Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka varaa valmismatkan?

Vierailija
11.11.2018 |

Ja tällä tarkoitan matkoja, joissa ei ole mahdollisuus perua, muuttaa tai siirtää matkaa. Näitä on esim alle viikon kestoisia matkoja MatkaVekalla, myös muilla. Meneekö nämä matkat kaupaksi, kuka näitä ostaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyihin kohteisiin, esim Kanarialle valmismatka tulee lähes aina halvemmaksi kuin että varailisi itse lennot ja majoituksen.

Helppous ja edullisuus viehättää. Ei noissa tarvitse muiden suomalaisten kanssa hengata kuin lentokoneessa, jos ei halua.

Vierailija
22/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin valmismatkalla Ranskassa. Kiersimme sotahistoriallisia kohteita Normandiassa. Olisi tullut kalliimmaksi ja melkoisen työlääksi tehdä tämä omatoimimatkana. Lisäksi ranskaa taitamattomalle oli mukavampi, että oli opas matkalla mukana ja opastus sisältyi hintaan.

Kaupunkimatkat ostan kyllä itse. Rantamatkoja en harrasta lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien valmismatkaa ei ole voinut perua tai muuttaa?

Vierailija
24/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset aloitukset ovat niin huvittavia. Valmismatkoja halveksivat ovat juuti niitä kokemattomia, jotka uskovat, että valmismatkoja dissaamalla antaa itsestään kokeneen matkailijan kuvan :)

Paljon reissanneet kokeneet matkaajat taas tietävät, että kummassakin on puolensa ja tilanne aina ratkaisee.

Olen reissannut niin paljon, etten edes pysty reissuja enää laskemaan. Olen asunut useampaan otteeseen ulkomailla ha sieltäkin käsin reissannut paljon. Välillä reissaa omatoimireissuilla, välillä valmismatka on todella kätevä.

Näihin omatoimimatkoihin liittyen, niin oma reissaamisen 'kulta-aika' ajoittuu niihin aikoihin, kun toki oli jo internet, muttei esimerkiksi netin lippukauppoja, saati tapoja vertailla niiden hintoja. Joten olen pidempään reissuun lähtenyt niin, että ostan lennon paikkaan x, ja siellä sitten vasta arvon, millä ja miten jatkan määränpäähän. Jossa asumaan kuukaudeksi tai kolmeksi ihmisten kanssa, joista en tiedä kuin 'se on hyvä tyyppi' ja etunimi, puhelinnumero ja osoite. Ja johon siihenkin saapumisohje on tasoa no olit sitten perillä su tai ma, ja tulit sitten millä tulit, niin jää pois ennen kaupunkia huoltoaseman kohdalla. Älä huoli, se on ainoa sillä tiellä, kaikki paikalliset tietää, ja soita sitten. Joku tulee vastaan.

Niin... jotenkin vieras ajatus, että alkaisin tosiaan etukäteen selvittelemään erinäisiä aikatauluja tai tarkkaa karttaa, kun aina on perille päästy muutenkin. Varsinkin, kun noin raffisti yleistäen se on vain Suomi, Saksa ja Itävalta, jossa jengi elää kellon tarkkuudella. Sitä jos yrittää muualla - voi tuoda vain turhaa stressiä.

Tiukat aikataulut ja lyhyet reissut on eri/ tapauskohtaisesti. Ja esimerkiksi sellaiseen kohteeseen, jonka valinnassa kriteerit on lähinnä 'kunhan lämmintä on' ja kohteessaoloaikaa 6 yötä, lähden toistekin erittäin mielellään pakettimatkalle.

p.s. Matkailu todellakin avartaa. Siinä kohtaa kun yksi paluumatka eräästäkin hömpinpäitenmaasta oli kestänyt jo yli 20 h paljon lyhyemmäksi aiotun sijaan (kun kaikki vaan meni niiiiin pieleen), tirahti onnenkyynel vihdoin Frankfurtiin päästessäni. Ihan siitä kun näin ensimmäiset pari lentokentän vessaa. Ja pystyin päättelemään siten, että loputkin siellä on nakutettu tasan täsmälleen 300m tjsp. tarkkuudella. Seuraava kyynel pääsi, kun tajusin että se tuurilla ja epätoivolla puristettu/arvottu lento miltä lie allianssilta oli itseasiassa kotimainen. Ja sitten koneessa 'Kapteeni se ja se tässä, tervetuloa lennolle Helsinkiin.' Ai että <3 <3

Isoin itku pääsi kotona, kun avasin hanan ja sieltä tuli juomakelpoista kylmää vettä.

Vierailija
25/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien valmismatkaa ei ole voinut perua tai muuttaa?

Viikon matkoja voi, mutta jos haluatkin lyhyemmän matkan ja kaupunkimatkat, kannattaa kysyä ennen kuin varaa ettei tule yllätystä.

Vierailija
26/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se tyttö, joka lypsi lehmän, joka puski koiraa, joka puri kissaa, joka pyydysti hiiren, joka söi leivän, joka oli talossa, jonka rakensi Jussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän