Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde suomenruotsalaisen kanssa

Vierailija
09.11.2018 |

Moikka! Kysymykseni voivat olla aivan typeriä, mutta koska tilanne on minulle uusi, kysyn kuitenkin.

Olen tavannut taannoin miehen, jonka kanssa klikkaa todella hyvin. Olen täysin suomenkieliseltä paikkakunnalta, ja tämä tapaamani mies on suomenruotsalainen. Aloitimme taannoin seurustelemaan, ja tuntuu että tässä voisi nyt olla se mies mulle. Mutta hieman jännittää. Ensisijaisesti siksi, että no, en tunne suomenruotsalaista kulttuuria.

Mies on siis kasvanut ilmeisesti suomenkielisessä kunnassa, käynyt koulut yliopistoa lukuunottamatta suomeksi. Eli puhuu suomea hyvin, kieliongelmaa ei siis ole. Onkohan heidän kulttuurissaan jotain muuta, jota minun tulisi huomioida? Jännittää myös tavata hänen sukulaisiaan, sillä no, itse en puhu oikeastaan lainkaan ruotsia.

Yleisesti jos jollain on kokemuksia, tai tietoa läheisiltä, saa jakaa. Kiinnostaa myös, miten esimerkiksi mahdollisten lasten koulutus on toteutettu; minkä kielisessä koulussa lapset ovat, mikä kotikieli, sukujuhlat ym. Itse kun en tosiaan toistaiseksi ruotsia osaa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenruotsalaisia on Suomessa kahdenlaisia. Maalta kotoisin olevat länsirannikon kaverit ovat ihan ok, lähes samanlaisia kuin suomensuomalaiset, mutta hieman ahkerampia, kun kuuluvat vähemmistöön. Yrittäjähenkisiä ja tervejärkisiä. Pääkaupunkiseudun suomenruotsalaiset ovat taas sitten ylimielisiä, kilpailuhenkisiä ja usein suvussa noin 100 jäsentä nokkimassa toimettomana perinnöstä ja sinusta. Jos pieni ja köyhä suku taustalla, niin ok. Mutta jos suuri ja rikas, niin aivan täysi katastrofi. Riippuu millaisen sait. Jos tosiaan suuri suku ja varallisuutta, niin eivät hyväksy sinua mitenkään päin koskaan. Esittävät kyllä, mutta puukotus käy heti selänkäännyttyä. Työläisperheen miehet taas ihan ok ja usein kasvattavat varallisuutta enemmän, mitä nämä uskomattomalla tavalla perinnön tuhlaavat ylimieliset tekoälyköt.

Tiesithän että ulospäin näkyvä katkeruus ja kateus eivät ole kovinkaan viehättäviä luonteenpiirteitä. Et varmaankaan tuntisi oloasi kotoisaksi myöskään suomenkielisten sivistyssukujen seurassa? Tai kansainvälisissä piireissä?

Vierailija
42/42 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tutustua suomenruotsalaiseen tyttöön, miten toimin?

P.S. Olen suvaitsevainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi