Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, eli älykäs

Vierailija
09.11.2018 |

Miksi se ärsyttää sinua?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensa testaa vain loogis-mekaanista älykkyyttä joillakin pylpyröillä. Ei näy matemaattinen, kielellinen, taiteellinen, musikaalinen, tieteellinen (analysoija), sosiaalinen, liiketaloudellinen tai muunlainen älykkyys. Nobelisteista suurin osa on varmaan älykkäitä, mutta varsin kapealta alalta.

Älykkyystutkijat eivät osaa edes vielä määritellä, mitä älykkyys on: kykyä luoda uutta oppimansa perusteella tms.  

Vierailija
2/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähinnä ärsyttää se, että ajattelet olevasi yläpuolellani ja parempi kuin minä. Olen valmis pitkiin väittelyihin ja myös tapaamiseen tosielämässä, että et ajattelisit olevasi parempi ja ymmärtäisit olevasi alapuolellani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen Napoleon.

Ps. Et osaa pilkuttaa oikein.

Vierailija
4/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyydestäsi ei ole mitään hyötyä,kun et osaa sitä käyttää.

Vierailija
5/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älypelle, kunpi oli ekaks, muna vai kana?

Vierailija
7/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni lähinnä hämmentää ihmiset jotka tarvitsevat oletetusta älykkyydestään jonkin sertifikaatin. Mitä käytännön hyötyä on Mensan jäsenyydestä?

Vierailija
8/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kakkapylly.

Vierailija
9/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä älykkyys on sitä mitä helpommalla pääset eteenpäin tässä maailmassa ja tulet silti hyvin toimeen.

Vierailija
10/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei, täällä toinen samanlainen.

Vähemmän älykkäiden katkeruus jaksaa kyllä hämmästyttää aina uudelleen. Eihän esim. hyviä urheilutuloksia tekeviä dissata, eikä vaikka taiteellisesti lahjakasta, kaunista tms. Mutta auta armias, jos tulee ilmi että olet keskimääräistä älykkäämpi, niin johan kääntyy naama nurinpäin ja alkaa änkytys siitä, kun "pelkkää matemaattisloogisplaaplaa". Mensa mittaa yleisälykkyyttä kulttuurineutraalilla testillä, se ei ole matemaattinen testi. Käykää tekemässä nettiversio jos haluatte. Se kyllä yleensä tekee arvion aika reilusti yläkanttiin, vähentäkää tuloksestanne 10-20 pistettä, niin alkaa olla aika hollilla.  

Vierailija
11/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hei, täällä toinen samanlainen.

Vähemmän älykkäiden katkeruus jaksaa kyllä hämmästyttää aina uudelleen. Eihän esim. hyviä urheilutuloksia tekeviä dissata, eikä vaikka taiteellisesti lahjakasta, kaunista tms. Mutta auta armias, jos tulee ilmi että olet keskimääräistä älykkäämpi, niin johan kääntyy naama nurinpäin ja alkaa änkytys siitä, kun "pelkkää matemaattisloogisplaaplaa". Mensa mittaa yleisälykkyyttä kulttuurineutraalilla testillä, se ei ole matemaattinen testi. Käykää tekemässä nettiversio jos haluatte. Se kyllä yleensä tekee arvion aika reilusti yläkanttiin, vähentäkää tuloksestanne 10-20 pistettä, niin alkaa olla aika hollilla.  

Mutta löydätkö sä ite ulos tuulikaapista ilman apua? Tuskin.

Vierailija
12/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Mensan  jäsenyys  osoittaa ihmisestä tiettyjä, lähinnä matemaattisia kyvykkyyksiä.  Mensan testi  ei sen sijaan mittaa juurikaan tunneälyä, kykyä rakentaa pitkäjänteisiä suhteita, empatiaa, kielitaitoa tai esim. musiikillista lahjakkuutta. Se ei myöskään mittaa kykyä kestää ja selvitä pettymyksistä, kyvystä luoda uutta, rohkeutta tai sinnikkyyttä sellaisenaan. Ehkä enemmän kuin testi sellaisenaan, kannattaa tarkkailla sitä,  mikä merkitys jäsenyydellä testin selvittäneelle on, ja toisaalta miten toiset ihmiset, Mensaan kuulumattomat, suhtautuvat jäseneen.

Vierailija
13/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi jatkaa:

Suomi on varmaan maailman ainoa maa, jossa työhastattelussa ei kannata vahingossakaan ilmaista olevansa Mensan jäsen, koska olisihan se nyt kauheaa, jos työntekijä oli älykäs ja kapasiteetiltaan keskimääräistä pystyvämpi, taikka - kauhistus - jopa pomoaan fiksumpi. Ei, parempi kun on keskikertainen harmaavarpunen, tekee mitä käsketään ja tyytyy mielellään heikkoihin työehtoihin. Ei ihme, että tämä maa ei tahdo päästä jaloilleen.

Vierailija
14/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko saavuttaa ikiksen aloitustaajuuden? Tämä on vasta kolmas tänä vuonna. En tiedä pääsisinkö Mensan jäsenenksi, mutta en aio maksaa palikkatestistä 40€.

Vierailija
15/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei sinänsä ärsytä Mensan mittaamalla tavalla älykkäät ihmiset, joskin useat mun tuntemat ns. älyköt on sosiaalisesti tai emotionaalisesti ihan saappaita.

Mensan jäsenillä, eli näillä korkean älykkyysosamäärän omaavilla on myös useasti taipumus hieroa sitä älykkyysosamääräänsä muiden naamoihin, vaikkei kukaan ois siitä mitään kysyny. Tai ei välttämättä niin useasti, mutta osa tätä kuitenkin tekee, ja se saa yleisfiiliksestä aika kehnon. Musta jos oot Mensan jäsen, sun pitäis olla tarpeeksi fiksu ymmärtääkses, et se jäsenyys ei tee susta sen parempaa ihmistä, ja ettei muita oikeestaan kiinnosta sun ÄO.

Vierailija
16/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ärsyttää sinua?

Älykkkäät ihmisethään ovat hlvetin kiinnnostavia.

Vierailija
17/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin. Ei ärsytä.

Vierailija
18/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ärsyttää sinua?

Älykkyys ei ärsytä minua. Tunnen useampia ihmisiä, joiden mitattu älykkyys riittää helposti Mensaan, mutta kiinnostus ei (voit itse arvata, kuulunko joukkoon). Seuraavat asiat sen sijaan ärsyttävät minua:

- oletat muista ihmisistä asioita äärimmäisen vähillä pohjatiedoilla, ja

- luot älykkäistä ihmisistä aika outoa kuvaa palstalaisille tällä avauksellasi.

Vierailija
19/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ärsyttää sinua?

Älykkkäät ihmisethään ovat hlvetin kiinnnostavia.

Kuuuntelee heitäää niiin päääsee ihaan uusiiin sfääreihin.

Vierailija
20/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Mensan  jäsenyys  osoittaa ihmisestä tiettyjä, lähinnä matemaattisia kyvykkyyksiä.  Mensan testi  ei sen sijaan mittaa juurikaan tunneälyä, kykyä rakentaa pitkäjänteisiä suhteita, empatiaa, kielitaitoa tai esim. musiikillista lahjakkuutta. Se ei myöskään mittaa kykyä kestää ja selvitä pettymyksistä, kyvystä luoda uutta, rohkeutta tai sinnikkyyttä sellaisenaan. Ehkä enemmän kuin testi sellaisenaan, kannattaa tarkkailla sitä,  mikä merkitys jäsenyydellä testin selvittäneelle on, ja toisaalta miten toiset ihmiset, Mensaan kuulumattomat, suhtautuvat jäseneen.

No eihän kukaan ole väittänytkään, että testi mittaa mitään tunneälyä tai pettymyksistä selviämistä. Ihmisessä on muitakin ominaisuuksia kuin älykkyys, ja nekin ovat arvokkaita. Älykkyys ei myöskään sulje näitä ominaisuuksia pois, vaan päinvastoin lisää niiden todennäköisyyttä. Siltikään en ymmärrä, miksi on niin vaikea niellä sitä, että joillakin on vain enemmän älyllistä kapasiteettia ja kykyä oivaltaa ja ratkaista ongelmia. Näkeehän tämän jo arkielämässäkin. Pienempi äo ei tee huonompaa ihmistä, vaikka monet selvästi alemmuunkompleksista kärsivätkin ja projistoivat älykkäisiin omia vajeitaan. 

Itse en ole koskaan ollut vahvimmillani matematiikassa, vaikka älykäs olenkin. Omat kiinnostukset enemmän kielissä ja kirjallisuudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme