Mistä osakkeista saa osinkoja joka kk?
Millainen osakesalkku kokonaisarvoltaan teillä on jos osinotuotto on yli 1000€/vuositasolla? Täällä neuvotaan sijoittamaan osakkeisiin mutta oma kokemus osingoista on muutama hassu sentti vuodessa. Ei ole pottikaan iso mutta oma arvio on että osakkeita pitäisi olla sadoillatuhansilla että osingot alkaisi olla millään tasolla merkitseviä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole tajunnut että osakkeita voi olla useista eri yhtiöstä. Näin helpostikin saa joka kuukausi osinkoja. Lisäksi on yhtiöitä jotka jakavat osinkoja kuukausittain. Minulla tulee 6 yhtiöstä kuukausittain, 24 yhtiöstä kvarttaaleittain ja 4 yhtiöstä puolivuosittain ja vain 8 yhtiöstä vuosittain osinkoja. Netto-osinkotuotto vaihtelee 6-7% välillä.
Vai on täällä kaikenmaailman jormaollilatkin vauvapalstailemassa :D
Mitä, tuohan vasta alkaa oleen jokseenkin siedettävästi hajautettu salkku. Tosin minulla teleala ja finanssisektorit ylipainossa, ja tätä olen korjaamassa. Nordeaa ja Sampota on tullut lisättyä kun hyvää kerrankin saa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Joistain ulkomaisista osakkeista saa osingon joka kuukausi.
BBD, Banco Bradesco Brasiliasta maksaa osingon joka kuukausi. Mutta ei se osinkotuotto ole mikään ihmeellinen, mutta joka kuukausi tulee jotain.
Kymmenet tuhannet riittää yli 1000 osinkoihin vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen osakesalkku kokonaisarvoltaan teillä on jos osinotuotto on yli 1000€/vuositasolla? Täällä neuvotaan sijoittamaan osakkeisiin mutta oma kokemus osingoista on muutama hassu sentti vuodessa. Ei ole pottikaan iso mutta oma arvio on että osakkeita pitäisi olla sadoillatuhansilla että osingot alkaisi olla millään tasolla merkitseviä.
Olet huono sijoittaja. Minulla on jo yli 3000 euron vuosittainen osinkovirta, Salkkuni on tällä hetkellä 65000 euroa, vuoden alussa se oli 48000 euroa.
Miten sattuukin aina, että ylivoimaisesti maailman parhaat sijoittajat päivystävät vauvapalstalla.
No eihän tuo ole kuin vajaa 5% tuotto, mikä nyt on ihan normaalia. Itse pyrin haalimaan 6-8% firmoja. Salkku aika lailla saman kokoinen, mutta on puolet rahastoja. Asunto, metsä, korko ja yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet huono sijoittaja. Minulla on jo yli 3000 euron vuosittainen osinkovirta, Salkkuni on tällä hetkellä 65000 euroa, vuoden alussa se oli 48000 euroa.
Miten sattuukin aina, että ylivoimaisesti maailman parhaat sijoittajat päivystävät vauvapalstalla.
No eihän tuo ole kuin vajaa 5% tuotto, mikä nyt on ihan normaalia. Itse pyrin haalimaan 6-8% firmoja. Salkku aika lailla saman kokoinen, mutta on puolet rahastoja. Asunto, metsä, korko ja yhdistelmä.
Arvonnousu "syö" päivänarvoon verrataessa osinkotuottoprosenttia. Netto-osinkotuotto verrattuna ostohintaan on sitten jo parempi.
On kyllä paljon erittäin typeriä kirjoituksia täällä.
HSEn adonis kirjoitti:
On kyllä paljon erittäin typeriä kirjoituksia täällä.
Tarkennatko vielä että mitkä, niin tiedetään oliko sinunkin yksi niistä.
Onko tää joku ammattisijoittajien kahvipaussihuvi vai onko ulkomaisilla osakkeilla satojentuhansien salkuilla pelaaminen ihan joka toisessa oerheessä arkipäivää?
Omat puenet säästöt menee parjattuun pankin rahastoon (tai itse asiassa kahteen) mutta kymmenessä vuodessa kokoon on saatu 30 000€ arvoinen sijoitus”salkku. Ja siitä nyt ei ole juuri mitään iloa milloinkaan; ehkä muutama kuukausi hoitomaksuja sitten joskus tulevaisuudessa.