Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehen eksän mukaan mies on narsisti...

Vierailija
10.11.2018 |

Mutta itse en huomaa varomerkkejä, voinko olettaa, että nainen on hullu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä välttämättä häntä hulluna pitäisi. - Mutta hieman värittyneenä ja puolueellisena hänen sanomisia saattaisin pitääka koskevat hänen exäänsä ja joka on ilm. suhteesa sinun kanssasi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet miehen tuntenut... kuinka kauan? 

DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:[7]

suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;

keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;

uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;

vaatii korostunutta ihailua;

mielestään oikeus erityiskohteluun;

muiden hyväksikäyttö;

empatian puute;

kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja

ylimielisyys ja röyhkeys

https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö

On mahdollista, että narsistiksi toista haukkuva on itse hylätty narsisti.

Vierailija
4/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Lopeta kyökkidiagnosointi. Eksänkin pitäisi.

Eksä voi olla katkeroitunut erosta ja haluaa vahingoittaa suhdettanne. Tai hän voi olla myös aidosti tuossa uskossa, mutta väärässä. Tai hän voi olla oikeassa, ja yrittää auttaa sinua kertomalla miehestä, mutta sinä vaan olet niin ensihuumassa, ettet halua nähdä totuutta.

Tuossa on tasan kolme vaihtoehtoa.

Kannattaa silti vähän olla varovainen ja katsoa, miten mies kohtelee muita ihmisiä kuin sinua. Sinuun hän toki yrittää suhteen alussa tehdä vaikutuksen ja hurmausmoodi on päällä, mutta katso, miten hän esimerkiksi kohtelee ystäviä ja puhuu muista. Pyrkiikö dominoimaan ihmisiä, määräilemään sinua ja suuttuuko ja alkaako ilkeäksi, kun ei onnistu? Saako kaikissa ristiriitatilanteissa asian käännettyä niin päin, että vika on aina muissa, ei koskaan hänessä? Puhuuko muista selän takana aina ilkeään sävyyn ja kateellisesti? Hyväksyykö sen, että asioista voi joku olla perustelluista syistä eri mieltä hänen kanssaan, vai näkeekö vain oman puolensa asioista?

Vaikka miehessä olisikin noita piirteitä, hän ei silti välttämättä ole narsisti. Diagnosointi ei ole sinun, vaan psykiatrin tehtävä. Mutta jos hänessä on noita piirteitä, en ainakaan minä jatkaisi suhdettä. Riski sille, että elämästä tulee todella vaikeaa on kumminkin melkoisen iso.

Vierailija
5/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis narsistihan on aivan ihana ensalkuun. Ei edes ole semmoisia "merkkejä", mitä huomata. Ellei huomaavaisuus, rakastettavuus ja lähestäydellisyys ole niitä - ja on miehiä, jotka ovat sellaisia ihan ilman narsismiakin. 

Vierailija
6/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis narsistihan on aivan ihana ensalkuun. Ei edes ole semmoisia "merkkejä", mitä huomata. Ellei huomaavaisuus, rakastettavuus ja lähestäydellisyys ole niitä - ja on miehiä, jotka ovat sellaisia ihan ilman narsismiakin. 

... lähes täydellisyys on epäilyttävää :)

Vierailija
7/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä välttämättä häntä hulluna pitäisi. - Mutta hieman värittyneenä ja puolueellisena hänen sanomisia saattaisin pitääka koskevat hänen exäänsä ja joka on ilm. suhteesa sinun kanssasi.  

Niin ja toisinkinpäin. Toinen nainen rupesi nimittelemään miestäni ja minua narsistiksi ym. kun tuli jätetyksi kun mies laitettiin valitsemaan. Hän, tämä toinen nainen on itse todistettavasti mt-potilas jo pitkälti historiassaan ja edelleen, tässä sen enempää siitä kertomatta.

Vierailija
8/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin olen narsisti muutamien ihmisten mielestä, toisten mielestä sitten taas en.

Kokeilepa kieltäytyä jostain mitä mies odottaa/olettaa saavansa. Esimerkiksi seksi tai peru tapaaminen oman huonon olon tms. takia. Suuttuuko tai vaikuttaako peittelevän ärtymystä ei:n sanomisesta? Vai onko empaattinen ja ymmärtää, vaikka olisi pettynyt?

Vierailija
9/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki exät oo hulluja?

Vierailija
10/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele!! Lähes kaikkien mielestä niitten eksä on narsisti.

Vierailija
11/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä millainen ex oli. Jos ei osaa sanoa yhtään hyvää asiaa niin ex voi olla oikeassa.

Vierailija
12/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exähän on tietysti luotettava diagnoosin tekijä. 😂

Vierailija
13/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja toisinkinpäin. Toinen nainen rupesi nimittelemään miestäni ja minua narsistiksi ym. kun tuli jätetyksi kun mies laitettiin valitsemaan. Hän, tämä toinen nainen on itse todistettavasti mt-potilas jo pitkälti historiassaan ja edelleen, tässä sen enempää siitä kertomatta.

Siis miehelläsi kaksi naista yhtä aikaa, normi käytöksenä pidät? Musta järkevin toi nainen joka pääsi teistä molemmista eroon.Lycka till ens kerralla kun miehesi taas pääsee valitsemaan,toivottavasti valitsee sut taas.

Vierailija
14/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sun miehelle, että uhkaa sitä eksää kunnianloukkaussyytteellä. Mun eksä kanssa levitti tota narsistijuttua musta. Puhui sitä niin, että levisi joka puolelle, ja alkoi vaikuttaa mun elämään. Ilmoitin, että nyt teen ilmoituksen, jos touhu ei lopu.

Mun eksä oli itse suhteessa se, joka oli käyttäytynyt kamalasti. Valehteli, petti toistuvasti jne.

Vierailija
15/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä millainen ex oli. Jos ei osaa sanoa yhtään hyvää asiaa niin ex voi olla oikeassa.

Ei minulla ainakaan löytyisi mitään hyvää sanottavaa eksästä, joka levittää musta narsistijuoruja...

Vierailija
16/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehelläsi kaksi naista yhtä aikaa, normi käytöksenä pidät? Musta järkevin toi nainen joka pääsi teistä molemmista eroon.Lycka till ens kerralla kun miehesi taas pääsee valitsemaan,toivottavasti valitsee sut taas.

Siis jäi kiinni toisesta naisesta ja lopetti kun joutui valitsemaan. Muuten kunnon mies ja hyvä isä. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, elämä opettaa ja jokainen ansaitsee toisen tilaisuuden. Sitähän ei tämä toinen nainen hyväksynyt kun ei ole ihan kaikki kunnossa todellakaan, heittäytyi mustasukkaiseksi ja kostonhimoiseksi mitä ei terve ihminen tee suuttuneenakaan.

Vierailija
17/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin olen narsisti muutamien ihmisten mielestä, toisten mielestä sitten taas en.

Kokeilepa kieltäytyä jostain mitä mies odottaa/olettaa saavansa. Esimerkiksi seksi tai peru tapaaminen oman huonon olon tms. takia. Suuttuuko tai vaikuttaako peittelevän ärtymystä ei:n sanomisesta? Vai onko empaattinen ja ymmärtää, vaikka olisi pettynyt?

Tuolla perusteella teet diagnooseja 🤣😂🤣

Pettymyksentunne on ihan normaali reaktio. Ärtymyskin on.

Pitäisin huolestuttavampana ihmistä, joka aina levittää ison hymyn kasvoille, kun jotain harmillista tapahtuu.

Vierailija
18/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä korvan taa laittaisin. Itse en aikoinani kuunnellut ja maksoin siitä kovan hinnan. Olin vielä niin tyhmä että en opikseni ottanut ja haksahdin sen jälkeen uudestaan ja se käytti kaikki edellisen miehen tiedot minun elämäni helvetiksi tekemiseen. Nyrkkisääntönä jos on liian hyvä ollakseen totta se on. Narsistit myös valehtelee, vaikuttaa todella henkisesti tasapainoisilta mutta hetkittäin naamio saattaa tippua ihan yllättävissä asioissa. Narsistilla on myös aina ystäviä jotka tukee ja peittelee narsistin tekemisiä ja oikeaa persoonaa. Ja sitten tietysti kaikki narsistin exät on hulluja tai ainakin ne jotka on päässyt pakoontai ei ole koukussa narskuun. Lisäksi narsisti ei ikinä halua puhua entisistä parisuhteistaan ja käyttää tekosyynä menneet on menneitä ja exät on exiä lausetta, mikä ei todellakaan heillä pidä paikkansa. Ja sorry nyt vaan naiset mutta harvempi nainen haluaa exäänsä takaisin, että on aikamoista itselleen paskan puhumista se. Naisilta ei miehiä puutu. Ei ole tarvetta roikkua entisissä.

Vierailija
19/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on väärä kuva narsisteista juurikin siitä syystä, että jokaisesta ihmisestä löytyy narsistin piirteitä jonkin verran, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Oisko yksi syy jopa siinä, että ihminen kasvatetaan usein länsimaissa, minäminäminä periaatteella (varsinkin usa:ssa). Varmaan melkein jokainen jätetty nainen/mies väittää riitaisissa eroissa, että ex oli narsisti, koska on helpompi syyttää sitä toista osapuolta, kuin peiliä. Yleensä sellainen henkilö joka diagnoosin on saanut ammattilaiselta niin sellainen ihminen ei pysty peittämään sitä ikävää luonnettaan vaikka kuinka yrittäisi. Yleensä ne piirteet on olemassa siellä taustalla mutta niihin ei osaa kiinittää huomiota ennen, kuin on liian myöhäistä tai oppinut tuntemaan henkilön tarpeeksi hyvin. Kuten joku kirjoitti aikaisemmin, että seuraamalla miten henkilö kohtelee jo ennalta tuttuja ihmisiä. Niitä ihmisiä on harvassa ketkä käyttäytyisi täysin luonnollisesti jokaisessa tilanteessa. Yleensä muistisairauden alkuvaiheessa oleva ihminenkin osaa skarpata juuri sen pienen ratkaisevan hetken ja näytellä, kun tehdään muistitutkimuksia (Enkä tarkoita nyt MMSE:tä vaan asiakkaan ensiarvointia).

Vierailija
20/30 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, toisaalta voi olla niin että mies on narsisti ja ex haluaa varoittaa, toisaalta voi olla niin että mies ei ole narsisti ja ex vain sanoo niin. Itse jättäisin exän sanomisen muistiin siihen reagoimatta ja siinä tapauksessa että jos jossain vaiheessa miehessä alkaa jokin tuntua olevan vialla niin saattaisin ottaa exään yhteyttä ja kysellä asioista tarkemmin. Itse myös narsistin exänä varoittaisin uutta naista, mutta en odottaisi hänen reagoivan asiaan ennen kuin saa asian itse selville, toisaalta joku voi tosiaan aiheettomasti exää kutsua narsistiksi niin oikeastaan ei voi tietää onko totta vai ei ennen kuin tutustuu paremmin mieheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi