Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä osakkeista saa osinkoja joka kk?

Vierailija
10.11.2018 |

Millainen osakesalkku kokonaisarvoltaan teillä on jos osinotuotto on yli 1000€/vuositasolla? Täällä neuvotaan sijoittamaan osakkeisiin mutta oma kokemus osingoista on muutama hassu sentti vuodessa. Ei ole pottikaan iso mutta oma arvio on että osakkeita pitäisi olla sadoillatuhansilla että osingot alkaisi olla millään tasolla merkitseviä.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko ja teksti aivan eri asiasta?

Tämä kommentoija ilmeisesti sijoittaa vain Hgin pörssiin kun ei mistään mitään tiedä.

Suomen ulkopuolelle sijoittavat tietävät paremmin.

Googlaaa REIT.

Lue uudestaan otsikko ja mieti liittyikö varsinainen teksti mitenkään siihen.

Vierailija
42/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osinkoja ei saa joka kuukausi, ne ns irtoavat yleensä keväällä, jokainen osake eri aikaan. Osinko on yleensä 1-4 prosenttia osakkeen arvosta, joka vuosi osinkoja ei makseta.

Eli hatusta vedettynä jos 1000 euroa pitäisi saada vuosittain niin sitten pitää olla osakkeita luokkaa 40 000 euroa.

Jotta osakkeista saisi keskituloisen vuosipalkkatulon, niin niitä pitäisi olla luokkaa 500 000 e

Osakkeiden tuotto perustuu kahteen asiaan osinkoihin ja osakkeiden arvon nousemiseen, joista ensimmäinen on varmempi ja toinen kuvitteellinen.

Jos haluat sijoittaa osakkeisiin, mutta et osaa, halua tai pysty miettimään, mihin kannattaa sijoittaa, sijoita Nordnetin pohjooismaihin rahastoihin, ne ovat kuluttomia ja nousevat samaa tahtia mitä osakkeet pörssissä keskimäärin nousevat. Saadut osingot menevät automaattisesti rahasto-osakkeisiin, joten verotusongelmia ei ole. Tuloja niistä ei siis tule, mutta omaisuus kertyy ilman maksuja pankille ja pitkässä juoksussa saat osakkeiden tuoton itsellesi. Voit sijoittaa vain pienen summan joka kuukausi ja voit lopettaa sijoittamisen koska vaan.

Haloo, ei pelkästään Suomeen kannata sijoittaa eikä pelkästään rahastoihin.

Ihanko  oikeasti sulle riittäis työelämässäkin palkkapäivä kerran vuodessa tai lupaus suuremmasta palkasta sitten joskus?

En ole edellinen, mutta miksi ei riittäisi? Mulle olisi ihan sama mikä palkanmaksuväli on, jos kokonaissumma vuodessa ei muutu.

Eikä lupaus suuremmasta palkasta ole mitenkään verrannollinen rahasto-osuuteen ja sen kasvamiseen, jonka jo omistaa, mutta ei vaan ole vielä nostanut käteen. Tätä voisi verrata siihen, että työnantaja voisi siirtää suoraan osan palkatani sijoituksiin vs. maksaa ensin minulle ja minä siirrän sen sijoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blue Finance maksaa joka kuukausi!

Vierailija
44/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha nyrkkisääntö on ollut että sijoittamalla 25 000 euroa saa 1000 osinkoa vuodessa, tokikaan noin huonoon tuottoon ei tarvitse tyytyä. Ei tarvitse sijoittaa satojatuhansia.

Tässä vastauksessa on järkeä ja vahvistaa sen, mitä oletinkin: Vasta useamman sadantonnin potilla saisi merkittäviä pääomatuloja. Ja kun ne osakkeet pitää ensin ostaa, aika kauan menisi siihen että osakesalkun arvo olisi 100 000€ (=4000€ osinkoa) tai 500 000€ (=20 000€ osinkoa jolla jo pystyisi elämään jotenkuten)

Minulla on jo pitkä sijoittajan "ura", mutta en ole koskaan pitänyt osinkoja kovin tärkeinä. Voitot olen saanut myydessä. Paras sijoitus oli ehkä Metson osakkeiden osto edulliseen kurssiin. Sittemmin Metsosta irtosi Valmet omaksi yhtiökseen, joten minulla olikin kahden firman osakkeita, jotka molemmat nousivat reippaasti. Möin myös oikeaan aikaan ja yli tuplasin sijoitukseni.

Minulla ei ole sijoittajan uraa ollenkaan, mutta kuulostaa aika kovalta riskiltä ostella yksittäisten firmojen osakkeita siinä toivossa, että saa hyvät myyntivoitot. Oletetaan, että ottaisi riskin ja laittaisi 10000€ kerralla yhteen firmaan, kävisi tuuri, että muutamassa vuodessa arvo tuplaantuisi, ja saisi 10000€ voiton myydessä. Yhtä hyvin kurssi olisi voinut laskea tai nousta esim. vain muutaman prosentin. Osinkotuotto puolestaan on aina paremmin ennakoitavissa. 100000€ salkulla se sama 10000€ voitto olisi tullut osinkoina muutamassa vuodessa. Ottaahan se tietenkin aikaa kasvattaa tuon kokoinen salkku.

Vierailija
45/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoitin autoon. Maksan autolainaa ja rahaa palaa. Vastineena saan parempaa elämänlaatua päivittäin, tämän ajan, kun täällä maapallolla vielä terveenä elän.

Vierailija
46/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata riskin vuoksi, itse saan täysin riskitöntä tuloa 70 000 säästöille verojen jälkeen 900e vuodessa nykyisilläkin koroilla 

Vierailija
47/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin oman osakesalkun (arvioiduksi) bruttotuotoksi 4,75% nykykursseilla.

Elikkä tämmöistä matematiikkaa, että kurssinousut lasketaan tuotoksi. Voi taivahan luoja.

Vierailija
48/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha nyrkkisääntö on ollut että sijoittamalla 25 000 euroa saa 1000 osinkoa vuodessa, tokikaan noin huonoon tuottoon ei tarvitse tyytyä. Ei tarvitse sijoittaa satojatuhansia.

Tässä vastauksessa on järkeä ja vahvistaa sen, mitä oletinkin: Vasta useamman sadantonnin potilla saisi merkittäviä pääomatuloja. Ja kun ne osakkeet pitää ensin ostaa, aika kauan menisi siihen että osakesalkun arvo olisi 100 000€ (=4000€ osinkoa) tai 500 000€ (=20 000€ osinkoa jolla jo pystyisi elämään jotenkuten)

Ei se tietenkään helppoa olekaan, muutenhan me jokainen oltaisiin rikkaita.

Vierailija
49/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä tämmöistä matematiikkaa, että kurssinousut lasketaan tuotoksi. Voi taivahan luoja.

Jos olisit lukenut seuraavan viestin, olisit todennut että kyseessä on osinkotuotto bruttona. Ihan todellinen ja sekaan mahtuu myös yhtiöitä, jotka eivät maksa osinkoa. Ainakin neljä yhtiöistä myös ostaa omia osakkeita tuon päälle.

Vierailija
50/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kannata riskin vuoksi, itse saan täysin riskitöntä tuloa 70 000 säästöille verojen jälkeen 900e vuodessa nykyisilläkin koroilla 

Millä keinoin??

Vierailija
51/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan lyhentäminen on paras sijoitus.

Muuhun sijoittamalla pitäisi saada selvästi isompi tuotto ennen veroja, että se hyödyttäisi yhtä paljon kuin vastaavan summan sijoittaminen lainan lyhentämiseen.

Vierailija
52/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ätysjärkinen neuvo sijoittamaan mihinkään osakesiin

Osakkeiden keskimääräinen vuosituotto on 8 % sadan vuoden aikajaksolla tarkasteltuna. Ei ole ihan helppoa keksiä parempaa sijoituskohdetta.

Ensinnäkin aika harvalla on mahdollisuus odottaa sataa vuotta varmistaakseen 8% vuosituoton.

Toisekseen menneisyyteen pohjaaminen ei varmista tuottoja tulevaisuudessa.

Vierailija
53/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo pitkä sijoittajan "ura", mutta en ole koskaan pitänyt osinkoja kovin tärkeinä. Voitot olen saanut myydessä. Paras sijoitus oli ehkä Metson osakkeiden osto edulliseen kurssiin. Sittemmin Metsosta irtosi Valmet omaksi yhtiökseen, joten minulla olikin kahden firman osakkeita, jotka molemmat nousivat reippaasti. Möin myös oikeaan aikaan ja yli tuplasin sijoitukseni.

Minulla ei ole sijoittajan uraa ollenkaan, mutta kuulostaa aika kovalta riskiltä ostella yksittäisten firmojen osakkeita siinä toivossa, että saa hyvät myyntivoitot. Oletetaan, että ottaisi riskin ja laittaisi 10000€ kerralla yhteen firmaan, kävisi tuuri, että muutamassa vuodessa arvo tuplaantuisi, ja saisi 10000€ voiton myydessä. Yhtä hyvin kurssi olisi voinut laskea tai nousta esim. vain muutaman prosentin. Osinkotuotto puolestaan on aina paremmin ennakoitavissa. 100000€ salkulla se sama 10000€ voitto olisi tullut osinkoina muutamassa vuodessa. Ottaahan se tietenkin aikaa kasvattaa tuon kokoinen salkku.

Itselläni on vain muutaman firman osakkeita ja pyöritän niitä koko ajan siis ostan ja myyn. Koska olen oppinut lukemaan syklit kaivos- ja metalliteollisuudessa, suosin niitä osakkeita ja jokaista on salkussa n. 30.000-50.000 eurolla. Ja maksavathan firmat osinkoakin, mutta sen varaan en laske. Esim.Outokummun osakkeilla(n.10.000 osaketta) sain viime vuonna 30.000 euron verran myyntivoittoa yhteensä kymmenestä kaupasta.

Vierailija
54/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osinkoja ei saa joka kuukausi, ne ns irtoavat yleensä keväällä, jokainen osake eri aikaan. Osinko on yleensä 1-4 prosenttia osakkeen arvosta, joka vuosi osinkoja ei makseta.

Eli hatusta vedettynä jos 1000 euroa pitäisi saada vuosittain niin sitten pitää olla osakkeita luokkaa 40 000 euroa.

Jotta osakkeista saisi keskituloisen vuosipalkkatulon, niin niitä pitäisi olla luokkaa 500 000 e

Osakkeiden tuotto perustuu kahteen asiaan osinkoihin ja osakkeiden arvon nousemiseen, joista ensimmäinen on varmempi ja toinen kuvitteellinen.

Jos haluat sijoittaa osakkeisiin, mutta et osaa, halua tai pysty miettimään, mihin kannattaa sijoittaa, sijoita Nordnetin pohjooismaihin rahastoihin, ne ovat kuluttomia ja nousevat samaa tahtia mitä osakkeet pörssissä keskimäärin nousevat. Saadut osingot menevät automaattisesti rahasto-osakkeisiin, joten verotusongelmia ei ole. Tuloja niistä ei siis tule, mutta omaisuus kertyy ilman maksuja pankille ja pitkässä juoksussa saat osakkeiden tuoton itsellesi. Voit sijoittaa vain pienen summan joka kuukausi ja voit lopettaa sijoittamisen koska vaan.

Ihanko  oikeasti sulle riittäis työelämässäkin palkkapäivä kerran vuodessa tai lupaus suuremmasta palkasta sitten joskus?

No mulla on talous sen verran hyvin hallinnassa, että on ihan sama saisinko koko vuosipalkan kerralla vai 12 osassa kuukausittain. Jollekin toiselle tietysti tuo olisi katastrofi koska ei osaisi vuotta elää sillä vuoden palkalla vaan hassaisi sen jo ensimmäisellä kvartaalilla.

Eikä tuo "lupaus suuremmasta palkasta" oikein osu, kun ne rahastotkin voi myydä ihan koska haluaa, nehän ovat omiasi.

Vierailija
55/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 luvun lopulla s"sijoitettiin" osakehin ja lähes kaikki on mennyt. Ne kun voi mennä rajattomasti miinukselle, jopa alle nollan kun yhtiö tulee omistajien lomakolle lama-aikana

Nyt kyllä tuli sellaista soopaa ettei tosikaan. Osakkeet eivät voi mennä rajattomasti miinukselle. Ne voivat mennä korkeintaan nollaan. Ja yhtiö ei pääse mitenkään omistajien lompakolle kuin korkeintaan osakeannilla. Eli tekemällä suunnatun annin voi yrittää kerätä lisää pääomaa, mutta sijoittaja saa silloin lisää osakkeita -> eli sijoittaa lisää yhtiöön.

Vierailija
56/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka TÄYSIN riskitöntä, sellaista ei olekaan. suhteellisen vähäriskinen oli norwegianin tili, mutta nekin puottivat sen alle 1%.

Varsinkin esimerkiksi määräaikaistalletuksiin liittyy riski siitä että tarvit rahat heti. Yleensä määräaikaistalletusta ei saa ilman rangaistusta (koronmenetys tai joku "sakkomaksu".  Ja Minulla vastaavaan tuottoon riittää 14 000 euroa.

Vierailija
57/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainan lyhentäminen on paras sijoitus.

Muuhun sijoittamalla pitäisi saada selvästi isompi tuotto ennen veroja, että se hyödyttäisi yhtä paljon kuin vastaavan summan sijoittaminen lainan lyhentämiseen.

Kuule 0,4% yli pääsee jo pankkitalletuksilla. Eli ei todellakaan ole paras sijoitus lainan lyhennys, jos lainan korko on alhainen.

Vierailija
58/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi joka ei tajua mistään mitään.

Opettelisit edes perusteet.

Vierailija
59/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on talous sen verran hyvin hallinnassa, että on ihan sama saisinko koko vuosipalkan kerralla vai 12 osassa kuukausittain. Jollekin toiselle tietysti tuo olisi katastrofi koska ei osaisi vuotta elää sillä vuoden palkalla vaan hassaisi sen jo ensimmäisellä kvartaalilla.

Eikä tuo "lupaus suuremmasta palkasta" oikein osu, kun ne rahastotkin voi myydä ihan koska haluaa, nehän ovat omiasi.

Toki ne rahastot voi myydä mutta sitten jää paitsi mahdollisesta arvonnoususta ja maksaa vielä kulut.

Itse en rahastoihin sijoita koska haluan itse hallinnoida omia sijoituksiani enkä  maksaa siitä kenellekään. Talous hallinnassa täälläkin, tuotot ja ylijäämän  sijoitan edelleen. Niinpä passiiviset tuloni kasvavat joka kuukausi.

Vierailija
60/68 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole tajunnut että osakkeita voi olla useista eri yhtiöstä. Näin helpostikin saa joka kuukausi osinkoja. Lisäksi on yhtiöitä jotka jakavat osinkoja kuukausittain. Minulla tulee 6 yhtiöstä kuukausittain, 24 yhtiöstä kvarttaaleittain ja 4 yhtiöstä puolivuosittain ja vain 8 yhtiöstä vuosittain osinkoja. Netto-osinkotuotto vaihtelee 6-7% välillä.

Vai on täällä kaikenmaailman jormaollilatkin vauvapalstailemassa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi