Mies ei halua että syön ssri-lääkkeitä
Olen aiemmin syönyt masennuslääkkeitä pariin otteeseen ja viimeisimmästä lopetuksesta on kulunut nyt pari kuukautta. Oloni on huonontunut taas ja haluaisin ehkä uudestaan aloittaa lääkityksen. Kerroin tästä asiasta miehelleni ja hän meni ihan paniikkiin ja rukoili melkeinpä etten söisi lääkkeitä. On lukenut netistä niiden haittavaikutuksista ja hänen mielestään jos alotan nyt niiden syönnin niin en pääse niistä eroon koskaan. Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (20)
Eroa miehestä. Jotkut saattavat joutua käyttämään lääkkeitä loppuelämänsä jaksaakseen. Tuollainen mies on mielenterveysongelmista kärsivälle liiallinen rasite.
No minä lopetin lääkkeet samoista peloista johtuen ja n vuoden päästä olin osastolla vaikean masennuksen takia.
Miehesi siis haluaa että voit mieluummin huonosti?
Ei ne lääkkeet poista syitä sun masennuksen taustalla. Heitä lääkkeet menemään ja hoida ne syyt jotka masennusta aiheuttaa.
Minun armas eksäni tuumasi siinä kohtaa kun oli saanut minut kiusatuksi masentumaan ja lääkkeet piti aloittaa, että no kuinkas nyt mun seksi? Joko saa mennä vieraisiin?
Vielä vuoden elin sen kanssa, mikä oli aivan liikaa.
Mies sanoo, että pärjään kyllä ilman lääkkeitä ja että tuntemukset mitä nyt koen on vain viekkareita t ap
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo, että pärjään kyllä ilman lääkkeitä ja että tuntemukset mitä nyt koen on vain viekkareita t ap
Ai se on lääkäri.
Kuinka pitkään söit lääkkeitä ja mihin vaivaan? Oliko vakava-oireinen ja elämää haittaava?
Muuttaahan ne persoonallisuutta. Olisin itsekin huolissani, koska ainahan on parempi jos pärjää ilman lääkkeitä. Jos vuosia on syönyt niin viekkaritkin voivat kestää kuukausia. Vaarana on myös että sama lääke ei enää toimi kuten aiemmin tauon takia.
En ole lääkevastainen. Olen itsekin käyttänyt ties sun mitä ja ihan vakaviin, elämää rajoittaviin ongelmiin. Nykyään lääkkeittä ja luomuna. Vaikka välillä panikoi ja tekis mieli vetää ranteet auki, niin hyvinä päivinä koen että olen onnellisempi kaikkien tunteiden kontrastien ja värien kanssa.
Etkö itse koe että olet saanut vieroitusoireita lopettamisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään söit lääkkeitä ja mihin vaivaan? Oliko vakava-oireinen ja elämää haittaava?
Muuttaahan ne persoonallisuutta. Olisin itsekin huolissani, koska ainahan on parempi jos pärjää ilman lääkkeitä. Jos vuosia on syönyt niin viekkaritkin voivat kestää kuukausia. Vaarana on myös että sama lääke ei enää toimi kuten aiemmin tauon takia.
En ole lääkevastainen. Olen itsekin käyttänyt ties sun mitä ja ihan vakaviin, elämää rajoittaviin ongelmiin. Nykyään lääkkeittä ja luomuna. Vaikka välillä panikoi ja tekis mieli vetää ranteet auki, niin hyvinä päivinä koen että olen onnellisempi kaikkien tunteiden kontrastien ja värien kanssa.
Etkö itse koe että olet saanut vieroitusoireita lopettamisen jälkeen?
Söin lääkettä viimeksi n. 10kk. Lääke oli pääasiassa vaikeaan sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja keskivaikeaan masennukseen. En osaa sanoa ovatko nämä ahdistukset ja masennukset vaiv vieroitusoireita vai sitä että sairaus on palannut taas takaisin
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin syönyt masennuslääkkeitä pariin otteeseen ja viimeisimmästä lopetuksesta on kulunut nyt pari kuukautta. Oloni on huonontunut taas ja haluaisin ehkä uudestaan aloittaa lääkityksen. Kerroin tästä asiasta miehelleni ja hän meni ihan paniikkiin ja rukoili melkeinpä etten söisi lääkkeitä. On lukenut netistä niiden haittavaikutuksista ja hänen mielestään jos alotan nyt niiden syönnin niin en pääse niistä eroon koskaan. Mitä minun pitäisi tehdä?
Pistät oman terveytesti etusijalle eli syöt lääkkeitä ja dumppaat miehen.
Mieshän on ihan dille.
Tyttöystäväni söi nuorena ssri-lääkkeitä kun seurustelimme. Jälkikäteen syytti e-pillereitä masennuksestaan. Olihan se shokki itselle miten paljon lääkkeet muuttavat ihmistä.
Mies on aivan varmasti lukenut netistä, että a) seksihalut katoavat ja että b) SSRI-lääkkeet lihottavat. Älä anna miehen tehdä puolestasi päätöksiä asioissa, joista hän ei tiedä mitään ja joissa on kyse sinun omasta hyvinvoinnistasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten mies muuten suhtautuu sinuun ja millainen suhteenne on? Entäs jos todellinen syypää masennukseesi ja olosi huononemiseen onkin miehesi ja lääkkeiden avulla olet vain sietänyt suhteen tuomaa ahdistusta paremmin? Tuli vain yhtenä vaihtoehtona mieleen jo avausviestistä.
Mies on idiootti.
Aloita lääkkeet. Lisäksi olosi voi parantua yllättävän paljon kun heität idiootin pellolle elämästäsi ulisemasta. : )
Itse söin parikymmentä vuotta masennuslääkkeitä enkä ikinä ollut keskivaikeaa masennusta paremmassa kunnossa. Lopetin lääkkeet ja masennus loppui parissa viikossa. Eihän syömisessä ole järkeä kun eivät auta mihinkään. Opettelin käsittelemään tunteeni ja hyväksymään ne. Lääkekoomasta paljastui minulle ihan uusi reipas ja tekevä ihminen josta en ikinä enää luovu. Vuoden verran meni kaikkiaan kärsien vieroitusoireista. Ne ilmestyi aina hetkeksi tai ajoittuivat hormonaalisen kierron mukaan. En ikinä koske enää masennuslääkkeisiin. Ne on täyttä roskaa ja huijausta. Niitä ei pitäisi kenenkään syödä.
Syöt lääkkeesi ja mies voi painua sinne missää...