Mitä uutta keksikin evääksi - löytyy mikro ja jääkaappi
En voi syödä mitään raskasta päivällä, muuten iltapäivisin väsyttää aivan tajuttomasti. Olen suosinut kasviskeittoja ja salaatteja, mutta olen täysin kyllästynyt molempiin. Lisäksi pitäisi kuitenkin olla sellaista, mikä on kevyttä, mutta pitää myös nälkää neljään asti. Hedelmät minulle ei raakana sovi, saan lähes kaikista niistä vatsan turvotusta, ainakin sitrushedelmistä, omenasta ja rypäleistä. Banaanista ei tule, mutta mulla on kova vatsa ja se ei siksi sovi, eikä juustokaan oikein kovin suurissa määrin evässalaattiin. Menikö liian vaikeaksi? Siksi kysyn, kun itse en keksi mitään. Leipä tai sämpylä on joskus ollut. Pikapuuroja mulla on kaapissa, mutta niissäkin se ongelma, ettei oikein nälkä lähde. Niistä vatsa kyllä tykkää.
Kommentit (4)
Kaikki tuollaiset ns. lämpimät ruuat ovat väsyttäviä, varsinkin hiilihydraattipitoiset kovin suurina määrinä. Helppohan noita on tehdä, mutta ne eivät lounaaksi minulle yhtään sovi, jos haluan olla virkeä iltapäivän. Teen erittäin pikkutarkkuutta vaativaa työtä ja väsynyt ei saisi olla.. Kaurapuurosta ei tule väsymystä, vaikka sekin on hiilaria, jostain syystä. Vehnä ja peruna väsyttävät.
Pikapuuroon lisukkeeksi jotain proteiinipitoista, kuten raejuustoa, niin se pitää nälkää paremmin. Banaani ei koveta vatsaa, kun sen syömisen jälkeen juot pari lasillista vettä. Maistuisiko karjalanpiirakka?
Lämpimät leivät
Savuporojuustokeitto (valmis)
Jos teet kotona isompia annoksia ruokaa niin pakkaa eväsrasiaan (kinkkukiusaus, makaronilaatikko yms. on helppoa tehdä ja kestää kuljetusta eikä tarvitse pelätä että vuotavat matkalla laukun pohjalle)
Suolaiset piirakat
Täytetty patonki