Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tulee uudet verokortit niin voiko sitä veroprosenttia muuttaa isommaksi jos haluaa enemmän palautusta?

Vierailija
12.11.2018 |

?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tulossa nyt muutaman vuoden sisään, että palkkatiedot menevät reaaliajassa verottajalle, siis verotus tapahtuu niin, että niitä paluatuksia/mätkyjä ei enää tule?

Nyt vuodenvaihteessa tulee palkansaajille, etuuksien saajat tulee perässä sitten seuraavana vuonna ja kaikki loputkin sitä seuraavana mitä nyt ikinä on.

Vierailija
22/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap vaan avaisit toisen tilin ja laittaisit automaattiveloituksena menemään sinne joka palkkapäivä x euroa. Näin se säästö kertyisi  jo  samantien eikä  tarttis ootella vuotta.

Opettele säästämään. Piilota se raha itseltäsi jonnekin ja opettele tulemaan toimeen ilman summaa x. Niin mä teen, joka palkasta menee päältä tietty summa automaattisesti kortittomalle säästötilille Sitten jäljelleväävillä varoilla maksetaan laskut ja eletään.

Etkö koskaan siirrä säästötililtä käyttötilille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, toki, mutta ethän sinä siinä mitään voita. Mikä outo harhaluulo ihmisillä on, että isompi verotusprosentti jättäisi käteen enemmän rahaa? Se menee ihan tasan, olipa sinulla iso tai pieni prosentti.

Itse asiassa siinä aina hieman häviää, jos ottaa tahallaan isommat palautukset.

Miten siinä häviää?

Tuoton, jonka saisi jos sijoittaisi ne varat sen sijaan että lainaa valtiolle yli  vuodeksi. Mieluummin kannatais maksaa parikymmentä euroa mätkyjä ja laittaa joka palkasta sivuun rahaa säästöön.Itse mieluummin käytän palkkani samana vuonna kun olen sen tienannut.

Vierailija
24/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap vaan avaisit toisen tilin ja laittaisit automaattiveloituksena menemään sinne joka palkkapäivä x euroa. Näin se säästö kertyisi  jo  samantien eikä  tarttis ootella vuotta.

Opettele säästämään. Piilota se raha itseltäsi jonnekin ja opettele tulemaan toimeen ilman summaa x. Niin mä teen, joka palkasta menee päältä tietty summa automaattisesti kortittomalle säästötilille Sitten jäljelleväävillä varoilla maksetaan laskut ja eletään.

Etkö koskaan siirrä säästötililtä käyttötilille?

En, koska osaan budjetoida eikä minulle tule yllätyslaskuja. Säästötililtä raha menee vain sijoittamiseen.

Vierailija
25/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä23337 kirjoitti:

miksi turhaan antaa valtiolle korotonta lainaa? Avaa rahastotili ja joka kuukausi laitat sinne viiskymppiä niin se kasvaa hiukan korkoa siellä.

Ja joo,entisenlaisia veronpalautuksia ei enää kohta ole.

Eihän se korotonta ole, 0.5% täysin riskitön ja verovapaa korko on tällä hetkellä varsin kilpailukykyinen parhaiden pankkien tarjoamien korkojen kanssa (esim Norwegian) ja pesee korkorahastot todennäköisesti mennentullen.

Vierailija
26/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden veronpalautukset tulee tilille sitä mukaa, miten verotus valmistuu.

Arviolta elokuussa alkaa palautusrahat ropisemaan.

Tulorekisteri tekee tuloaan ja tarkoitus olisi, että 2019 alussa verotus olisi reaaliaikaista, eli jos tässä kuussa maksaakin enemmän ennakonpidätystä, niin seuraavassa palkassa se sitten huomioitaisiin.

Vierailija
27/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuo käytännössä sujuu? Säännöllisen tai edes suunnilleen säännöllisen kuukausitulon saajien kohdalla ymmärrän että toimii, mutta entäs tällainen joka tienaa ihan mitä sattuu ihan milloin sattuu?

Arvioin vuoden tuloiksi jotain, mutta se voi mennä monta tuhatta, jopa 10-20 tuhatta pieleen. Joku kuukausi en saa mitään ja toisena vaikka 4000€. Vuodessa voin saada 10 000-40 000. Ensi vuodelle arvioin ehkä 20 000 kun olen vielä pääosin kotona lapsen kanssa mutta yhtä hyvin se voi olla 10 000 tai vaikka 35 000.

Vierailija
28/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kovan prosentin saat loppuvuodelle laittaa. Eihä tässä ole enää kuin 2 palkkaa tulossa.

Kun tu-lee uu-det ve-ro-kor-tit...

Vierailija
29/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, toki, mutta ethän sinä siinä mitään voita. Mikä outo harhaluulo ihmisillä on, että isompi verotusprosentti jättäisi käteen enemmän rahaa? Se menee ihan tasan, olipa sinulla iso tai pieni prosentti.

Miten siinä häviää?

Tuoton, jonka saisi jos sijoittaisi ne varat sen sijaan että lainaa valtiolle yli  vuodeksi. Mieluummin kannatais maksaa parikymmentä euroa mätkyjä ja laittaa joka palkasta sivuun rahaa säästöön.Itse mieluummin käytän palkkani samana vuonna kun olen sen tienannut.

Okei eli siis ei aina häviä vaan häviää jos rahat sijoittaisi johonkin tuottavampaan. Tänä vuonna esimerkiksi korkorahastoihin säännöllisesti sijoittanut on tosin päinvastoin tehnyt voittoa jokaisella eurolla jonka on rahastojen sijaan maksanut ylimääräisinä veroina.

Vierailija
30/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tuo käytännössä sujuu? Säännöllisen tai edes suunnilleen säännöllisen kuukausitulon saajien kohdalla ymmärrän että toimii, mutta entäs tällainen joka tienaa ihan mitä sattuu ihan milloin sattuu?

Arvioin vuoden tuloiksi jotain, mutta se voi mennä monta tuhatta, jopa 10-20 tuhatta pieleen. Joku kuukausi en saa mitään ja toisena vaikka 4000€. Vuodessa voin saada 10 000-40 000. Ensi vuodelle arvioin ehkä 20 000 kun olen vielä pääosin kotona lapsen kanssa mutta yhtä hyvin se voi olla 10 000 tai vaikka 35 000.

Tarkistan pari kertaa vuodessa onko prosentit kohdillaan ja tilaan uuden verokortin jos on pahasti pielessä.

Vierailija
31/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden veronpalautukset tulee tilille sitä mukaa, miten verotus valmistuu.

Tulorekisteri tekee tuloaan ja tarkoitus olisi, että 2019 alussa verotus olisi reaaliaikaista, eli jos tässä kuussa maksaakin enemmän ennakonpidätystä, niin seuraavassa palkassa se sitten huomioitaisiin.

Huoh, voimaan astuva tulorekisteri ei todellekaan tarkoita tuota. Ottakaa nyt hyvät ihmiset asioista selvää ennen huutelua.

Vierailija
32/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä23337 kirjoitti:

miksi turhaan antaa valtiolle korotonta lainaa? Avaa rahastotili ja joka kuukausi laitat sinne viiskymppiä niin se kasvaa hiukan korkoa siellä.

Ja joo,entisenlaisia veronpalautuksia ei enää kohta ole.

Ei se ole korotonta lainaa

Vierailija
33/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aina kun sulle maksetaan palkkaa, tieto menee suoraan verottajalle, eli verottaja pysyy koko ajan mukana mitä sä tienaat ja se tilanne elää sen mukaan, toki voi mennä pieleen jonkin verran jos tienaat ensin tammi-marraskuussa kymppitonnin ja joulukuussa 35 000. Kyllä nytkin menee aika hyvin plus miinus nolla kun aina kun menee töihin tai jää töistä pois hakee uuden verokortin, mulla ei ole koskaan tullut isoja mätkyjä tai isoja palautuksia koska olen pitänyt aina huolen siitä etten maksa liikaa veroja, enkä liian vähäkään.

Vierailija
34/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, voimaan astuva tulorekisteri ei todellekaan tarkoita tuota. Ottakaa nyt hyvät ihmiset asioista selvää ennen huutelua.

Joo, ei se veroprosentti joka kuukausi vaihdu, mutta sen näkee koko ajan reaaliaikaisesti että ollaanko nyt menossa ylä- tai alakanttiin.

Vierailija
35/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aina kun sulle maksetaan palkkaa, tieto menee suoraan verottajalle, eli verottaja pysyy koko ajan mukana mitä sä tienaat ja se tilanne elää sen mukaan, toki voi mennä pieleen jonkin verran jos tienaat ensin tammi-marraskuussa kymppitonnin ja joulukuussa 35 000. Kyllä nytkin menee aika hyvin plus miinus nolla kun aina kun menee töihin tai jää töistä pois hakee uuden verokortin, mulla ei ole koskaan tullut isoja mätkyjä tai isoja palautuksia koska olen pitänyt aina huolen siitä etten maksa liikaa veroja, enkä liian vähäkään.

Minä taas olen aina maksanut veroja sen suurimman arvion mukaan ja ottanut sitten palautuksia reilusti. Koska en jaksa kokoajan laskea niitä, niin on helpompi. Eli jos nyt ilmoitan taas verottajalle sen 40 000 vuoden rajaksi niin puuttuuko verottaja siis asiaan missä vaiheessa ja miten jos näyttääkin siltä että en tienaa tuon verran?

Eli jos vuoden puolessa välissä olenkin tienannut vain 10 000 ja verottaja laskee omatoimisesti veroprosenttia, mutta loppuvuonna tienaankin sen 30 000 niin tuleeko minulle mätkyjä koska verottaja ei uskonut alkuperäistä arviotani ja alkoi sooloilemaan?

Tai päinvastoin jos ilmoitan että tulen tienaamaan 20 000 vuoden aikana ja tienaan ensimmäisen 5 kk aikana jo vaikka 18 000 niin ottaako se verottaja minulta enemmän veroa niistä alkuvuoden tuloista vain huomatakseen että loppuvuonna tosiaan en tienannutkaan kun sen 2000€ ja minua on verotettu alkuvuonna hurjan paljon liikaa?

Olen hieman hämmentynyt tästä systeemistä nyt, en ole tajunnut että tähänkin on tulossa muutosta, siis että ei voi enää itse pitää huolen siitä paljonko tienaa ja millaisella prosentilla haluaa veroja maksaa.

Haluan myös tietää kyllä etukäteen että paljonko tilille kilahtaa, eli jos olen ilmoittanut tietyn prosentin ja odotan tiettyä nettosummaa tiettynä aikana niin ei kuulosta kovin kivalta että verottaja voikin yhtäkkiä päättää että veroprosentti onkin joku ihan toinen...

Vierailija
36/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä hömöyden määrää. Isompi veroprosentti koska haluaa enemmän palautuksia, wtf?

Vierailija
37/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jos laskee saavansa merkittävästi korkoa summalle, tai joutuisi ottamaan velkaa, jota summa muutoin pirnentäisi...

Vierailija
38/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi korottaa, tosin siinä ei ole mitään järkeä. Ellei osaa säästää niin kannatais opetella hallitsemaan rahankäyttöään.

Vierailija
39/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä hömöyden määrää. Isompi veroprosentti koska haluaa enemmän palautuksia, wtf?

Isompi veroprosentti koska haluaa tilata sen verokortin kerran vuodessa ja olla varma ettei se raja ainakaan ylity. Alittumisesta ei ole haittaa koska tulevat palautuksina takaisin.

Vierailija
40/49 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huhhuh, tavoite on päästä mahd lähelle nollaa, mieeluummin jopa parin kympin mätkyt, ja säästät itse vaikka tuon summan vuodessa

sää saat näin valita koska käytät nämä rahat, etkä massaurpoilun mukana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi