Yksin baariin+
Nyt vihdoin mahdollisuus pitkästä aikaa nauttia hieman viiniä ja mieleni tekisi lähteä kaupungille, mutta kukaan kavereistani ei pääse mukaan. Lähtisitkö yksin?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös ihan vaan kaveriseuraa baariin, miehistä tai naisista, kuinka vaan. Tylsää mennä yksin, kun ei ole haku päällä.
Jos menee yksin baariin, ei välttämättä tarkoita, että on haku päällä. Voihan olla muuten vain fiilistelemässä. Aina voi myös sanoa, että oli hiukan raskas päivä ja tarvitset muutaman drinkin.
Niin, eihän se sitä tarkoita. Taisin vain ajatella sitä ainoaa kertaa, kun yksin menin baariin, ja ainoat, kenestä sai juttuseuraa, oli miehet, kenellä oli haku päällä.
En tiedä, mutta voi olla, että baarissa tuo seuranhakeminen saattaa toisinaan hieman ylikorostua baaressa, ainakin kahdesta syystä. Ensiksi. Alkoholi poistaa estoja sen syyksi laitetaan ja vieiritetään omia enemmän ja vähemmän mairitteleva käytös; ikäänkuin alkoholin alaisena olsi lupa tehdä hölmöyksiä ja typeryyksiä ja sellaisia asioita, joita ei selvänä voisi. Toiseksi Itseäni kiinnostaisi tietää, mitkä oikeataan ovat ne paikat joissa on täysin sosiaalisesti hyväksyttyä ja mahdollista pyrkiä tutustumaan, mahdollsesti entuudestaan&nhttps://www.vauva.fi/keskustelu/3312599/yksin-baariin?page=2#comment-35… bsp; tuntemattomaan puoleena vetävältä vaikuttavaan vastakkaisen sukupuolen edustajaan? - Tiedän kyllä, että voihan sitä yrittää ja kokeilla vaikka lähikaupan parkkipaikalla. Mutta heloosti niistä tulee mielikuva että saa toisessa aikaan vain reaktion, että mitä hel-vet-tiä tuo mies aikoi. Toisaalta ei se avauksen tekeminen baarissakaan ole aina vaivatonta.
Eipä siinä isoa vahinkoa tapahtunut, kohteliaisuudesta juttelin kyllä, mutta tosiaan vähän tylsää yrittää selittää, ettei hae sellaista seuraa. Joskus olisi kiva vaan tutustua uusiin ihmisiin, ilman mitään seksiaikeita tms. Eikö muut sitten, olenko ainut? Haluisin baariin vain viattomasti pitämään hauskaa. Olen hauskan seuran kaipuussa, mutta en seksiseuran. Mulla on jo miesystävä sitä varten.
Ymmärrän täysin mitä kirjoitat. - En minäkään kaipaa seksiseikkailuita, jonkun ennestään itselleni vieraan tai lähes vieraan kanssa. Eli et ole ainoa. Ja itselläni ei ole edes niin erinomaista ja hyvää syytä kuin, että voisin vedota parisuhteen olemassa oloon.
Missä me samanhenkiset voidaan kohdata? Nytkin haluan mennä jonnekin, mutta en viitti, kun epäilen jo valmiiksi, miten käy... huoh.
Mullakin on tosi usein tää sama tilanne. Vanhat ystävät ovat eri elämäntilanteessa kuin minä, eikä baariseuraa enää löydy... Enkä enää tunne kaupungin baari/yökerhotarjontaakaan, niin sekin nostaa kynnystä lähteä ihan yksin. Olen 36v. nainen.
Haluisin myös tosiaan baariseuraa. Missä kaupungissa asut? Olen 32 ja nainen.
Itsellä on ihan laidasta laitaan kokemuksia. Joskus olen istunut pöydässä jutellen ventovieraan naisen ja miehen kanssa, jotka sattuivat siihen tulemaan. Joskus olen mennyt juttelemaan naiselle ja se on johtanut yhdenillan juttuun. Joskus olen jutellut parille naiselle, joista kumpaakaan ei voinut vähempää kiinnostaa. Kerran juttelin pitkin iltaa naiselle, joka oli parisuhteessa ja joka oli kaverinsa kanssa baarissa. Kerran olin tanssilattialla ja siitä jonkun naisen kanssa tanssittiin ties minkälaisissa eri asennoissa.
Kuitenkin aina se yksin oleminen on vähän vaikeaa, kun ei tiedä mihin ilta johtaa vai johtaako mihinkään.
M39
Minä lopetin yksin baarissa käymiset kolmekymppisenä, kun en vain osannut tai uskaltanut aloittaa juttua kenenkään kanssa, eikä kukaan tullut minun juttusille. Työ- ja harrastuskavereiden kanssa on kiva mennä baariin, mutta heidän seurassa tapaa tosi harvoin ketään uutta. Kumppaniakaan ei löytynyt ja lakkasin jo kauan sitten yrittämästä. Ajattelin, että oma vika, mutta terapeutti puhuu lapsuudessa opitusta tavasta selviytyä turvattomien ja epäluotettavien ihmissuhteiden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin yksin baarissa käymiset kolmekymppisenä, kun en vain osannut tai uskaltanut aloittaa juttua kenenkään kanssa, eikä kukaan tullut minun juttusille. Työ- ja harrastuskavereiden kanssa on kiva mennä baariin, mutta heidän seurassa tapaa tosi harvoin ketään uutta. Kumppaniakaan ei löytynyt ja lakkasin jo kauan sitten yrittämästä. Ajattelin, että oma vika, mutta terapeutti puhuu lapsuudessa opitusta tavasta selviytyä turvattomien ja epäluotettavien ihmissuhteiden keskellä.
No voi harmi. Pitäis voida irrotella välillä. Ankeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös ihan vaan kaveriseuraa baariin, miehistä tai naisista, kuinka vaan. Tylsää mennä yksin, kun ei ole haku päällä.
Jos menee yksin baariin, ei välttämättä tarkoita, että on haku päällä. Voihan olla muuten vain fiilistelemässä. Aina voi myös sanoa, että oli hiukan raskas päivä ja tarvitset muutaman drinkin.
Niin, eihän se sitä tarkoita. Taisin vain ajatella sitä ainoaa kertaa, kun yksin menin baariin, ja ainoat, kenestä sai juttuseuraa, oli miehet, kenellä oli haku päällä.
Eihän se haittaa mitään. Pieni hakkailu humalassa on hauskaa. Enemmän kummeksun meidän ’vapaamielistä’ kulttuuria, joka ei kuitenkaan sallisi naisten lähteä baariin ilman saattajaa. Se h-sana.
Ei mulle tullut halpa olo, vain tosi vaivaantunut. Ensinnäkin vaikeaa olla yksin, ja toisekseen vähän huono omatunto, että juttelen haku päällä olevien kanssa, vaikkakin viattomasti.
Tää on nyt tätä taas. Muut voi kuvitella ihan vapaasti mitä haluavat. Pääasia on, että itse tietää mitä tekee. Miehet nyt muutenkin kuvittelee joka asiassa jotain piilomerkityksiä. Heti on muka jotain mielessä, jos esim. kumartuu sitomaan kengännauhoja. Sitä muka pyllistelee.
No, menikö AP baarin ja mitä sitten tapahtui?
Menikö kukaan baariin ja miten meni?
Karaokepaikkoihin on helppo mennä yksinkin. Siellä oon monet kerrat saanut juttuseuraa kun oon ollut yksin, kokeilkaa? Ei tarvi välttämättä laulaa, voi vaan kuunnella. Musiikista, biiseistä ja artisteista on helppo aloittaa juttelu. Yökerhoon en menis yksin.