Kenen nimissä kotinne on? Kuka omistaa tai kenellä on vuokrasopimus?
Kommentit (14)
Anteeksi, etta kirjoitan ilman " aakkosia" mutta taalla Dublinissa ei nappiksessa niita ole laisinkaan..
Asutaan kustannussyistä heidän omistamassa osakkeessa tällä hetkellä, kun rakennetaan omaa.
T. Ap, jonka mies omistaa myös yksin kaiken
Kuulostaa sairaalta, mutta ei todellisuudessa sitä ole:)
asumme avoliitossa. En halunnut osaa enkä arpaa lainoihin enkä taloon.
Meillä siksi näin, koska mies kerennyt hankkia omaisuutta jo ennen tapaamistamme ja ed. asuntokin oli luonnollisesti hänen nimissään. Minä olen opiskellut ja ollut lasten kanssa kotona. Työelämää takana vasta niin vähän, ettei omaisuutta ole kerennyt karttumaan. En halua mieheltäni hyväntekeväisyyttä, toisaalta olen uhrannut monta vuotta työelämästäni yhteisten lastemme hyväksi, eli aika kaksipiippuinen juttu... Eli olishan se aika epäreilua että jäisin täysin puille paljaille jos ero tulisi. Toisaalta en koe olevani oikeutettu puoleen talosta ym. omaisuudesta.
Kyllä siinä miehenkin nimi mainitaan, mutta mun nimissä se on.
ja aimmin kun oltiin vuokralla niin sopimus oli kummankin nimellä.
Avomies ei omista mitään mun talosta eikä tule koskaan omistamaankaan. Toinen juttu on sitten kun joskus hankitaan yhteinen talo. Tää nykyinen kun on ollut mun jo ennen kuin mentiin yksiin.
Tyhmä kysymys, eikös sen ole pakko ollakin? :D
Vierailija:
Meillä siksi näin, koska mies kerennyt hankkia omaisuutta jo ennen tapaamistamme ja ed. asuntokin oli luonnollisesti hänen nimissään. Minä olen opiskellut ja ollut lasten kanssa kotona. Työelämää takana vasta niin vähän, ettei omaisuutta ole kerennyt karttumaan. En halua mieheltäni hyväntekeväisyyttä, toisaalta olen uhrannut monta vuotta työelämästäni yhteisten lastemme hyväksi, eli aika kaksipiippuinen juttu... Eli olishan se aika epäreilua että jäisin täysin puille paljaille jos ero tulisi. Toisaalta en koe olevani oikeutettu puoleen talosta ym. omaisuudesta.
koska olemme tyhmiä; jos olisimme merkinneet omistussuhteen 51% ja 49% olisimme voineet säilyttää toisen mahdollisuuden ostaa asunto ilman varainsiirtoveroa.
Tosin meillä paperi joka oikeuttaa minut asumaan talossa avioeron sattuessa kunnes lapsemme muuttavan pois kotoa, ilmaiseksi.