Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna uudessa työssä aloitus, ja olen saikulla..

Vierailija
11.11.2018 |

Mitä te tekisitte? Menisittekö vaan sitkeästi uuteen työhön vai ilmoittaisitteko olevanne sairaslomalla?

Kyseessä palovamma jalkapöydässä, joka on viikon hoidon jälkeen edelleen auki, n. 5x5cm, lisäksi tulehduksen merkkejä, hopeasulfa-rasvaa määrättiin. Lääkäri käski tänään ettei missään tapauksessa kenkää jalkaan, eikä edes sukkaa, vaan se pitää olla avoin..
Jos pakkaan sen kenkään, riskinä kuulemma takuuvarma tulehdus ja mahd. ruusu😳

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahditko nuotiolla?

Vierailija
2/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne, mutta menisin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä esimieheen ja puhuisin tilanteesta. Todennäköisesti saat palkatonta vapaata.

Olen pahoillani, että loukkasit jalkapöytäsi.

Vierailija
4/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukahditko nuotiolla?

En, ihan vaan kiehuvaa vettä lorautin👨‍🍳.

Ap

Vierailija
5/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ilmoittanut tapaturmasta uuteen työpaikkaan heti kun se sattui ja sairasloma alkoi. Minusta tosi noloa, että et ole ilmoittanut aikaisemmin, vaan vasta nyt pohdit, että mitä tehdä. Et kyllä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi uuteen työpaikkaan.

Vierailija
6/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin vähintään käymään ekana päivänä.

Jos työ on sellaista mitä et millään nyt pysty ilman kenkää ja sukkaa tekemään (esim jokin ulkotyö tai asiakaspalvelu myymälässä) niin menisin kuitenkin edes käymään ja selittäisin tilanteen paikan päällä jalkaa näyttäen.

Ei ainakaan luultaisi, että laiskuuden takia saikuttaa.

Vierailija
7/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ilmoittanut tapaturmasta uuteen työpaikkaan heti kun se sattui ja sairasloma alkoi. Minusta tosi noloa, että et ole ilmoittanut aikaisemmin, vaan vasta nyt pohdit, että mitä tehdä. Et kyllä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi uuteen työpaikkaan.

Niin tämäpä juuri. Olisit heti ilmoittanut, nyt on minusta myöhäistä kertoa sairaslomasta, menisin itse ainakin töihin ja kestäisin

Vierailija
8/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin siinä uskossa, että se paranee, koska lääkäri oli sitä mieltä että paraneminen eteni hyvin.

Takapakki tuli tuosta että siellä on tulehdukseen viittavia merkkejä, ja tuo rasva-avihoito määrättiin vasta nyt.

Sitä ennen se pidettiin paketissa.

Mutta joo, olisi kai varmuuden vuoksi pitänyt ilmoittaa...😞

Ap

Vierailija
9/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, työpaikalla kaikki valmiina uutta työntekijää varten, raivattu kalenterista tilaa perehdytykseen jne. ja sitten tulee ilmoitus, että olen ollut tässä jo pitempään saikulla enkä tulekaan.

Vierailija
10/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän toi vaiva sairasloman vaatii. Iho auki ja voi sairastuttaa pahimmassa tapauksessa todella vakavasti. Eli eikun ilmoittamaan uudelle esimiehelle tilanteesta!

Vierailija
11/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin yhteyttä esimieheen ja puhuisin tilanteesta. Todennäköisesti saat palkatonta vapaata.

Mikä olisi peruste sille, ettei tuosta saisi palkallista sairaslomaa? Ei tuo ole kaiketikaan mikään kännisen toheloinnin synnyttämä palovamma.

Vierailija
12/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Sairasloma mikä sairasloma. Soitto het aamusta, ei sinne paikan päälle lähdetä klenkkaamaan, jos kerran ap ei saa laittaa sukkaa ja kenkää jalkaan. Paljain jaloinko oletitte menevän?

Sattuuhan näitä. Ihan yhtä hyvin voisi olla vaikkapa flunssa, joka synnyttää jälkitaudiksi keuhkoputkentulehduksen. Ei niitä sairauksien kulkuja aina pysty ennakoimaan.

Ja palkallisena se saikku pidetään aina paitsi jos työnantajalla on perusteltu syy olettaa ap:n väärinkäyttävän sairaslomaoikeuttaan tai lääkärintodistus on puutteellinen. Samoin tietyt koodit, tyyppiä Z-koodit (esim. Burnout) voivat olla sellaisia. Mutta ei tulehtunut palovamma.

https://uralehti.fi/lainmukaan/sairausloma-palkallinen-palkaton/

Vierailija
13/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi peruste sille, ettei tuosta saisi palkallista sairaslomaa? Ei tuo ole kaiketikaan mikään kännisen toheloinnin synnyttämä palovamma.

Palkallista sairalomaa ei saa, jos ei ole edes aloittanut töitä. Muistaatseni pitää olla töissä 7 päivää, että voi saada palkallista sairaslomaa.

Vierailija
14/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työsuhde ei ole vielä alkanut niin lain mukaan ei ole palkanmaksuvelvoitetta. Eli työsuhdetta ei voi aloittaa palkallisella saikulla.

Ap:n tilanteessa ilmottaisin töihin tilanteesta ja kysyisin, voiko ylipäätään aloittaa enää saikun jälkeen joka kestää x päivää. Riskiä tulehduksen pahenemisesta en ottaisi.

t esimies

Vierailija
15/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap näistä joistakin typeristä kommenteista. Näin voi käydä kenelle hyvänsä.

Soitat heti aamulla esimiehelle ja kerrot tilanteen. Ei hätää.

Vierailija
16/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä ap näistä joistakin typeristä kommenteista. Näin voi käydä kenelle hyvänsä.

Kaikille voi sattua tapaturma, mutta kaikki eivät ole yhtä tyhmiä kuin ap, että ei ajoissa ilmoita uuteen työpaikkaan saikusta. Tänäänkö siellä lääkärissä kävit ja sairaloma jatkui? Ettet olisi käynyt jp perjantaina, silloin viimeistään olisi pitänyt olla yhteydessä työpaikkaan.

Vierailija
17/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon orjat ja lampaat asialla taas, suomalainen orjarotu näyttää miten elämä pitää elää - nöyränä uhraten kaiken työn alttarilla.

Viis omasta terveydestä, kunhan pääsee nöyränä tekemään Töitä.

Vierailija
18/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et mene töihin vaarantamaan terveyttäsi. Siitähän vielä pahempi tilanne syntyy työnantajallesi, jos leikit urheaa ja menet sairastuttamaan itsesi vielä pahemmin. Laita nyt sähköpostia tai tekstiviestiä esimiehelle, hän lukee ehkä viestin jo tänään. Aamulla sitten soitto esimiehelle.

Vierailija
19/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille voi sattua tapaturma, mutta kaikki eivät ole yhtä tyhmiä kuin ap, että ei ajoissa ilmoita uuteen työpaikkaan saikusta. Tänäänkö siellä lääkärissä kävit ja sairaloma jatkui? Ettet olisi käynyt jp perjantaina, silloin viimeistään olisi pitänyt olla yhteydessä työpaikkaan.

Itse olet tyhmä kun toisia nimittelet.

Vierailija
20/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita töihin ja kerro tilanteesi. Terveytesi on etusijalla. Tuollaista nyt sattuu eikä sille voi mitään. En ottaisi riskiä esim. verenmyrkytyksestä. Itse sairastuin kerran oksennustautiin ensimmäisen työpäivän iltana. Kyllä hävetti soittaa töihin. Harmitti ihan hirveästi. Tuosta on jotain 10 vuotta, mutta olen siellä edelleen töissä. Maailma ei kaatunutkaan siihen. Nämä on tällaisia juttuja, joita nyt sattuu elämässä. Ei kukaan sairastu tahallaan. Tsemppiä sinulle ja onnea uuteen työhön!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän