Patti alapäässä
Apua!! Mulla on n 1cm kokonen patti alapässä ja kipee!! Huomasin ku kävin vessassa ja heti tuli mieleen kaikki kasvaimet ja syövät. Se tuli ihan yhtäkkii parin pv sisällä ja en yhtää tiiä mikä se on!! En haluu mennä lääkäriin tai näyttää kellekkään koska oon 14v ja ymmärrettävästi mua ujustuttaa. Mitä se vois olla? Onko ihan pakko mennä lääkäriin? En oo kutenkaa tehny mitää pojan kaa nii ei voi olla sukupuolitauti enkä hirveesti missää vessoissa hengaillu. Ja oon siis tyttö.
Kommentit (12)
Jos oot ajellut karvoja voi olla siitä. Itsellänikin tuli tuollainen patti nivusiin ja pikkuhousut hankasivat juuri tuosta kohtaa eli mielestäni johtui siitä.
Jos se on sisemmässä häpyhuulessa sisäpuolella, voi olla tulehtunut Bartholinin rauhanen. Googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Finni?
Tämä tod.näk.
Toivottavasti poksahtaa itsestään.Olen pari kertaa joutunut hakemaan anbiootteja alapään finniin , joka oli kyllä lähempänä jo pientä paisetta.
Jos olet taipuisa niin yritä saada siitä näköhavainto.Sen voi varovasti poksauttaa ja desinfioida sen jälkeen, jos se on finni =näkyy vaaleaa.Ole nyt kuitenkin varovainen eli älä ala mitä tahansa patti puristelemaan.
Jo pelkkä puhdistus esim.Sepitidinillä on mulla auttanut monta kertaa.
No voi olla rasvapatti tai ihonalainen sisäänkasvanut karva. Ne menee itsellään ohi ajan myötä. Ei ole vaarallinen. Huolehdi alapesusta, eikä liian tiukkoja housuja.
Se voi olla joku kysta, tai myoma ja ne ovat aivan normaaleja mutta toiset voivat olla kipeitä, jos asia vaivaa pitkään niin mene lääkäriin.
Koita ottaa ihan perus tulehduskipulääkkeitä jos niistä olisi edes vähän apua burana 400mg ja panadol 500mg näitä lääkkeitä voi ja kannattaa ottaa lyhytaikaisesti yht aikaa sillä niiden yhteisvaikutus auttaa moniin eri kipuihin.
Mulle tuli iso valkoinen patti. Jotain rasvaa siellä vain oli. Oisko ollu rasvapatti nimeltäänkin. Tuskin mitään vakavaa. Niitä tulee ja menee.
Finnejä voi tulla ja mennä. Toivo koko sydämestäsi ettet ole samaa "sarjaa" kuin minä. Eli 15 vuotiaasta lähtien alapään nivusiin, peppuun ja ihan siihen peppuvakoon alkaa tulemaan hiljalleen pieniä finnejä mitkä menee ohi, iän myötä niistä alkaa muodostumaan paiseita jotka jättää rumat arvet, välillä iho näyttää hyvältä, välillä todella pahalta ja edes pelkkä ajatus seksistä on kauhistus. Parasta tässä on että kasvot ja loppukroppa on todella hyvässä kunnossa, alapää ja sen ongelmat on ainoa mitä ei silti pysty hoitamaan. Ja todellakin yritetty on.
Mullakin on ollut tuollainen. Se oli kuin finni, mutta isompi. Ihan pirun kipeä. Oli monta päivää, kunnes lopulta se vaikutti niin "kypsyneeltä" ja siihen oli ilmestynyt valkoinen pää, että uskalsin puhkaista sen neulalla. Puristin kaiken smäidän sieltä pois, kipu helpotti heti ja sen jälkeen se parantui ihan päivässä. Luulen että sulla on joku vastaava. Menee kyllä ohi itsestään, jos pystyy niin kannattaa puristaa se tyhjäksi niin lähtee pois nopeammin.
Finni?