Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasatama = järkyttävä slummi ja Redi = ankea ahdistava sokkelo

Vierailija
10.11.2018 |

Outo ihmiskoe menossa Helsingissä, millaisissa asuinympäristöissä ihminen kykenee elämään menettämättä järkeään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet aika herkkä järkyttymään ja ahdistumaan.

Vierailija
22/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon on tuota Rediä haukuttu, että taidanpa tehdä täältä Pirkanmaalta turistimatkan sinne, kunhan koronatilanne vähän helpottaa. Pitää ihan omin silmin nähdä, minkälainen labyrintti se on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin uudet asuntoalueet näyttävät kilpailevan sillä, mikä on rumin ja ankein. Ei osata rakentaa kaunista ja viihtyisää. Kalasatamakin täyttyy vuokralaisista, joille kela maksaa kalliit neliöt. Itse en ostaisi asuntoa tuolta.

Vierailija
24/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä alue niille, jotka saavat jotain hyödyllistä irti, esim. merinäkymät. Lisäksi tuommoinen alue jolla asuu vain hyvätuloisia, on turvallinen omille lapsille. Sieltä puuttuu slummin olennaisimmat elementit, kuten päihteet ja rikollisuus. Mutta perheettömiä tiiliseinämaiseman ostaneita en kyllä ymmärrä. Sillä hintatasolla saisi ihan mukavankin ympäristön itselleen jostain muualta.

Boldasin. Helsingin antisegregaatiostrategia ei taida olla tuttu. Tuollaisia alueita ei tehdä ja olemassa olevista yritetään päästä eroon. Saattaa toimia, ainakin hyvätuloiset häippäsee.

Vierailija
25/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redi on kieltämättä epämiellyttävän luolamainen ja aluksi kesti kauan, että opin siellä suunnistamaan. Mutta sitten aloin tehdä siellä tarvittavat ostokset kun se on työmatkani varrella, aiemmin olin käynyt Itiksessä jonka vieressä asun. Redissä ei yleensä ole tolkuttomia jonoja, hirveää huutoa ja mekkalaa eikä tiettyjen miesryhmien kokoontumisia (nyt koronan aikaan tämä ilmiö jatkuu Itiksessä kuin mitään koronaa ei olisikaan, ei mennä tekemään välttämättömiä ostoksia ja lähdetä vaan maleksitaan kauppakeskuksessa isoissa joukoissa ja ilman maskia tietysti).

Vierailija
26/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueen lopulliseen pimentoon jättävistä kolosseista on rakennettu vasta ensimmäiset. Itä-Pasila alkaa näyttää näiden uusimpien (Keski-Pasila/Tripla ja Kalasatama/Redi) rinnalla idylliseltä pientaloalueelta.

Vierailija
27/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi Kalasataman taloissa on iso hämähäkkiongelma! :o Kuulemma parvekkeet täynnä laivakonteista kömpineitä hämppejä. Nice. Ei ole tullut mieleenkään, että uusissa kerrostaloissa kaukana metsistä voisi joutua kärsimään hämähäkeistä...

Vierailija
28/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi Kalasataman taloissa on iso hämähäkkiongelma! :o Kuulemma parvekkeet täynnä laivakonteista kömpineitä hämppejä. Nice. Ei ole tullut mieleenkään, että uusissa kerrostaloissa kaukana metsistä voisi joutua kärsimään hämähäkeistä...

Ei prkl :o  Jotain tarantellahirvityksiäkö siellä tallustelee? :o

Vierailija
29/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on todella paljon ankean näköisiä alueita kuten Pasila tai  merinäköalalla esim. Merihaka. Siihen nähden Kalasatama ei mitenkään erotu joukosta.

Vierailija
30/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos sinne olisi vielä rakennettu se suurm'oskeija. Se olisi ollut 12 kertaa Hgin tuomiokirkon kokoinen.

Vierailija
31/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei prkl :o  Jotain tarantellahirvityksiäkö siellä tallustelee? :o

Laivakonteista...?😁

Ja ainakin nää mun näkemäni hämikset täällä on olleet sellasia ihan pieniä, ei edes niitä inhoja pitkäjalkaisia.

Vierailija
32/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redi on mun mielestä selkein kauppakeskus jossa olen käynyt.

Asuinalueena kyllä vähemmän mukava

Vierailija
33/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redi on mun mielestä selkein kauppakeskus jossa olen käynyt.

Asuinalueena kyllä vähemmän mukava

Sello on selkein kauppakeskus, jossa olen pääkaupunkiseudulla käynyt. Suorakulmio on selkeä muoto ja se iso keskiaukea helpottaa suunnistamista, kun näet muutkin liikkeet kuin vain sen, jossa seisot. Kaarelle pisteet samasta avoimuudesta, siellä tosin liukuportaat tokaan kerrokseen on epäloogiset, kun ylös pääsee mutta alas pitää tulla jotain muuta reittiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän