Kalasatama = järkyttävä slummi ja Redi = ankea ahdistava sokkelo
Outo ihmiskoe menossa Helsingissä, millaisissa asuinympäristöissä ihminen kykenee elämään menettämättä järkeään.
Kommentit (33)
Niin paljon on tuota Rediä haukuttu, että taidanpa tehdä täältä Pirkanmaalta turistimatkan sinne, kunhan koronatilanne vähän helpottaa. Pitää ihan omin silmin nähdä, minkälainen labyrintti se on!
Helsingin uudet asuntoalueet näyttävät kilpailevan sillä, mikä on rumin ja ankein. Ei osata rakentaa kaunista ja viihtyisää. Kalasatamakin täyttyy vuokralaisista, joille kela maksaa kalliit neliöt. Itse en ostaisi asuntoa tuolta.
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä alue niille, jotka saavat jotain hyödyllistä irti, esim. merinäkymät. Lisäksi tuommoinen alue jolla asuu vain hyvätuloisia, on turvallinen omille lapsille. Sieltä puuttuu slummin olennaisimmat elementit, kuten päihteet ja rikollisuus. Mutta perheettömiä tiiliseinämaiseman ostaneita en kyllä ymmärrä. Sillä hintatasolla saisi ihan mukavankin ympäristön itselleen jostain muualta.
Boldasin. Helsingin antisegregaatiostrategia ei taida olla tuttu. Tuollaisia alueita ei tehdä ja olemassa olevista yritetään päästä eroon. Saattaa toimia, ainakin hyvätuloiset häippäsee.
Redi on kieltämättä epämiellyttävän luolamainen ja aluksi kesti kauan, että opin siellä suunnistamaan. Mutta sitten aloin tehdä siellä tarvittavat ostokset kun se on työmatkani varrella, aiemmin olin käynyt Itiksessä jonka vieressä asun. Redissä ei yleensä ole tolkuttomia jonoja, hirveää huutoa ja mekkalaa eikä tiettyjen miesryhmien kokoontumisia (nyt koronan aikaan tämä ilmiö jatkuu Itiksessä kuin mitään koronaa ei olisikaan, ei mennä tekemään välttämättömiä ostoksia ja lähdetä vaan maleksitaan kauppakeskuksessa isoissa joukoissa ja ilman maskia tietysti).
Alueen lopulliseen pimentoon jättävistä kolosseista on rakennettu vasta ensimmäiset. Itä-Pasila alkaa näyttää näiden uusimpien (Keski-Pasila/Tripla ja Kalasatama/Redi) rinnalla idylliseltä pientaloalueelta.
Kaiken lisäksi Kalasataman taloissa on iso hämähäkkiongelma! :o Kuulemma parvekkeet täynnä laivakonteista kömpineitä hämppejä. Nice. Ei ole tullut mieleenkään, että uusissa kerrostaloissa kaukana metsistä voisi joutua kärsimään hämähäkeistä...
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi Kalasataman taloissa on iso hämähäkkiongelma! :o Kuulemma parvekkeet täynnä laivakonteista kömpineitä hämppejä. Nice. Ei ole tullut mieleenkään, että uusissa kerrostaloissa kaukana metsistä voisi joutua kärsimään hämähäkeistä...
Ei prkl :o Jotain tarantellahirvityksiäkö siellä tallustelee? :o
Helsingissä on todella paljon ankean näköisiä alueita kuten Pasila tai merinäköalalla esim. Merihaka. Siihen nähden Kalasatama ei mitenkään erotu joukosta.
Miettikää jos sinne olisi vielä rakennettu se suurm'oskeija. Se olisi ollut 12 kertaa Hgin tuomiokirkon kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl :o Jotain tarantellahirvityksiäkö siellä tallustelee? :o
Laivakonteista...?😁
Ja ainakin nää mun näkemäni hämikset täällä on olleet sellasia ihan pieniä, ei edes niitä inhoja pitkäjalkaisia.
Redi on mun mielestä selkein kauppakeskus jossa olen käynyt.
Asuinalueena kyllä vähemmän mukava
Vierailija kirjoitti:
Redi on mun mielestä selkein kauppakeskus jossa olen käynyt.
Asuinalueena kyllä vähemmän mukava
Sello on selkein kauppakeskus, jossa olen pääkaupunkiseudulla käynyt. Suorakulmio on selkeä muoto ja se iso keskiaukea helpottaa suunnistamista, kun näet muutkin liikkeet kuin vain sen, jossa seisot. Kaarelle pisteet samasta avoimuudesta, siellä tosin liukuportaat tokaan kerrokseen on epäloogiset, kun ylös pääsee mutta alas pitää tulla jotain muuta reittiä.
Ap, olet aika herkkä järkyttymään ja ahdistumaan.