Ihmisen kuuluu elää palkkatuloilla!
Mulle tuli ihan huono olo lukiessa tota yhtä ketjua, jossa paasattiin miten saadaan kaksyytonnia osinkoa vuodessa. Siis se mitä mä ja moni muu saa palkkatuloa. Ihmisen kuuluu elää palkallaan eikä millään keinottelulla. Mä en tajua tota porukkaa joka vaan yrittää saada rahaa ja rahaa ja rahaa. Musta on niin hienoa saada tilipäivänä kiitos työstäni ja ostaa vaikka kotipizzaata kunnon pitsat.
Kommentit (29)
Ihmisen kuuluu elää luonnosta metsästämillään ja keräilemillään ruoilla. Ja niin elikin satoja tuhansia vuosia. Palkkatulo on uutta hapatusta.
Kuvittelet että ne rahat sijoittamiseen on pudonnut taivaalta tekemättä mitään?
2000 € perustulo ja 90 % tulovero hillitsisi sopivasti tuollaisten keinottelijoiden lisääntymistä!
Työkkäri sijoittaisi työtä vieroksuvat työpaikoille, joilla olisi velvollisuus ottaa näitä osoitettuja tietty osa muitten sekaan.
Tiedäthän ettei rahaa ole oikeasti olemassa?
Kuule trolli, palkkatuloista sijoittamalla ne muut tulot on hankittu.Mutta ymmärrän kyllä että kaikkien äly ei tähän riitä.Voi aivot ylikuumeta kun koittaa miettiä mistä sitä ilmaista rahaa joka kk saisi.
Joo sijoitin sossurahani ja tempaisin miljoonan, kyllä nyt kelpaa elellä teidän duunareiden rahoilla.
Minua ahdistaisi elää palkkatuloilla, jonkun työnantajan hyväntahtoisuuden varassa.
Jos ei saa perintöä tai lottovoittoa, pitää käydä palkkatöissä, säästää ja sijoittaa aika kauan saadakseen 20.000€ pääomatuloja. Mutta miksi se olisi huonompi tapa elää kuin pistää kaikki heti menemään?
Minunkin kaverini nuorempana naureskelivat vanhalle autolleni ja säästäväisyydelleni. Eivät naureskele enää, vaikka pääomatuloja kertyykin vasta hieman alle 20.000€ vuodessa.
Mikä sinä olet sanomaan millä ihmisen tulee elää ja millä ei? Ja ihan vinkkinä, osta seuraavasta palkastasi kielioppikirja.
Velaksi ei kuulu elää.
Jeesus oli koronkiskureita vastaan.
Kymmenykset keisarille ja suku huolehtii lopusta.
Totta ja säästää tyynyn alle tai sukanvarteen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän ettei rahaa ole oikeasti olemassa?
Sehän se onkin suuri huijaus. Raha on hyvä vaihdantaväline ettei kaikilla tarvitse olla omia lehmiä ja muutenkaan tehdä kaikkea itse. Mutta sitten on pankit ja raha joka on vain numeroina...
Luulin että aloitus olisi koskenut sitä kuinka monelle täysipäiväselle työssäkävijälle joudutaan maksamaan tukia, koska muutoin heillä ei ole varaa ruokaan.
Luulin, että Ap on Teollisuusliiton puheenjohtaja. Sitten luin otsikkoa pidemmälle ja tuumin, ettei olekaan. Sitten tuumasin lisää ja ajattelin, että ehkä onkin.
Ihminen maksaa veroja. Robotti ei maksa.
Se on väärin, ja siksi ihmisen ei kuulu elää palkkatuloilla.
Robotin pitää maksaa veroja, joista ihmiselle maksetaan perustuloa, jotta pienemmänkin lisäarvon tuottava ihminen saa töitä elättääkseen osin sillä itsensä.
Joka ei työtä tee ei sen pidä leipääkään syömän!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli ihan huono olo lukiessa tota yhtä ketjua, jossa paasattiin miten saadaan kaksyytonnia osinkoa vuodessa. Siis se mitä mä ja moni muu saa palkkatuloa. Ihmisen kuuluu elää palkallaan eikä millään keinottelulla. Mä en tajua tota porukkaa joka vaan yrittää saada rahaa ja rahaa ja rahaa. Musta on niin hienoa saada tilipäivänä kiitos työstäni ja ostaa vaikka kotipizzaata kunnon pitsat.
Mä en ole yhtään yrittänyt. Perin kaiken, saanko mä saada pääomatuloja?
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet että ne rahat sijoittamiseen on pudonnut taivaalta tekemättä mitään?
Etkö osaa lukea? Sitähän ap juuri kritisoi, että joku vain yrittää aina saada ja saada rahaa. En mäkään niin jaksais elää.
t.perijä
Vierailija kirjoitti:
Kuule trolli, palkkatuloista sijoittamalla ne muut tulot on hankittu.Mutta ymmärrän kyllä että kaikkien äly ei tähän riitä.Voi aivot ylikuumeta kun koittaa miettiä mistä sitä ilmaista rahaa joka kk saisi.
Plakkatuloista..! Lol. Eiköhän kaikki oikeasti vaurastuneet ole yrittäjiä/lottoajia/yrittäjien perijöitä.
Köyhä, kateellinen ja katkera. Minä muuten olen tehnyt hyvät myyntivoitot kotipizzan osakkeella, että kiitos heidän liiketoimintansa tukemisesta.