Parisuhde suomenruotsalaisen kanssa
Moikka! Kysymykseni voivat olla aivan typeriä, mutta koska tilanne on minulle uusi, kysyn kuitenkin.
Olen tavannut taannoin miehen, jonka kanssa klikkaa todella hyvin. Olen täysin suomenkieliseltä paikkakunnalta, ja tämä tapaamani mies on suomenruotsalainen. Aloitimme taannoin seurustelemaan, ja tuntuu että tässä voisi nyt olla se mies mulle. Mutta hieman jännittää. Ensisijaisesti siksi, että no, en tunne suomenruotsalaista kulttuuria.
Mies on siis kasvanut ilmeisesti suomenkielisessä kunnassa, käynyt koulut yliopistoa lukuunottamatta suomeksi. Eli puhuu suomea hyvin, kieliongelmaa ei siis ole. Onkohan heidän kulttuurissaan jotain muuta, jota minun tulisi huomioida? Jännittää myös tavata hänen sukulaisiaan, sillä no, itse en puhu oikeastaan lainkaan ruotsia.
Yleisesti jos jollain on kokemuksia, tai tietoa läheisiltä, saa jakaa. Kiinnostaa myös, miten esimerkiksi mahdollisten lasten koulutus on toteutettu; minkä kielisessä koulussa lapset ovat, mikä kotikieli, sukujuhlat ym. Itse kun en tosiaan toistaiseksi ruotsia osaa.
Kommentit (42)
Minä haluaisin tutustua suomenruotsalaiseen tyttöön, miten toimin?
P.S. Olen suvaitsevainen!
Tiesithän että ulospäin näkyvä katkeruus ja kateus eivät ole kovinkaan viehättäviä luonteenpiirteitä. Et varmaankaan tuntisi oloasi kotoisaksi myöskään suomenkielisten sivistyssukujen seurassa? Tai kansainvälisissä piireissä?