Kun tulee uudet verokortit niin voiko sitä veroprosenttia muuttaa isommaksi jos haluaa enemmän palautusta?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä hömöyden määrää. Isompi veroprosentti koska haluaa enemmän palautuksia, wtf?
Minä ainakin haluan isomman veroprosentin tasan siksi, että voin olla varma siitä, ettei tarvitse ainakaan lisää maksaa. En todellakaan jaksa näitä vuoden aikana laskeskella, vaan jätän varaa vähän yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä23337 kirjoitti:
miksi turhaan antaa valtiolle korotonta lainaa? Avaa rahastotili ja joka kuukausi laitat sinne viiskymppiä niin se kasvaa hiukan korkoa siellä.
Ja joo,entisenlaisia veronpalautuksia ei enää kohta ole.
Ei se ole korotonta lainaa
Tässä tapauksessa ei olekkaan, koska inflaatio syö palkansaajan liikaa maksamasta verosta siivun pois, ja menee korko pahasti pakkasen puolelle. Valtio maksaa nykyisellään 0.5 prosenttiyksikön korkoa palautuksille, mutta inflaatio jyllää 1-2 prosenttiyksikön hujakoilla. Palautukset on siis valtiolle erittäin halpaa lainaa, kun lainanantaja (sinä rakas veronmaksaja) jopa maksaa tuosta huvista. Huvinsa kullakin.
Söisi se inflaatio sitä ainakin minulla joka tapauksessa. En todellakaan laita ihan kaikkia rahojani sijoituksiin, vaan tilillä ne makaisivat joka tapauksessa. Pieni hinta siitä tiedosta, että ei ainakaan tule mätkyjä. Jos palautukset on vuodessa siinä tuhannen euronkin kieppeillä, niin eipä siinä montaa kymppiä häviä korkotuloissa. Saman verran menee aikaa sen veron laskeskeluun siellä vuoden varrella, jos sille vaivalle laskee hinnan.
m85 kirjoitti:
no huhhuh, tavoite on päästä mahd lähelle nollaa, mieeluummin jopa parin kympin mätkyt, ja säästät itse vaikka tuon summan vuodessa
sää saat näin valita koska käytät nämä rahat, etkä massaurpoilun mukana
Säästän itse rahaa vuoden aikana, ja silti pidän myös veroprosentin yläkantissa. Koska olen ihan itse valinnut tehdä noin. Ja arvaa mitä? Kun ne tulevat sitten seuraavana vuonna palautuksina takaisin, niin saan ihan itse valita koska ja mihin käytän ne! :O
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä on jo vastattu, niin ihan noin ei enää toimi. Verottaja haluaa eroon isoista palautuksista.
https://op.media/talous/raha-ja-arki/verokortti-uudistuu-2019-kaikille-…
Toimii, juuri tänään kysyin asiaa verottajalta koska sivutuloni voivat vaihdella vuosittain välillä 0-5000e. Kehotti ilmoittamaan tuon 5000e tai jopa hieman päälle. Ja niin teen.
Minulle tuli aiemmin aina lisäveroja. Vaikka olen säännöksessä päivätyössä. Nyt olen nostanut useampana vuonna ja saan satasen pari palautusta. Jotkut ylityö yms muut korvaukset tulee epäsäännöllisesti.
Paahdoin niska limassa duunia vuoden 2018 ja tuntuu että maksoin liikaa veroja. Enkö saa palausta?
Vierailija kirjoitti:
Toki, toki, mutta ethän sinä siinä mitään voita. Mikä outo harhaluulo ihmisillä on, että isompi verotusprosentti jättäisi käteen enemmän rahaa? Se menee ihan tasan, olipa sinulla iso tai pieni prosentti.
Ei kukaan sellaista luule, mutta monille se on ainoa mahdollisuus säästää, kun tilille tipahtanut joulukuun alussa omia rahoja monta tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Paahdoin niska limassa duunia vuoden 2018 ja tuntuu että maksoin liikaa veroja. Enkö saa palausta?
Jos olet maksanut liikaa, saat palautusta. Maksetaan elo-joulukuun aikana.
Tässä tapauksessa ei olekkaan, koska inflaatio syö palkansaajan liikaa maksamasta verosta siivun pois, ja menee korko pahasti pakkasen puolelle. Valtio maksaa nykyisellään 0.5 prosenttiyksikön korkoa palautuksille, mutta inflaatio jyllää 1-2 prosenttiyksikön hujakoilla. Palautukset on siis valtiolle erittäin halpaa lainaa, kun lainanantaja (sinä rakas veronmaksaja) jopa maksaa tuosta huvista. Huvinsa kullakin.