Siis YÄK, uutuus Vihreät kuula -joulutortut! Kenenkähän idea?
Yrjö tulee, vaikka muuten pidänkin vihreistä kuulista ja joulutortuista
Kommentit (14)
Ei mitään yäk, ei niitä ole pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ihan ok. Tein viime vuonna, mutta ei onnistunut kuten kuvassa. Kuulat pomppi pitkin uunipeltiä pois torttujen päältä.
No ne oli viisaita kuulia :)
Hauska leikittely sinänsä.
Joulussa on kuitenkin hyvä olla perinteitä. Minulle siis mieluiten erikseen vihreät kuulat ja joulutortut, jälkimmäiset luumuhillolla ja perinteisillä sakaroilla.
Muutama torttu voi olla pasteijamallinenkin, vaikka niissä lapsena toisinaan kieli paloi täytteestä.
Tykkään vihreistä kuulista mutta tortuissa en ole niitä vielä maistanut. Kaupassa en ole nähnyt ja itse en ole viitsinyt tehdä kun kuullut niin paljon siitä kuulien luistelusta kuumina.
Mä tein vihreistä kuulista soppaa, hyvää tuli. Laitoin myös sekaan jauhenlihaa. 😋🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään yäk, ei niitä ole pakko ostaa.
No ei ois jotain maksamakkarapuuroakaan pakko ostaa. Sekin nyt vaan olisi yäk ja raaka-aineiden tuhlausta.
Kyllä kääntyy vihreän kuulan keksijä haudassaan, kun raikas maku ympätään rasvatorttuun.
Kuulostaa kieltämättä vähän ällöltä. Toki uskoisin, että periaatteessa joulutortut päärynämarmeladilla voisivat toimiakin.
Vierailija kirjoitti:
Joulussa on kuitenkin hyvä olla perinteitä. Minulle siis mieluiten erikseen vihreät kuulat ja joulutortut, jälkimmäiset luumuhillolla ja perinteisillä sakaroilla.
Muutama torttu voi olla pasteijamallinenkin, vaikka niissä lapsena toisinaan kieli paloi täytteestä.
Minustakin perinteinen malli muistuttaa kauniisti hakaristiä, ja ruskean mönjän päälle ripoiteltu valkoinen sokeri kuvastaa hienosti valkoista ylivaltaa.
Idea on tullut tietysti vihreiden kuulien valmistajalta.
Ei kylläkään mikään uutuus ole.
Ensi vuonna sitten "yäk - uutuus, luumumarmeladijoulutortut, kenenkähän idea".
Luumulla on vieläpä funtionsa siinä joulutortussa. Saadaan rasvainen mönjä sulatettua läpi ruuansulatuskanavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin perinteinen malli muistuttaa kauniisti hakaristiä, ja ruskean mönjän päälle ripoiteltu valkoinen sokeri kuvastaa hienosti valkoista ylivaltaa.
Kaikkien salaliittojen ja illuminaattien synkkä pesäke on löytynyt. Pääpiruina Martat ja muut naamioituneet reptiliaanit
Jaa, ihan ok. Tein viime vuonna, mutta ei onnistunut kuten kuvassa. Kuulat pomppi pitkin uunipeltiä pois torttujen päältä.