Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasatama = järkyttävä slummi ja Redi = ankea ahdistava sokkelo

Vierailija
10.11.2018 |

Outo ihmiskoe menossa Helsingissä, millaisissa asuinympäristöissä ihminen kykenee elämään menettämättä järkeään.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Redi on kyllä perseestä, tuurilla löytää jotain jos löytää ja nettisivut on aivan surkeat.

Vierailija
2/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin ole kamalasti slummeissa käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä alue niille, jotka saavat jotain hyödyllistä irti, esim. merinäkymät. Lisäksi tuommoinen alue jolla asuu vain hyvätuloisia, on turvallinen omille lapsille. Sieltä puuttuu slummin olennaisimmat elementit, kuten päihteet ja rikollisuus. Mutta perheettömiä tiiliseinämaiseman ostaneita en kyllä ymmärrä. Sillä hintatasolla saisi ihan mukavankin ympäristön itselleen jostain muualta.

Vierailija
4/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin ole kamalasti slummeissa käynyt?

No kerro mulle, miten poikkeaa Kalasatamasta. Juoksevaa lämmintä vettä lukuunottamatta.

Vierailija
5/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus seuraa muutaman vuoden päästä perässä, noilla ankeustasoilla.

Vierailija
6/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redi on kyllä pakko itse kokea, jos ette usko, miten karseaksi voi kauppakeskuksen suunnitella! Ikkunaton, ankea, pimeä, ahdas, labyrinttimäinen, ahdistava, epälooginen, ruma, matalakattoinen painajainen. Oli pakko itse käydä tsekkaamassa, eikä toista kertaa tule. Käyn mielummin vaikka Kontulan ostarilla...

Vierailija
7/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kolme ensimmäistä sanaa paljastivat hänet hysteeriseksi av-mammaksi, joka ei ymmärrä muusta kuin väsyneestä trollaamisesta, loppua en viitsinyt edes lukea.

Vierailija
8/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Redin työntekijöille.

Vierailija
9/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redi on kyllä pakko itse kokea, jos ette usko, miten karseaksi voi kauppakeskuksen suunnitella! Ikkunaton, ankea, pimeä, ahdas, labyrinttimäinen, ahdistava, epälooginen, ruma, matalakattoinen painajainen. Oli pakko itse käydä tsekkaamassa, eikä toista kertaa tule. Käyn mielummin vaikka Kontulan ostarilla...

Kontulan ostarilla ei sentäs eksy niinkuin Redissä.

Vierailija
10/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ap

Vierailija
11/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontulan ostarilla ei sentäs eksy niinkuin Redissä.

Kontulan ostarilla on vappu joka päivä.

Vierailija
12/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdein mainoslause maailmanhistoriassa on "Redi - moderni versio eurooppalaisesta kantakaupungista"

Wtf?

Vierailija
13/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Se katto ottaa jollain käytävillä melkein kalloon kiinni..mietittiin että onko se oikeasti piirretty noin vai onko joku mokannut rakennusvaiheessa. Tuohon kun lisää maksullisen parkin niin eipä tartte käydä, vaikka kauppavalikoima olisi hyvä.

Vierailija
14/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatamaan mä muuttaisin koska vaan, mutta ei taida rahat riittää.

Redistä oon samaa mieltä. Redi on ku sellanen painajainen, jossa olet myöhässä ja pitäisi löytää paikkaan x, mutta et löydä tietä sokkelossa, edessäsi on vain uusia mutkia ja umpikujia.

Vierailija
15/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs täällä nyt kirjoitellaan? Redi on on erittäin onnistunut kauppakeskus. Kyllä opitte suunnistamaan kun käytte tarpeeksi usein. Monenlaista liikettä on saatu mahdutettua ja on viihtyisä ravintolamaailma.

Vierailija
16/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatama on hyvällä paikalla meren rannalla, mutta rakennettu todella ankeaksi. Vähäisiä paikkoja pääkaupunkiseudulla, jota ajatellessakin rupeaa sielua palelemaan.

Vierailija
17/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Se katto ottaa jollain käytävillä melkein kalloon kiinni..mietittiin että onko se oikeasti piirretty noin vai onko joku mokannut rakennusvaiheessa. Tuohon kun lisää maksullisen parkin niin eipä tartte käydä, vaikka kauppavalikoima olisi hyvä.

Minä olen 178 cm pitkä minustakin tuntui, että minä hetkenä hyvänsä kolautan otsani välikattoon. Hirveän ahdistavaa, kun katto roikkuu niin matalalla. Ihan kuin jonnekin hobitinkoloon olisi eksynyt.

Ja tosiaan kuten joku jo sanoi: Redissä haahuilu muistuttaa sellaista painajaista, jossa pitäisi löytää joku tai jokin, mutta edessä on aina vaan uusia labyrinttejä ja tienhaaroja, jotka johtavat aina mystisesti kulkemaan ympyrää, etkä koskaan pääse perille. Kylmä paniikkihiki siellä meinasi pikkuhiljaa tulla, vaikken mistään fobioista kärsimään. Aivan hirveä paikka.

Vierailija
18/33 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että Redistä on tehty noin ahdistava kolo. Nykypäivän kauppakeskukset kun ovat niin avaria, valoisia,katot lasia jne.

Vierailija
19/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin vakavissani asunnon ostamista Kalasatamasta, ja kauppakeskus Redikin on siinä lähellä Kalasataman yhteydessä. Mutta kävin kolmessa asuntonäytössä, ensimmäisen asunnon ikkunoista sai katsella vastapäisen tummanruskean synkänoloisen talon seinää ja olohuoneesta oli suora näkymä toisen talon olkkariin. Eikä tilanne parantunut muissakaan  näytöissä, ei merellistä näkymää, vaan uskomattoman slummimaista , tiiviisti rakennettua, ahdistavaa, tuulista.

Sama koskee Rediä, siellä ei löydä mitään ilman  pitkäaikaista haahuilua, iäkkäänä ei edes jaksa ravata ympäriinsä ja ihmetellä missä sitä nyt ollaan. Etsitystä kaupasta ei jälkeäkään.

Ehei, en sittenkään muuta Kalasatamaan.

Vierailija
20/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 178 cm pitkä minustakin tuntui, että minä hetkenä hyvänsä kolautan otsani välikattoon. Hirveän ahdistavaa, kun katto roikkuu niin matalalla. Ihan kuin jonnekin hobitinkoloon olisi eksynyt.

Ja tosiaan kuten joku jo sanoi: Redissä haahuilu muistuttaa sellaista painajaista, jossa pitäisi löytää joku tai jokin, mutta edessä on aina vaan uusia labyrinttejä ja tienhaaroja, jotka johtavat aina mystisesti kulkemaan ympyrää, etkä koskaan pääse perille. Kylmä paniikkihiki siellä meinasi pikkuhiljaa tulla, vaikken mistään fobioista kärsimään. Aivan hirveä paikka.

Hyi. Kuulostaa ahdistavalta. En ole ko. paikassa käynyt enkä varmaan ihan äkkiä menekään. Mitä jos syntyisi joku paniikkitilanne, tulipalo esim. Kuulostaa että sieltä olisi hankala löytää nopeasti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan