Yhä harvempi mies haluaa isäksi, ja yksi syy siihen on pettymys parisuhteisiin
Vaikka suuri osa miehistä haluaa tulla isäksi, kaikille se ei ole se itselle sopiva valinta.
– Osa miehistä ei tunne minkäänlaista tarvetta tai halua saada lasta. Osa ajattelee, että heillä on muutakin tekemistä, ja sen on täysin hyväksyttävää.
Kekkonen painottaa, että kenenkään ei pidä mennä arvostelemaan toisen päätöstä olla haluamatta vanhemmaksi.
– Sillä on oma arvonsa, että kuuntelee itseään, hän sanoo ja korostaa, että on myös lapsen etu syntyä haluttuna.
Osa miehistä saattaa lykätä vanhemmuutta siksi, että maailman tulevaisuus arveluttaa esimerkiksi ilmastonmuutoksen takia. Lisäksi miehellä voi olla niin huonoja kokemuksia parisuhteesta, ettei hän enää luota naisiin tarpeeksi perustaakseen perhettä.
– Me kuulemme haavoitettuja miehiä, joilla on ollut huonoja kokemuksia naisten kanssa, Kekkonen kertoo.
Esteenä omalle isyydelle voi olla myös se, ettei miehellä ole omassa elämässään isyyden mallia jolle rakentaa. Myös isiin vähättelevästi suhtautuva ympäristö voi lannistaa toiveet isyydestä.
– Osa on kuullut parjaavia tarinoita, ja isyyttä on pahimmillaan vähätelty, Kekkonen kertoo.
Kuitenkin vanhemmaksi tuleminen on monelle erittäin tärkeää, vaikka ei täysin luottaisikaan itseensä.
– Lähiympäristön tuki voi olla ratkaiseva. Jotkut saattavat arvioida itsensä huonoksi isäksi, mikä ei pidä kuitenkaan paikkaansa, Kekkonen painottaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/2745053a-85bf-445d-8d83-ed3fbd5970cd_u…
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien ihmisten tarvitse mennä parisuhtesiin tai saada lapsia.
Monien ihmisten kohdalla on erittäin hyvä, etteivät he jatka sukuaan.
Tuo olisi erittäin hyvä neuvo ainakin monille köyhille Afrikan maiden asukkaille.
Syntyvyys laskee Afrikassa koko ajan. Väestö kasvaa koska kuolleisuus laskee.
Vierailija kirjoitti:
naisten syy kun pettää aina ja jättää ei naisiin voi luottaa
Jep ja siksi aloite pitää ottaa itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien ihmisten tarvitse mennä parisuhtesiin tai saada lapsia.
Monien ihmisten kohdalla on erittäin hyvä, etteivät he jatka sukuaan.
Tuo olisi erittäin hyvä neuvo ainakin monille köyhille Afrikan maiden asukkaille.
Mutta olisi rasismia sanoa se heille.
Oho, kylläpäs yllättää. Yhä isompi osa naisista ei enää adptoi heitä pojikseen. Voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Oma tilanne on se, että haluaisin isäksi, mutta en tunnu kelpaavan parisuhteeseen.
Pisin tapailu yli kolmekymppisenä miehenä on edelleen 3 kuukautta.
Naiselle vastaavassa tilanteessa sanottaisiin, että tavoittelee itseään tasokkaampia jännämiehiä. Miehelle näin ei kuitenkaan tule sanoa, vaan vika on edelleen niissä naisissa, jotka tavoittelevat itseään tasokkaampia jännämiehiä.
Itsellä tullut 3v sinkkuilun perusteella kuva, että lapsia haluavia naisia on vapaana todella vähän. Lapset on joko tehty tai ei haluta ollenkaan. Itsekin jään lapsettomaksi, ikää alkaa olla niin, että viimeiset hetket on käsillä. En halua 40v enää alkaa isäksi.
M36
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naisiakin monesti haavoitetaan parisuhteessa, enemmistö siitä oppii ja vahvistuu, mutta harvoinpa olen kuullut entisen parisuhteen olevan niin haavoittava, että tulevaisuuden vauvahaaveet kärsivät? Onkohan tuossa miessakkien henkilöstölle inisemisessä vähän samoja kaikuja kun täällä av-palstallakin? Että naisia pitää syyttää omista puutteista? Ja siis eihän sellaisen kannata lapsia tehdäkään, opettaa vain omat naisvihat seuraavalle sukupolvelle. Kotia kasvamaan sanon minä.
Minä kyllä olen. Juostaan terapiassa, Lyömättömän linjan keskusteluissa ja unionin jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tilanne on se, että haluaisin isäksi, mutta en tunnu kelpaavan parisuhteeseen.
Pisin tapailu yli kolmekymppisenä miehenä on edelleen 3 kuukautta.
Naiselle vastaavassa tilanteessa sanottaisiin, että tavoittelee itseään tasokkaampia jännämiehiä. Miehelle näin ei kuitenkaan tule sanoa, vaan vika on edelleen niissä naisissa, jotka tavoittelevat itseään tasokkaampia jännämiehiä.
Naiset vaan harvemmin taitaa olla siinä tilanteessa. Miehet saa kuulla tuota tasotuubaa naisilta tämän tästä, kun vaikka tintsussa ei mätsaa vaikka tykkäisi kaikista naisista ja nainen tietysti siihen että laskes poika tasoasi. Mutta mihin sitä tasoaan enää laskisi.
Nykymaailma on feministien myrkyttämä.
Täällähän naiset kannattaa suorastaan eugeniikkaa, mutta 40v mummeleitten hedelmöityshoidot on tietty ok ja niitä ei tämä "kaikkien ei kuulu lisääntyä" päde?
Vierailija kirjoitti:
Täällähän naiset kannattaa suorastaan eugeniikkaa, mutta 40v mummeleitten hedelmöityshoidot on tietty ok ja niitä ei tämä "kaikkien ei kuulu lisääntyä" päde?
Naisilla on mitä miehiin tulee aika voimakasta flirttailua kansallissosialismin kanssa. Vain vahvimmat eläkööt ja lisääntykööt.
En ymmärrä miten naiset ovat noin pahantahoisia. Ei tämä minua enää koske suoraan. Minulla on 4 lasta, mutta kyllä minä kaikille lapsia haluaville toivon heidän lapsia saavan, enkä ole toivottamassa hyvää sukupuuttoa. Pidättekö itseänne aidosti hyvinä ihmisinä? Ette kyllä ole.