi.

Vaan tuon enempää en ole asiaa stressannut. Kaikkihan sitä syöpää aiheuttaa jos uutisia lukee, heh... Kohtuus kaikessa ja monipuolinen ruokavalio niin kai siinä ehkäisee minkä ehkäisee, kyllähän joku syöpä silti voi iskea jos joku geneettinen alttius sille on.

Vierailija
9/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Suvussani on rintasyöpää enkä ole ennakoivasti valmis leikkauttamaan rintoja pois riskin pienentämiseksi. Olen raitis ja tupakoimaton, syön terveellisesti ja liikun paljon, aivan kuten sairastuneetkin. Lisäksi olen heidän tapaansa myös imettänyt pitkään, minkä pitäisi vähentää syöpäriskiä.

Vierailija
10/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihajalosteet minimiin. Ei oikeastaan muuta. Auringossa en voi olla muutenkaan, koska aurinkoihottuma.

Vierailija
11/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen jälkeen, kun olen nähnyt miten terveellistä elämää eläneet läheiset ovat sairastuneet syöpään

Vierailija
12/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin, suojaudun auringolta, en värjää enää hiuksia, yritän syödä mahdollisimman paljon kasviksia ja hedelmiä, pyrin liikkumaan päivittäin.

Vierailija
13/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tupakoi, käytä alkoholia tai syö punaista lihaa tai leikkeleitä.

Liikun säännöllisesti, nukun riittävästi ja juon vettä.

En värjää tai värjäytä hiuksiani.

Vierailija
14/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sen jälkeen, kun olen nähnyt miten terveellistä elämää eläneet läheiset ovat sairastuneet syöpään

Sama täällä. Ärsyttää vouhottajat. Antakaa ihmisten elää niinkuin haluaa.

Vierailija
15/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaan ihon auringolta, mieluiten vaatteilla. En ikinä ota aurinkoa, en harrasta rantalomia (no lähinnä siksi että ne ovat karsean tylsiä!) ja kesäisin lenkkeilen mieluiten myöhäisillalla. 

En syö punaista lihaa kuin maksimissaan annoksen-kaksi viikossa. Kaikista makkaroista, pekoneista ynnä muista olen ns. arkikäytössä luopunut kokonaan, metsäretkellä saatan syödä makkaran, mutta esim. työpaikan lounasruokalassa valitsen aina muuta. 

Pidän huolen siitä, että saan joka päivä täysjyväviljatuotteita. 

Olen pyrkinyt vähentämään arjen kemikaalikuormaa. Pesen vaatteet aina ennen käyttöönottoa, meikkaan harvemmin, olen vaihtanut mm. synteettisiä muoviainesosia sisältäviä voiteita luonnollisiksi öljyiksi.

Käytän minimaalisen vähän alkoholia. 

En tupakoi.

Korvaan aidot kynttilät usein ledkynttilällä. Meillä ei ole takkaa eikä muutakaan tulisijaa eikä asuta asuinalueella, jolla taloja lämmitettäisiin puun pienpoltolla. 

En osta mitään kiinalaisia superfoodeja, vaan mieluummin kotimaisia marjoja ja vihanneksia. 

Vierailija
16/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on vähän sama argumentti kuin se, että lakkasin viisveisaamasta lapsen turvavyön käytöstä, kun naapurin kalleimmassa turvakaukalossa kuljetettu vauva kuoli auto-onnettomuudessa. 

Sitä paitsi useimmat syövältä suojaavat elintavat ovat sellaisia, että ne suojaavat myös monilta muilta ikäviltä taudeilta tai muilta haittavaikutuksilta. Jos liikunta ja terveellinen ruoka ei rintasyövältä suojannutkaan, saattoi se silti pelastaa sepelvaltimotaudilta ja kakkostyypin diabetekselta. 

Vierailija
17/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin erityisesti ajattele, että teen valintoja juuri syöpää ehkäistäkseni, vaan pysyäkseni mahdollisimman terveenä ja hyvinvoivana mahdollisimman pitkään. Olen aina liikkunut kohtuullisen paljon, ei välttämättä niin paljon jotain varsinaisia liikuntaharrastuksia, mutta sellainen yleinen liikkuva elämäntapapa, eli kuljen mahdollisimman paljon kävellen ja pyöräillen, teen puutarhatöitä, marjastan, sienestän, pukkaan lunta, pilkon polttopuita, siivoan kunnon viikkosiivouksen, työssänikään en onneksi istu kuin osan työpäivästä ja portaitakin tulee käveltyä useita kertoja päivässä. Tuohon sitten lisäksi sitä liikuntaa, mistä kulloinkin tykkään: hiihtoa, luistelua, joogaa, uintia, tanssia, jumppaa. 

En ole koskaan tupakoinut ja alkon käyttö on minimaalista. Viimeiseen 25 vuoteen en ole juuri sokeria käyttänyt, kasvissyöjä olen ollut n. 30 v ja nyt kohta 10 v vegaani, kahvinjuontikin on vähäistä. Vältän lisäaineita, suosin luomua. Monen vuoden ajan olen juonut joka päivä joko smoothien tai lasillisen vihermehua tms. Syön paljon marjoja, päivittäin hapankaalta, ituja, versoja, raakaraasteita. Satun tykkäämään moisesta pupunruuasta.

Olen mahdollisimman paljon ulkona, menen nukkumaan yleensä n. klo 22, en ole paljon ruudun ääressä. En ole koskaan grillannut itseäni auringossa, enkä käynyt solariumissa, en värjää hiuksiani ja käytän lähinnä luontaiskosmetiikkaa. Pyrin hoitamaan kaikki vaivat heti alkuunsa, jolloin niihin tehoaa luontaishoidot ja yrtit, näin voin vältellä lääkkeitä ja hyvin olen kyllä onnistunutkin; ei yhtään antibioottikuuria yli 30 vuoteen, ei mitään säännöllistä lääkitystä ja ylipäätään mitään lääkkeitä äärimmäisen vähän. Käyn myös ennaltaehkäisevästi luontaishoidoissa, nehän omaltaosaltaan ylläpitävät terveyttä ja rentouttavat tehokkaasti ja ovat sitäpaitsi ihanan nautinnollisia. 

En ole koskaan käyttänyt e-pillereitä tai kierukkaa, enkä mitään hormonivalmisteita. Olen imettänyt lapsiani pitkään, sehän on todistettu keino rintasyöpää vastaan. Asun maalla puhtaan luonnon keskellä, metsän reunassa hirsitalossa, jossa ei ole tiettävästi ole mitään sisäilmaongelmia, hometta tms. 

En ole kuitenkaan tiukkapipoinen, koska siitähän tulee stressiä ja stressi on taustalla monissa sairauksissa, osittain varmaan syövässäkin. Pyrin välttämään siis stressiäkin. En kuole, jos syön sukulaismummolla maitoon leivotun pullan tai juon kuohuviinimaljan ylioppilasjuhlissa tai joudun pakosta ottamaan yhden särkylääkkeen joskus harvoin. Jos ei huvita mennä lenkille, otan esille kutimet ja avaan telkkarin tai menen lojumaan kylpyyn. 

Ehkä jonkun mielestä tämäkin on rajoittavaa elämää, mutta ei minulle ollenkaan. Tämä on mulle normaali elämäntapa, enkä haluaisi muunlaista elämää. 

Vierailija
18/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi

En ota aurinkoa

En käytä kemikaaleja, vain luomutuotteita

Luomuruokaa

En värjää hiuksia

Vierailija
19/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi.

Vierailija
20/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko terveellisesti syönyt aina, mutta sokeria kuluu liikaa. En ole ajatellut lopettaa, jengi sairastuu elintavoista huolimatta. Että tulee jos tulee, ei voi minkään.