Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna uudessa työssä aloitus, ja olen saikulla..

Vierailija
11.11.2018 |

Mitä te tekisitte? Menisittekö vaan sitkeästi uuteen työhön vai ilmoittaisitteko olevanne sairaslomalla?

Kyseessä palovamma jalkapöydässä, joka on viikon hoidon jälkeen edelleen auki, n. 5x5cm, lisäksi tulehduksen merkkejä, hopeasulfa-rasvaa määrättiin. Lääkäri käski tänään ettei missään tapauksessa kenkää jalkaan, eikä edes sukkaa, vaan se pitää olla avoin..
Jos pakkaan sen kenkään, riskinä kuulemma takuuvarma tulehdus ja mahd. ruusu😳

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa hoidettiin pitkin viikkoa, pe viimeksi vastaanotolla. La sain avata siteet itse.

Oli puhe, että su uudelleen käymään, mikäli tarvetta.

Ja tänään kävin, koska erittää märkää ja on erinäköinen kuin eilen, eli tulehdusta on ilmaantunut,

Olin siis koko viime viikon saikulla entisestä työstäni.

Eli, tartun härkää sarvista ja soitan nyt. Vaihtoehtoina olla paljain jaloin viikko töissä tai saada ruusu🤔

Ei ole kiva työnantajalle, mutta enpä tätä nyt voi taikoa terveeksi yhdessä yössä.

Kiitos keskustelusta ja mielipiteistänne.

Ap

Vierailija
22/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin yhteyttä esimieheen ja puhuisin tilanteesta. Todennäköisesti saat palkatonta vapaata.

Olen pahoillani, että loukkasit jalkapöytäsi.

Mikä olisi peruste sille, ettei tuosta saisi palkallista sairaslomaa? Ei tuo ole kaiketikaan mikään kännisen toheloinnin synnyttämä palovamma.

Palkallista sairalomaa ei saa, jos ei ole edes aloittanut töitä. Muistaatseni pitää olla töissä 7 päivää, että voi saada palkallista sairaslomaa.

Se riippuu aivan siitä, minkä alan työntekijä ap on. Esimerkiksi kunta-alalla (KVTES) rajoittava tekijä on, onko sairausloma alkanut ennen työsuhteen alkua. Tässä tapauksessa on tainnut alkaa. Jos on ollut työsuhteessa alle 60 päivää, palkallista saikkua saa korkeintaan 14 vrk.

Esimerkiksi TEK:n sopimus taas määrittää, että kuukautta lyhyemmän työsuhteen aikana sairausloma-ajan palkka on puolet normaalista.

https://www.tek.fi/fi/tyoelama/lakipalvelut/lakitieto/sairasloma-ja-sai…

Superilla on sama kuukauden aikaraja.

https://www.tek.fi/fi/tyoelama/lakipalvelut/lakitieto/sairasloma-ja-sai…

Eli vaihtelee suuresti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme