Lähdin töistä itkien kotiin kesken päivän, koska...
...olen tehnyt koko viikon työpaikassani, joka on pieni yritys, KAIKKI vähänkin vaatimammat työt täysin YKSIN riesanani vielä erittäin mukava ja ystävällinen työkokeilijanainen, jota ei firmaan koskaan hänen kuvitelmistaan huolimatta tulla palkkaamaan...
...ja totta kai hänen on ensimmäisellä viikolla kysyttävä tämän tästä asioista, joita ei osaa.
Olen itkenyt illat, ollut vittumainen äiti, nukkunut huonosti, painanut kuin hullu taukoja pitämättä 4 x 8 h ja tänään 5,5 tuntia, mutta pomon väheksyntä, aliarvostutaminen, kunnioituksen puute, tyhmyys ja mistään mitään ymmärtämättömyys sekä vittuilu ja firmassa tapahtuva yleinen kieroilu, totuuden muuntelu ja suoranainen valehtelu sai minut räjähtämään.
Kerta kaikkiaan!!!!
Lähdin parkuen ovesta.
Onneksi on edes kaksi päivää vapaata, vaikka pomo väitti minua valehtelijaksi, kun en ollut muistanut vetää yli sanaa "Käytettävissä" huomisen kohdalta, vaikka hän itse sanoi torstaina, ettei minun tarvitse tulla lauantaina töihin, koska olen niin väsynyt.
Olen töissä Hullujen Huoneella! Ollut yli yhdeksän vuotta.
Nyt on hyvin lähellä pitkän sairaloman hakeminen, koska en missään nimessä ole työkuyntoinen maanantaina klo 9, kun pitää taas raahautua siihen läävään.
Pidän työstäni hyvin paljon, siitä ei ole kyse, mutta en yksinkertaisesti JAKSA tehdä YKSIN kaikkea ja paimentaa siinä sivussa harjoittelijaa.
Kerroin ehkä jo liikaakin, mutta tuonne tämä katoaa kohta kuitenkin tärkeämpien aloitusten viidakkoon.
Jos joku ihmettelee, miksi joudun tekemään yksin kaiken, ympäripyöreä vastaukseni on, että tuossa firmassa ei ole mitään back upia, jos joku on syystä tai toisesta pois.
Ja tätänykyä minä on sen puljun ainoa kokopäiväinen alan (koulutettu ja pitkän työkokemuksen omaava) ammattilainen.
Kommentit (26)
Kiinnostaa kyllä sinun tilanteesi. Jäin eilen oikein ajattelemaan sinua tämän ketjun luettuani.
Voisitko kertoa, millä alalla ja missä ammatissa työskentelet? Ei sinua kukaan tunnista, on Suomi sen verran iso maa kuitenkin.
Hienon työpaikan olet itsellesi löytänyt. 🙄
Vaikka saisit pidemmän saikun muuttuisiko mikään lopulta? Olisitko taas lopulta samassa pisteessä?
Hyvä huomiosi tuo, että on kuin toinen ihminen kun saa kunnolla nukuttua ja ulkoiltua. Se on se todellinen sinä. Väsyneenä ja uupuneena menee selviytymismoodiin.
Sinun täytyy nyt vain tehdä tarkat rajat työllesi. Niin ettet ota yhtään enempää kuin työn rajaus sallii. Tee tauoille paikat. Ajasta kännykkä soimaan tauon merkiksi ja irrottaudu siksi aikaa työstä. Käy syömässä ihan muualla kuin työpaikan taukohuoneessa. Vaikka ulkona. Ota irtiottoja kunnolla pitkin päivää.
Tauot ovat lakisääteisiä. Älä silloin mieti seuraavia työasioita tms. äläkä ainakaan selaa konetta.
Iltoihin ihania asioita itsellesi. Kynttilöitä ja kuohuvaa, kirjoja ja klassista musiikkia tai mikä vain sinua rauhoittaa.
Pitkäkään sairasloma ei auta, jos työn ja vapaa-ajan rytmitys ei muutu.
Kiitos kauniista sanoistanne.
Työn ja vapaa-ajan rytmitys ei muutu, koska työmatka on pitkä, vapaa-aikaa ei käytännössä ole.
Olen enemmän töissä kuin kotona.
Minkä pitäisi muuttua on arvostamiseni, mutta työnantajani ei arvosta ketään, ei varsinkaan niitä, jotka myöntävät olevansa väsyneitä ja kirkuvat itsensä kotiin.
Kaikkien pitäisi ajatella vain firmaa ja olla armollisia Hänen Pyhyydelleen., koska kaikki muu on rikos häntä kohtaan!
Kaikkien pitäisi pomoni mielestä varmaan MAKSAA siitä, että on noin v-n "hienoon" työpaikkaan päässyt; hän on joka kuukausi marttyyri, kun joutuu työläisilleen ihan MAKSAMAAN TEHDYSTÄ TYÖSTÄ JA KAIKESTA KÄRSIMYKSESTÄ.
Eikö ole aika NAURETTAVA tilanne?
Hyi saatana!
ap
Vaikkei minun tilanteeni ketään kiinnosta, nostan tämän kuitekin ylös, koska olen kuin toinen ihminen nukutuani 14 h putkeen ja oltuani ulkona tänään yli 4 h.
Uni ja ulkoilu ovat aika hyvä yhdistelmä mielen melkein normaaliksi palauttamiseen.
Ei se kuitenkaan maanantaita poista.