Terveellisiä tapoja nostaa verenpainetta?
Tiedän, olen onnekas kun on matala verenpine jne, mutta nyt sydän on viime päivinä ruvennut tekemään voimakkaita lisälyöntejä. Ei niistä mitään haittaa ole, ovat vain ikävän tuntuisia. Eli mitä voisi tehdä, jotta verenpainetta saisi edes hieman ylöspäin terveellisesti?
Viimeksi mitattuna verenpaine oli 102/60 mikä on alhaisempi kuin yleensä (110/70~), ja siksi epäilet sitä lisälyöntien syyksi.
Kommentit (9)
No ymmärrät varmaan että millään terveellisellä tavalla se ei onnistu, kun verenpaineen syy on nimenomaan epäterveelliset elämäntavat? Mutta mikä verenpainetta nostaa: salmiakki, kahvi, suola ja rasvainen ruoka.
Mulla verenpaine nousee kun käyn täällä.
Lisälyönnit ei johdu matalasta verenpaineesta. Syynä voi olla esim. stressi, väsymys, nestehukka, raudanpuute... Tuo on ihan hyvä paine, jos vaan ei kovin huimaa. Kannattaa käydä lääkärissä jos rytmihäiriöt haittaa.
Suolalla ei ole muita haittavaikutuksia
Mulla on myös matala verenpaine ja virallisestihan siihen ei auta mikään. Mutta olen huomaavinani, että säännöllinen kevyt liikunta nostaa sitä jonkun verran. Tai siis että ainakin pyörryttää vähän vähemmän ja olo tuntuu vähän pirteämmältä.
Lisälyönnit kannattaa tarkistuttaa lääkärillä, ne voi johtua jostain muusta ongelmmasta. Matala verenpaine ei estä niitä.
Meillä vieraissa käyminen ja varsinkin siitä kiinni jääminen nostaa hyvin rouvan verenpainetta. Suosittelen!
Luultavasti elät pitkään Ap! Matala verenpaine saattaa kuitenkin antaa myös aiheen tutkimuksiin. mikäli siihen liittyy oireilua. - Kun paino nousee, verenpaine nousee. Mutta esimerkiksi tahdosta riippumattoman hermoston toiminnan häiriö voi aiheuttaa yleensä kohtauksittaisen matalan verenpaineen, josta voi seurata sydämen tykyttelyä ja tällöin apua voidaan joutua hakemaan esimerkiksi beetasalpaajista.
.