Matkavaraus + teini-ikäisen poikaystävä
Ollaan joka kevät käyty jossain lämpimässä aloittelemassa kesä. Nyt 17v teini haluaisi poikaystävänsä mukaan. Suhde on kestänyt 4kk. Mulle on ihan ok, jos poika lähtee reissuun mukaan, mutta hei haloo voinko luottaa, että ovat tuolloin vielä yhdessä? Tyttö veti hirveän herneen nenään kun kehtasin epäillä suhteen kestävyyttä.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Maksaako pojan perhe matkan? Miltä nuoret vaikuttavat yhdessä? Itse tuon ikäisenä olin poikaystävän kanssa yhdessä 3 vuotta, varmaan paljon riippuu siitä minkäluontoisia lapsesi ja poikaystävä ovat.
Maksaa ja vaikuttavat hyvältä parilta sillä tavoin, että näyttävät hyvin aidosti tykkäävän toisistaan.
Toiset tuon ikäiset ovat yhdessä puoli vuotta, toiset viisi vuotta. Voiko pojan matkan ostaa siten, että jos ero tuleekin niin tyttö saa ottaa mukaan vaikka jonkun ystävänsä sen sijaan?
Vai tytär haluaa p@no seuraa matkalle.
Niin mikä se ongelma tässä on? Jos ovat eronneet rahat saat osittain takaisin tai joku lähtee tuuraamaan. Joku teistä voi myös sairastua ennen matkaa tai kuolla.
Ei kai sillä ole sinulle väliä, ovatko yhdessä vai eivät enää tuolloin..
Jos matkan maksavat pojan vanhemmat, niin laskuhan menee heille. Kannattaa varmaan kuitenkin varata ainakin hotelli, jonka saa perua vielä saman päivänä, kun menette paikalle. On yleensä hiukan kalliimpaa näin. Lennot ehkä hankalampi, niistä ei taida rahoja saada takaisin paitsi sairaustapauksissa. Kannattaa selvittää lentoyhtiöstä.
Itse pohtisin asiaa suoraan pojan perheen kanssa jso he matkan maksavat. Eli kehottaisin pojan perhettä ostamaan sellaiset liput jotka voi peruuttaa. Majoituksen osalta miettisin vaihtoehtoja - mitä lisäkuluja pojasta aiheutuu, voiko yhden henkilön sieltä perua vai ei jne. Pelisäännöt selviksi ennen kuin mitään varataan. Mielestäni erittäin järkevää miettiä asiaa jo etukäteen. Varsinkin monella nuorella parisuhteet ei ole välttämättä kovinkaan pitkiä (ja toki löytyy myös niitä jotka löytävät elinikäisen kumppanin teininä).
Poika mukaan omalla varausnumerolla ja maksaa itse matkansa
Maksaako pojan perhe matkan? Miltä nuoret vaikuttavat yhdessä? Itse tuon ikäisenä olin poikaystävän kanssa yhdessä 3 vuotta, varmaan paljon riippuu siitä minkäluontoisia lapsesi ja poikaystävä ovat.