Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään yliopistolla ja mitä näinkään naisilla? Olohousuja!

Vierailija
09.11.2018 |

Tulipa tänään käytyä työasioiden vuoksi hetki yliopistolla ja suoraan sanottuna järkytyin siitä, että tämä suomalaisten naisten karmea olohousumuoti on levinnyt jo sinnekkin. Miten ihmeessä voi olla mahdollista, etteivät suomalaiset naiset välitä sen vertaa omasta ulkonäöstään ja siitä, millaisen kuvan antavat itsestään ulospäin, kun pukeutuvat julkisilla paikoilla olohousuihin? Mahtaa nämä lukemattomat siellä olevat miehetkin ajatella, että eivätpä naiset paljon välitä itsestään eivätkä siitä, millaisen kuvan toisille antavat.

Huomasin siellä myös ulkomaalaisia naisia, ja heilläpä ei näkynyt olohousuja oikeastaan kenelläkään. Tunnistin heidän ulkomaalaisiksi heidän puhuman kielen perusteella. Ulkomaalaiset naiset sentään ymmärtävät, etteivät olosousut sovi kun ollaan julkisilla paikoilla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olohousuista" minulle tulee mieleen lähinnä jotkut pyjamahousut; kollarit ja verkkarit ovat ihan perushousut.

Vierailija
22/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hirviä kun eivät käytä enää hameita, mokomat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla Liikunnalla? Siellä farkut on enemmän harvinaisuus...Mutta Jumalalle kiitos siitä ja sporttitrikoista!

Terkut Jyväskylästä!

Vierailija
24/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, palstalle on saatu olohousuhullu!

Vierailija
25/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistonaiset Suomessa ovat vähän olevinaan housuissaan. 

Vierailija
26/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ollessa yliopistomaailmassa kauan sitten, meininki oli se että esim. rehtorin kansliaan mentäessä vahtimestarit tarkistivat vaatetuksen. Äidilläni oli farkut jalassa ja käsivarrella kori (tämä oli silloin muotia) ja vahtimestari juoksi perään. Hän totesi äidilleni, että neiti on nyt menossa rehtorin kansliaan, ei torille.

Äitini aikoina luentosalissa myös aina noustiin seisomaan, kun professori saapui luennoitsemaan.

Itse vetelehdin akateemisessa maailmassa 90-luvun lopulla ja vielä minulla oli mm. vanhemman polven professori jolle rento pukeutuminen tarkoitti sitä, että hän otti luennoidessaan hetkeksi puvuntakin pois. Mutta aina oli päällä valkoinen erittäin siisti puvunpaita ja tumma solmio. En ikinä nähdyt häntä esim. farkuissa.

Nyky-yliopistossa räkänokat eivät osaa edes vanhempaa professoria teititellä ja olenpa jopa itse ollut kuulemassa kuin eräs lehtori kielsi opiskelijoita teittelemästä häntä.

Toisaalta kyseinen herra on ylpeä pitkätukkainen reservin sivari ja ties mitä muuta irvokasta.

Vierailija
27/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee oikiksen rakennukseen jos niin häiritsee

Vierailija
28/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olohousut. Housut joissa ollaan. Vaikkapa sitten luennolla.

Olohousuissa ollaan kotona, ei silloin, kun ollaan julkisilla paikoilla. t. ap.

Minä olen kotona alasti, eli oliko heillä housuja ollenkaan?! Siinä tapauksessa ymmärrän hämmennyksesi.

Vierailija
29/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee oikiksen rakennukseen jos niin häiritsee

Voi tulla muutama yllätys vastaan sielläkin, ihan proffista lähtien :p

Vierailija
30/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistit ei vaan osaa pukeutua!

Vierailija
31/45 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston kirjastoille tunkee häiriköivää parturia joka vaikuttaa olevan "ding dong", lyhyesti siis,sekaisin ja harhainen.sekoilee jossain metrossa ja ulisee kauppakeskuksen läpi juostessa.

Nyt ollaankin sitten burgerilla.

Vierailija
32/45 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla saa onneksi pukeutua just kuten haluaa. Työelämässä joutuu sitten vetämään koodin mukaan. Jotkut haluaa pukeutua ammattimaisesti luennoillekin ja toiset pyllyhousuihin. Toiset haluaa näyttäytyä ja toiset päntätä. Tuohan siellä on just parasta. Saa vihdoin olla sellainen kuin on, ja on silti hyväksytty mukaan ja pääsee tutustumaan ihan erilaisiin ihmisiin.

Vierailija
33/45 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähellä yliopistoa ja täällä varmaan puolet pitää päällään niitä haalareita. Eikös ne ole vähän enemmän tutorien, fuksien ja teemapäivien juttu ollut ennen, nykyään arkiasu? 

Vierailija
34/45 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas kun suoraan sanoen oikein järkytyit. Et ole varmaan kauheasti elämää nähnyt jos tuollainen asia saa herkän sielusi järkkymään.

Vierailija
35/45 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina osa naisista on ollut olohousuissa yliopistolla. Yliopisto-opiskelijat urheilee paljon, joten kun he käy treenaamassa tai pelaamassa, suihkun jälkeen usein saatetaan vetää (ei urheilussa olleet) olohousut päälle. Totta joo, että venäläiset opiskelijanaiset pukeutuu usein vimpan päälle, mutta kyllä monet muun maalaiset päinvastoin on olohousuissa tai verkkareissa. Myös miehet on verkkareissa tai olohuousuissa, paitsi kauppatieteilijät tai oikislaiset, jotka ovat jo opiskeluaikanaan usein hyvin siististi sliipattuja.

Yliopistossa ollaan opiskelemassa ja viettämässä rennosti aikaa. Se on oma maailmansa.

Vierailija
36/45 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collarit on just parhaat kun istuu koko päivän yliopistolla. Ihanan pehmoiset, joustavat ja mukavat housut!

Vierailija
37/45 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia housuja tarkoitat olohousuilla? Nythän on muotia sellaiset pyjamahousun tyyliset housut. Vai tarkoitatko kenties urheilutrikoita? Kollareita? Verkkareita? Minusta noitakin voi kaikkia hyvin pitää yliopistolla, varsinkin jos ovat siistissä kunnossa eivätkä ihan ne nukkavieruimmat. Mäkin käytin opiskeluaikana vajaa 10 vuotta sitten paljon collegehousuja luennoilla istuessa, siellä oli tärkeintä että housut ei kiristäneet ja olivat lämpimät. Ja itse asiassa nää ei olleet mulle edes mitkään olohousut vaan mun siistimmät "kaupunkikollarit" :D

Vierailija
38/45 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun lähellä yliopistoa ja täällä varmaan puolet pitää päällään niitä haalareita. Eikös ne ole vähän enemmän tutorien, fuksien ja teemapäivien juttu ollut ennen, nykyään arkiasu? 

Ryyppääminenhän on lähes arkea opiskelijalle ja silloin niitä haalareita käytetään. Isossa yliopistossa jokainen päivä on aina jonkun porukan ryyppypäivä.

Vierailija
39/45 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä miten muut pukeutuu? Itse saat pukeutua niin hienosti ja hyvin kuin haluat?

Vierailija
40/45 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni huvittaa enemmän opiskelijat, jotka pukeutuu bleiseriin.

No minä kans ajattelisin näin. Itsehän opiskelin bleisereiden kultaisella vuosikymmenellä eli 90-luvulla. Niin hirveää tätimuotia en käytä edes nyt vuonna 2019. Koululaiseni menevät kouluun jotkut "lökäpöksyt" jalassa, kun ne on kuulemma kivat luokassa istuessa. Ovat vielä sen verran pieniä, että laittavat ulos kuitenkin lökäreiden päälle "ulkkarit". Aika paljon rennompaa pukeutuminen on nykyään aikuisillakin kuin vaikkapa vuosikymmen sitten. Ihan toimistotöissä näkee tennareita jne., mutta ei sentään college-pöksyjä tai muita "olohousuja". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi